Jump to content


Photo

open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Franske

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 15 August 2017 - 07:19

Hallo,

 Ik heb een extrend 9500 en heb deze voorzien van nieuwe pli 4.0 nadat canaldigital begon te haperen.

heeft iemand hier ervaring mee, gebruik cccam 2.3.0 met orginele card .

Het beeld staat regelmatig stop, moet ik hier een prio file in zetten .

 

Alvast bedankt

 



Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 August 2017 - 07:56

Het advies van Frenske aan Franske zou zijn om de laatste R/C te flashen en geen CCcam maar Oscam te gebruiken. De CD kaart werkt daarmee gelijk.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 15 August 2017 - 12:38

Ook is het jammer dat men denkt dat het altijd aan het 'os' (lees enigma2) ligt als de zaak begint te stotteren, en vervolgens de zaak opnieuw gaat flashen.

 

Het 'probleem' met CCcam en CanalDigitaal is al heel lang aan de orde, het gerommel met prio files en weet ik allemaal nog meer is helemaal niet nodig, gewoon het advies van Frenske volgen, oscam uit de feeds installeren en het werkt direct.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 15 August 2017 - 12:41

Velen hebben CCcam nog 'nodig' omdat ze alternatief kijken. Daarom is CCcam zo moeilijk uit te bannen. Straks is alles ARM en dan is het eindelijk voorbij...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 August 2017 - 13:04

Velen hebben CCcam nog 'nodig' omdat ze alternatief kijken. Daarom is CCcam zo moeilijk uit te bannen. Straks is alles ARM en dan is het eindelijk voorbij...


Jouw stelling is onjuist aangezien je met Oscam gewoon zonder problemen naar een CCcam server kan connecten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 August 2017 - 22:12

Stelling is niet helemaal onjuist. De gemiddelde wil alleen lijnen erin donderen (alternatief kijken) en verder niks instellen met allemaal ellende tot gevolg (foutieve aanvragen). Als je een eigen canal digitaal kaart hebt die je in oscam uitleest werkt dat wel gewoon perfect.



Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 16 August 2017 - 01:46

Dat was ook mijn strekking... Uiteraard kan OScam ook naar een CCcam server connecten. Maar ze weten niet hóe. En dat CCcam.cfg is op internet/YouTube breed uitgemeten....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 16 August 2017 - 07:06

Tja, ik heb ook nooit begrepen wat er met 'bestandje voor CCcam' werd bedoeld, blijkt het om een C-line te gaan,

men is klaarblijkelijk alleen geïnteresseerd in beeld, het liefst heel veel 'gratis' beeld van allerlei providers waar je nooit naar kijkt, maar neemt niet de moeite zelf iets uit te vogelen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #9 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 16 August 2017 - 08:17

mimisiku, on 16 Aug 2017 - 02:46, said:

Dat was ook mijn strekking... Uiteraard kan OScam ook naar een CCcam server connecten. Maar ze weten niet hóe. En dat CCcam.cfg is op internet/YouTube breed uitgemeten....

Oscam ook hoor, even zoeken



Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 16 August 2017 - 08:26

Denk dat we er maar een slotje op doen omdat het over c lijntjes gaat... b.t.w. Met een beetje moeite lukt dat ook allemaal met oscam. Zelfs met prior Instellingen doet cccam vreemde dingen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 16 August 2017 - 11:09

De TS geeft aan dat hij over een originele Canal Digitaal kaart beschikt.. Dus de OScam optie is voor hem prima.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #12 Franske

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2017 - 07:41

Ik heb een orginele cd kaart, maar ook een ziggo kaar in de extrend zitten.

Op oscam werkt cd kaart maar op ziggo heb ik dan alleen beeld op npo1 t/m 3.

Wat moet ik hier dan aan doen.

Alvast bedankt


Edited by Franske, 17 August 2017 - 07:42.


Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 17 August 2017 - 08:00

Om de Ziggo kaart te laten werken moeten er wat zaken in de readerconfiguratie gewijzigd worden t.o.v. de standaard configuratie en ook nog twee keys ingevuld worden. Die zal je ergens op het internet moeten zoeken want dat wordt hier niet besproken. Dat zal je via Google moeten doen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #14 Franske

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2017 - 08:35

Om de Ziggo kaart te laten werken moeten er wat zaken in de readerconfiguratie gewijzigd worden t.o.v. de standaard configuratie en ook nog twee keys ingevuld worden. Die zal je ergens op het internet moeten zoeken want dat wordt hier niet besproken. Dat zal je via Google moeten doen.

Ok bedankt



Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 17 August 2017 - 20:17

Hint: RSA key


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #16 satel12

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2017 - 18:00

Hallo,

 

Ik heb ook een vraag op dit gebied.

Ik heb een originele CD nl kaart deze week laten upgraden naar entertainment pakket.

Ik heb een VU+ Duo 2 met open pli 4 erin. Ik gebruik de oscam.

Maar sinds de upgrade van de kaart mis ik een aantal zenders. heb ik voor deze andere zenders die ik voorheen niet had iets anders nodig dan oscam of moet ik dit probleem via CD helpdesk bespreken ?



Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 25 August 2017 - 18:20

Zoals? Want CD is nogal aan het kloten met de pakketten op dit moment, rond de voetbal ellende van Fox.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: open pli 4.0 canalDigitaal werkt niet #18 satel12

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2017 - 18:26

Hallo,

 

Ik had geen beeld op fox sport en de andere zenders die bij het enterttainment pakket horen.

Heb maar een belletje gedaan naar de helpdesk en inderdaad stond er iets niet goed wat zij hebben goed gezet ??

Nu heb ik prima beeld op de entertainment zenders met oscam. is opgelost.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users