Jump to content


Photo

Xsarius opstarten


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1 pbwinter

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2017 - 18:55

Ik heb een Xsarius Revo 4K met ziggo kaart en oscam als ik hem aanzet dan duurt het ongeveer 20 seconden eer ik beeld heb dat is dan op een gecodeerd kanaal.

Wie weet hoe ik dat kan veranderen in een instelling of zo in oscam misschien.

Gigablue UHD UE 4K SAT/FBC Kabel/FBC

 

Octagon SF 8008 4K UHD


Re: Xsarius opstarten #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 16 August 2017 - 19:02

"system time" (plugin) installeren en die op internet zetten heeft te maken met Oscam.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xsarius opstarten #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 16 August 2017 - 19:08

Verbrand je kaart dan niet ? Of heb je ondertussen en ander exmplaar dat niet bloedheet wordt ?



Re: Xsarius opstarten #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 16 August 2017 - 19:26

Is die 20 seconden nadat de box helemaal uit is geweest of vanuit standby?
Vanuit deep standby kan ik er wel iets bij voorstellen dat het wat langer duurt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xsarius opstarten #5 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 16 August 2017 - 19:45

"system time" (plugin) installeren en die op internet zetten heeft te maken met Oscam.

Hee bedankt voor de tip! Ik had hier ook al "last" van sinds de overstap van CCcam naar oscam (met CCcam bijna gelijk beeld na een herstart zodra de osd zichtbaar was, met oscam pas na een seconde of 20). Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het even duurt voordat oscam bijgewerkt wordt qua tijd nadat de transpondertijd is ingelezen oid (en de entitlements worden vergeleken met de oscam tijd).

Tevens start hij nu gelijk op met de juiste tijd (ipv eerst 1-1-1970 op de osd totdat hij de transpondertijd inleest).

Vraagje waarom geen standaard synchronisatie via internet (indien beschikbaar) bij het opstarten ipv weer een plugin (naast een sneller beeld klopt deze altijd in tegenstelling tot sommige transponders).

Edited by Dream1975, 16 August 2017 - 19:47.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Xsarius opstarten #6 pbwinter

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2017 - 19:46

Vanuit diep standby.
En wat de kaart betreft of die smelt ik heb garantie op de box,toch!

Gigablue UHD UE 4K SAT/FBC Kabel/FBC

 

Octagon SF 8008 4K UHD


Re: Xsarius opstarten #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 16 August 2017 - 20:29

20sec is een zeer acceptabele opstart tijd. deep standby == uit, dus alles moet dan opstarten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius opstarten #8 pbwinter

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2017 - 20:43

oke


Gigablue UHD UE 4K SAT/FBC Kabel/FBC

 

Octagon SF 8008 4K UHD


Re: Xsarius opstarten #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 17 August 2017 - 11:02

Vanuit diep standby.
En wat de kaart betreft of die smelt ik heb garantie op de box,toch!

 

Op de box wel, maar zoals je weet worden die ziggo kaarten die nog op deze manier te gebruiken zijn niet meer verstrekt. Dus als die kaart smelt krijg je er 1 voor terug die niet bruikbaar is in die box.



Re: Xsarius opstarten #10 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 17 August 2017 - 11:16

Jawel hoor, defekte irdeto kaarten die reeds geaktiveerd waren worden gewoon vervangen als deze defekt zijn.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Xsarius opstarten #11 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 17 August 2017 - 15:13

 

"system time" (plugin) installeren en die op internet zetten heeft te maken met Oscam.

Hee bedankt voor de tip! Ik had hier ook al "last" van sinds de overstap van CCcam naar oscam (met CCcam bijna gelijk beeld na een herstart zodra de osd zichtbaar was, met oscam pas na een seconde of 20). Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het even duurt voordat oscam bijgewerkt wordt qua tijd nadat de transpondertijd is ingelezen oid (en de entitlements worden vergeleken met de oscam tijd).

Tevens start hij nu gelijk op met de juiste tijd (ipv eerst 1-1-1970 op de osd totdat hij de transpondertijd inleest).

Vraagje waarom geen standaard synchronisatie via internet (indien beschikbaar) bij het opstarten ipv weer een plugin (naast een sneller beeld klopt deze altijd in tegenstelling tot sommige transponders).

 

Ja bedankt ik had het zelfde probleem.. heb nu direct beeld.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Xsarius opstarten #12 pbwinter

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2017 - 15:43

Ik heb nu ook direct beeld. Cobus bedankt voor de tip.

Gigablue UHD UE 4K SAT/FBC Kabel/FBC

 

Octagon SF 8008 4K UHD


Re: Xsarius opstarten #13 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 17 August 2017 - 18:57

;) Veel plezier ermee.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xsarius opstarten #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 17 August 2017 - 22:31

Jawel hoor, defekte irdeto kaarten die reeds geaktiveerd waren worden gewoon vervangen als deze defekt zijn.

 

Voor zover ik weet krijg je dan een irdeto 606 kaart terug.



Re: Xsarius opstarten #15 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 18 August 2017 - 08:00

Een caid 0606 werkt ook gewoon met oscam toch?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Xsarius opstarten #16 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 18 August 2017 - 12:25

 

 

"system time" (plugin) installeren en die op internet zetten heeft te maken met Oscam.

Hee bedankt voor de tip! Ik had hier ook al "last" van sinds de overstap van CCcam naar oscam (met CCcam bijna gelijk beeld na een herstart zodra de osd zichtbaar was, met oscam pas na een seconde of 20). Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het even duurt voordat oscam bijgewerkt wordt qua tijd nadat de transpondertijd is ingelezen oid (en de entitlements worden vergeleken met de oscam tijd).

Tevens start hij nu gelijk op met de juiste tijd (ipv eerst 1-1-1970 op de osd totdat hij de transpondertijd inleest).

Vraagje waarom geen standaard synchronisatie via internet (indien beschikbaar) bij het opstarten ipv weer een plugin (naast een sneller beeld klopt deze altijd in tegenstelling tot sommige transponders).

 

Ja bedankt ik had het zelfde probleem.. heb nu direct beeld.

 

@PLi team: Misschien toch een optie om internet tijdsynchronisatie standaard mee te nemen bij opstarten? Is goed voor de gebruikersbeleving als het beeld 20 seconden eerder verschijnt als voorheen (en er niet eerst een datum van 1-1-1970 verschijnt als de OSD aanspringt)   ;)

 

Lijkt me ook niet echt een zware wissel trekken op resources/opstarttijd


Edited by Dream1975, 18 August 2017 - 12:28.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Xsarius opstarten #17 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 August 2017 - 12:43

 

 

 

"system time" (plugin) installeren en die op internet zetten heeft te maken met Oscam.

Hee bedankt voor de tip! Ik had hier ook al "last" van sinds de overstap van CCcam naar oscam (met CCcam bijna gelijk beeld na een herstart zodra de osd zichtbaar was, met oscam pas na een seconde of 20). Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het even duurt voordat oscam bijgewerkt wordt qua tijd nadat de transpondertijd is ingelezen oid (en de entitlements worden vergeleken met de oscam tijd).

Tevens start hij nu gelijk op met de juiste tijd (ipv eerst 1-1-1970 op de osd totdat hij de transpondertijd inleest).

Vraagje waarom geen standaard synchronisatie via internet (indien beschikbaar) bij het opstarten ipv weer een plugin (naast een sneller beeld klopt deze altijd in tegenstelling tot sommige transponders).

 

Ja bedankt ik had het zelfde probleem.. heb nu direct beeld.

 

@PLi team: Misschien toch een optie om internet tijdsynchronisatie standaard mee te nemen bij opstarten? Is goed voor de gebruikersbeleving als het beeld 20 seconden eerder verschijnt als voorheen (en er niet eerst een datum van 1-1-1970 verschijnt als de OSD aanspringt)   ;)

 

Lijkt me ook niet echt een zware wissel trekken op resources/opstarttijd

 

Ik heb het bij mijn et8000 eens getest. Opstarttijd vanuit deepstandby is 32 sec met cccam. 

Opstarttijd met oscam is 47 sec.

Na installeren system-time duurt het 44 sec dus veel tijd win je niet voor oscam.

Als ik cccam opstart met system-time dan duurt het 43 sec i.p.v. 32 sec dus system-time heeft een sec of 10 nodig.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Xsarius opstarten #18 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 18 August 2017 - 13:11

Die kun je ook instellen hoor cold start of zoiets daar kun je de sec instellen.

Standaard staat hij idd op 10 sec.

Edited by cobus, 18 August 2017 - 13:14.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xsarius opstarten #19 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 August 2017 - 13:46

Zie alleen dat je de delay for wifi network  in kan stellen en die staat op 0 sec.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Xsarius opstarten #20 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 18 August 2017 - 14:09

Sync cold start op ja zetten

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users