Jump to content


Photo

Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in.

formuler 4

  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Lunar38

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2017 - 18:25

Ik heb een formuler 4 met OpenPli er op, heel mooi allemaal....wat ik niet kan vinden is hoe kan ik nu kanalen verwijderen of veplaatsen????

Na het inlezen van de 2 satelieten ( 19 en 23 oost ) heb ik nu ongeveer 1600 kanalen....die gebruik ik niet allemaal.zo wil ik wat opruimen maar weet niet hoe..

 

aub geef mij een hint ..

Jon



Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #2 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 16 August 2017 - 18:37

Met DreamboxEdit kun je jouw eigen favorietenlijst kunt maken en hoef je dus niets weg te gooien/verwijderen.



Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #3 Lunar38

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2017 - 19:05

Bedankt voor de reactie, mijn vraag is hoe kan ik veranderen in mijn ontvanger ??? alles is al ingeladen, is er niet een manier in het progamma om dat te doen????

 

Als ik het goed begrijpt moet ik met Dreamboxedit de lijst eerst ergens van doawnloden  of begrijpt ik verkeerd.



Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 16 August 2017 - 19:06

druk eens als je op een zender staat op de menu knop daar staan allerlei opties.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #5 Lunar38

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2017 - 19:45

Ja  was het maar zo makkelijk.....



Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 16 August 2017 - 20:30

Ik denk dat je nu naar de "all channels" lijst zit te kijken, en dat moet je niet doen. Je moet gewoon een favorieten bouquet maken, met alleen de zenders die je kijkt. En de rest negeren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #7 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 17 August 2017 - 15:44

Hier staat precies hoe je met DreamboxEdit kunt werken

 

http://www.luxsat.eu...reamBoxedit.htm

 

Voordeel is ook dat je een kopie op de HDD van de PC zet en bij eventuele schone flash de lijst zo weer kunt terugzetten, zonder de satellieten te laten scannen.



Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #8 Lunar38

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2017 - 15:49

Allemaal bedankt,....ik ben er uit!!!!   na veel zoeken en proberen ben ik nu er achter ?? wat ik moet doen, een bouquet maken is gelukt en ook de zenders verplaatsen.

 

mvg Jon



Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 August 2017 - 19:26

Bram, laat die bouquet editor nou even voor een later stadium.

 

Lunar38 moet eerst leren:

 

- dat je vanuit de "all" altijd voor jezelf bouquetten maakt

- en dat uitproberen

 

Als je dat onder de knie hebt, kun je altijd nog aan de gang met settings editors.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #10 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 21 August 2017 - 21:02

Erik Slagter, on 21 Aug 2017 - 20:26, said:

Bram, laat die bouquet editor nou even voor een later stadium.

 

Lunar38 moet eerst leren:

 

- dat je vanuit de "all" altijd voor jezelf bouquetten maakt

- en dat uitproberen

 

Als je dat onder de knie hebt, kun je altijd nog aan de gang met settings editors.

 

Goed, maar blijf dan wel consequent en zorg dan ook dat die kant-en-klare settingslijsten niet meer te downloaden zijn uit het menu.

Daar leer je immers ook helemaal niets van.



Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #11 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2017 - 10:00

Ik heb nog nooit setting lijsten van anderen gedownload, ik wil de zenders en boeketten op mijn manier.

Bij mij staan de zenders per continent, hier in weer per land.

Dit terzijde, lijsten van derden lopen altijd achter op de werkelijkheid en om vernieuwingen te doen, raadpleeg ik:

http://www.flysat.com/  en  http://nl.kingofsat.net/news.php?filtre=Clear

 

Ook ik heb alles moeten leren, Linux ontvangers kan je niet vergelijken met de ontvangers van jaren geleden.

Het nadeel van Linux is dat je niet de handleiding kan gebruiken die bij de ontvanger zit, want te "basic".

Dus veel moet je ontdekken via forums als deze, maar..., dan gaat er een wereld voor je open.

Ik ben zeven jaar geleden begonnen met de Vu+ Duo en heb nu een Duo 2.

Ik zou met de mogelijkheden die je met Linux hebt, nooit meer terug willen naar een ontvanger van tien jaar geleden.

 

Met een goed image als Open PLi, met de taal op Nederlands, ben je al een heel eind op weg en als je eenmaal bent begonnen aan Dreambox Edit, ben je na een week zo thuis in de materie, dat je alles bijna blindelings doet.

Kom je er niet aan uit, dan een vraag stellen op het forum en je wordt geholpen.

 

Resumé, al doende leert men.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 22 August 2017 - 13:25

Erik Slagter, on 21 Aug 2017 - 20:26, said:

Bram, laat die bouquet editor nou even voor een later stadium.

Lunar38 moet eerst leren:

- dat je vanuit de "all" altijd voor jezelf bouquetten maakt
- en dat uitproberen

Als je dat onder de knie hebt, kun je altijd nog aan de gang met settings editors.

Goed, maar blijf dan wel consequent en zorg dan ook dat die kant-en-klare settingslijsten niet meer te downloaden zijn uit het menu.
Daar leer je immers ook helemaal niets van.
Dat lijkt me niet geheel de bedoeling, er zijn ook genoeg mensen die helemaal blij worden van die lijsten en ze gewoon wil gebruiken zoals ze worden aangeleverd.

Niet iedereen wil leren, het gros is gebruiker.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #13 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 22 August 2017 - 14:02

Precies André, dat dacht ik ook. Vandaar dat ik DreamboxEdit opperde om de TS zijn eigen zenderlijsten te laten maken, maar volgens Erik moet de TS eerst leren.

Ik gebruik die DE al jaren en vind het grote voordeel dat het sneller gaat maar zeker ook omdat je de lijst ook op je PC hebt staan, en je bij een compleet schone flash, je de satellieten niet hoeft te laten zoeken en ook niet

opnieuw die lijst handmatig hoeft te maken, hetgeen Erik aan beveelt.

Omdat die lijst op de PC staat, kun je die zo weer terug zetten wat dus een hele hoop tijd scheelt.

 

Leren is niets mis mee en ben ik helemaal mee eens, maar als je DE dan afwijst omdat dit te simpel zou zijn, terwijl je zelf wel iets aanlevert wat nog simpeler is, strijkt me dat tegen de haren in en krijg je dus een reactie.

Dus eerst leren en geen DE gebruiken?? Oke, maar dan ook de settinglijsten uit het download menu want dat is nog eenvoudiger te gebruiken en leer je helemaal niets mee.

 

Mogelijk, en ik kan het mis hebben, dat Erik zijn reactie komt door de link die ik gaf, die komt van een concurrerende site.



Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 August 2017 - 11:33

Er MOET niks. Ik zeg alleen: 1 stap tegelijk. Geen dingen lezen die er niet staan.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 25 August 2017 - 17:12

 

Dat lijkt me niet geheel de bedoeling, er zijn ook genoeg mensen die helemaal blij worden van die lijsten en ze gewoon wil gebruiken zoals ze worden aangeleverd.

Niet iedereen wil leren, het gros is gebruiker.

 

 

Als iemand niks wilt leren maar een compleet voorgekauwd ding wil dan moet die naar mijn mening geen hobbybox kopen waar opensource software op gaat.

Koop dan als consument iets wat helemaal voorgekauwd is, waar je nagenoeg niks aan kunt instellen en waar een handleiding bij zit van een paar honderd kantjes waarin elk dingetje wordt uitgelegd.



Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 26 August 2017 - 07:58

En hier gaan we de fout in,
ik hoor/lees vaker de opmerking dat een enigma2 box schijnbaar synoniem staat aan hobby-box, iets wat voor het gros van de argeloze kopers, absoluut niet het geval is.
Die kopen een box bij een dealer en willen alleen kijken en dat is heel goed mogelijk met een e2 box.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #17 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 26 August 2017 - 09:01

Ik heb begrepen dat OpenPli in de toekomst meer scheiding tussen de verschillende gebruikersgroepen wil maken. Misschien een goed idee dat de gepresenteerde images daarop worden aangepast.
Ik bedoel dus een no-nonsense image dat een kant en klare (CD) lijst en Oscam aan boord heeft en alleen de apps die wel goed op alle machines werken. Met een knop fabrieksinstellingen die een standaard config terugzet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 26 August 2017 - 11:03

Niet zo zeer op de manier die jij hier voorstaat.

 

Er gaat een release image komen (een stable) met defaults geschikt voor eindgebruikers. Kant en klaar zoals jij voorstelt gaat niet, de meeste OpenPLi gebruikers zitten helemaal niet in NL, en die hebben daar dus niks aan.

 

Daarnaast gaat er een develop image komen op basis van de laatste stand van zaken, zeg maar zoals de huidige 4 beta's.

 

Een echte "hobbyist" die kiest voor de release image lijkt me al wat onwaarschijnlijk, bovendien heeft die een backup die na de flash wordt teruggezet, en dan is de image weer precies zoals je die graag zou willen hebben. Ik doe dat zelf dagelijks op die manier.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #19 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 26 August 2017 - 14:29

Wat hulkman voorstelt is helemaal geen verkeerd idee. Zo kun je die doelgroep op hun wenken bedienen (als je dat zou willen).

 

Over argeloze kopers; buiten dat je als consument natuurlijk eerst zou moeten uitzoeken wat nou eigenlijk het beste aan jouw verwachttingspatroon voldoet zodat je daar dan je keuze op baseert, zit daar dus ook een rol weggelegd voor de verkopers. Als iemand mij aangeeft dat die een decoder wil die geschikt is om zo aan te sluiten en niks aan te doen en waar een manual bijzit waarin elk aspect in jip-janneke-taal wordt uitgelegd dan zou ik hem dus geen enigma2 decoder verkopen waarmee je allerlei images kunt flashen die allemaal afwijkend werken. Er zijn andere types decoders die wel prima geschikt zijn voor de consument die alleen wil kijken en verder niks.

 

Maargoed, het probleem bij deze doelgroep is dat ze er geen tijd in willen steken en dus ook niet de moeite nemen om uit te zoeken wat voor type decoder nou het beste past bij hun verwachtingspatroon en dan maar gewoon lukraak iets kiezen wat populair is bij andere gebruikers. Vaak gebeurt dat dan online en dan komt er dus geen fysieke verkoper aan te pas. Lang leve het online shoppen.


Edited by Dimmie, 26 August 2017 - 14:32.


Re: Help. Hoe maak ik bouquetten en plaats daar kanalen in. #20 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 27 August 2017 - 00:01

@WanWizard, ik heb helemaal geen behoefte aan een basic image. Ik kan me prima redden met een beetje forum hulp. Ik denk alleen dat er wel behoefte is aan zo'n basic image naast de huidige vorm.
Eigenlijk is al zo als je de installatie wizzard volgt. Ook de expert gebruikers modus in RC6 doet me hieraan denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users