Jump to content


Photo

Enkele plugins niet beschikbaar PLI4


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 17 August 2017 - 15:16

Als ik naar applicaties ga krijg ik eerste deze foutmelding:

 

Enkele plugins zijn niet beschikbaar:

Extensions/WebBrowser (No module named zipfile)

SystemPlugins/SoftwareManager (no module named zipfile)

 

Als ik dan op exit druk kom ik wel in de plugins. Daar staan Audio Sync setup, autobackup, epgrefresh, mediascanner, mediaspeler, openopera HBBTV en slideshow.

 

Ik heb de laatste versie van PLI 4 (gisteren bijgewerkt), maar in de vorige versie (van maanden geleden) zag ik het ook al. Kennelijk weerhoudt het een update gelukkig niet.

 

Ik heb een Extrend ET 9500 en ik gebruik regelmatig HBBTV op de NPO. 

 

Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik het eventueel kan oplossen zonder alles opnieuw te installeren?

Vast bedankt.

 

Satelliet



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 August 2017 - 16:48

Dan lijkt het er op alsof je een keer iets bewust of onbewust hebt weggegooid, dan wel "buiten de deur hebt gegeten" met een niet-PLi plugin, en die heeft wat weggegooid. ;)

 

Die module hoort te staan in /usr/lib/python2.7/zipfile.pyo, en die kun je terugzetten via

opkg install python-compression --force-reinstall

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #3 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 17 August 2017 - 18:10

Super bedankt, het werkt.

 

Ik heb wel zitten klooien om de HBBTV op de ET9500 werkerd te krijgen. Daarvoor moest ik wel dingen via Telnet doen en de webbrowser verwijderen via de plugins.

 

Satelliet



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #4 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 18 August 2017 - 09:41

Beste Wanwizard,

 

De melding is weg en ik zie nu bij applicaties ook weer softwarebeheer met een icoon, maar nu werkt HBBTV niet meer goed. Als ik die nu opstart door de rode knop wat langer in te drukken, dan komt wel het knopje met 'aan' in het beeld. Als ik daarna op de rode knop druk krijg ik niet de NPO maar zie ik het display  staan dat ik de webbrowser zit. Daar kan ik alleen uitkomen door de ontvanger via de knop uit te zetten. Dit probleem lijkt op de situatie die ik in het verleden had. Er staat mij iets bij dat er bij de ET9500 nog iets via telnet moet worden gedaan , maar ik kan dat niet meer vinden op het forum.

 

Ik heb na de update (en dus voor het uitvoeren van de door jou aangedragen aanpassing) via autobackup een kopie van de instellingen gemaakt. Als ik die gebruik in combinatie met een nieuwe flash ben ik dan de aanpassingen die zijn gemaakt kwijt of kom ik daar niet meer vanaf? Ik heb overigens alleen plugins vanuit de feed toegevoegd.

 

Dus in applicaties zie ik (met icoon):

audio sync setup

autobackup

epgrefresh

mediascanner

mediaspeler

openopera HBBTV

Slideshow

Softwarebeheer

 

Als ik in applicatie op (rode knop) verwijderen druk krijg ik de volgende zaken in beeld

Systeemplugins

fastscan

hdmicec

hotplug

mphelp

networkbrowser

osd3setup

osdpositionsetup

positionersetup

satfinder

skinselector

softwaremanager

 

videomode

videotune

wirelesslan

 

 

Softcams

oscam

 

Extensions

audiosync

autobackup

cutlisteditor

epgrefresh

et-hbbtv (2.0)

graphmultiepg

mediaplayer

mediascanner

openopera

pictureplayer

ppanel

 

skins

pli-hd

 

 

Wat mij nu zelf opvalt is dat ik openopera HBBTV bij de icoontjes zie en ET HBBTV bij de extension.

 

Hoe krijg ik HBBYV weer werkend?

Vast bedankt

 

Satelliet



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 August 2017 - 15:27

Ik heb geen flauw idee. Ik gebruik het zelf nooit, er is hier geen enkele zender die het aanbied.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #6 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 18 August 2017 - 17:21

WW,

 

Het wordt aangeboden o.a. door de NPO, wij gebruiken het meerdere keren per week om Nederlandse programma's terug te kijken.

 

Als ik een flash doe met autobackup zijn de aanpassingen dan weg en heb ik dan de oude situatie?

 

Satelliet



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 August 2017 - 21:25

Ik weet wat het is. ;)

 

Probleem is dat er geen open source oplossing is voor HbbTV. Er zijn wat binaire pakketten die rondzwerven, veelal op basis van OpenOpera (maar waarvoor dan weer geen licentie is, vast de reden voor het niet open zijn), en dus ook met een gesloten implementatie voor integratie met Enigma (de HbbTV browser heeft interactie nodig, zowel voor opvragen van informatie als controle van bv tuners).

 

Dat werkt, soms, maar vaker niet. Fabrikanten zelf hebben daar niet zo'n last van, die bouwen toch maar voor 1 merk, en hebben bovendien wel toegang tot de source van die implementatie.

 

Dus het is continue ellende met dat HbbTV, ellende waar wij verder vrij weinig aan kunnen doen. Er loopt een initiatief op basis van WebKit, die wel open source is, en daar wordt nu aan gewerkt. Die schijnt al op een flink aantal boxen te werken, maar nog niet op allemaal. Even geduld dus nog, ik denk dat dit wel goed gaat komen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #8 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 19 August 2017 - 09:50

Mijn punt is dat het prima werkte totdat ik jouw oplossing voor de melding over de missende plugins heb uitgevoerd. Die melding is weg, maar HBBTV werkt niet meer. Kennelijk is er voor een Extrend et9500 wel een oplossing mogelijk. Ik probeer wel wat dingen uit, maar ik dacht dat jij misschien de oplossing zou weten, vandaar dat ik alle geïnstalleerde plugins even op een rij had gezet.

 

Satelliet



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #9 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 19 August 2017 - 10:30

Een werkend Hbbtv plugin is voor een Xtrend9500 oude generatie wel een uitdaging.

Eenmaal werkend geen update meer uitvoeren, dan is het voorbij.

Openopera HBBtv webbrowser uit de feed van openpli 4.0 werkt hier echt snel en goed nog steeds op een xtrend6500, maar dan ook alleen in de situatie als Lan remote client ontvanger (zonder de tunerhardware te gebruiken)



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #10 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 19 August 2017 - 10:40

Jork,

 

Zie jij bij de plugins zowel et hbbtv als operahbbtv?

 

Dus et-hbbtv (2.0) en openopera?

 

Ik dacht dat ze elkaar misschien in de weg zaten.

 

Satelliet



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #11 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 19 August 2017 - 11:02

Alleen opera hbbtv webbrowser versie 1.0  volgens de help tab?

Deze komt rechtstreeks uit de feed openpli 4.0

Ik heb wat zitten testen ermee.

Let op in mijn situatie werkt het alleen op een et6500 ingesteld als client.

Dezelfde plugin werkt echter niet stabiel en in een situatie met hdmi en als master receiver ingesteld en crashed dan denk ik de videosetting via de driver voor de grafische output in de oude xtrends.

Ha, ha ik gebruik hem op slaapkamer tv met een simpele scart aansluiting dus.

Denk dat dit de snelheid en de stabiliteit van deze oude plugin ten goede komt.

Start daar echt snel op binnen de seconde en reageert meteen op commando's en stressed de video setting niet in hdmi.



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #12 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 19 August 2017 - 11:05

Jork,

 

Bedankt voor je reactie. Mijn situatie met de et9500 is inderdaad anders.

 

Satelliet



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 August 2017 - 12:34

Er is geen enkele relatie tussen python-compression en HbbTV, dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak is.

 

Maar als je denkt dat dat zo is, kun je ook OpenOpera er opnieuw overheen zetten

opkg install enigma2-plugin-extensions-openopera --force-reinstall

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #14 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 19 August 2017 - 13:09

WW

 

Bedankt voor het antwoord.

 

Ik ga toch verder op het forum zoeken hoe e.e.a. ik het beste op de ET9500 kan zetten. Ik weet zeker dat het aan de orde is geweest, want zo heb ik het ook aan de praat gekregen. Toen heb ik wel dingen via de box gede-installeerd zoals bepaalde webbrowsers. Misschien probeer ik openopera er wel af te gooien en dan te kijken of de geïnstalleerde extensie 'et-hbbtv (2.0)' aan de praat te krijgen is zonder openopera. 

 

Satelliet



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #15 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 19 August 2017 - 13:49

De Openopera plugin uit de OpenPli feed4 werkte in mijn client xtrend 6500 situatie zonder verder handelen.

 

Als test ben ik nu bezig met openpli6 met de bestanden in de bijlage voor mijn Xtrend 9500.

Nog bezig met testen. ARD, ZDF werken en NPO,  alleen SBS niet.

Xtrend support is er volgens mij al een jaar niet meer voor et-hbbtv versies.



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 August 2017 - 13:50

Er wordt gewerkt aan een nieuwe HbbTV oplossing die vendor onafhankelijk is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #17 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 19 August 2017 - 14:01

Mooi werk dan! Succes en we wachten geduldig en met spanning af.


Edited by Jork, 19 August 2017 - 14:01.


Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #18 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 19 August 2017 - 14:31

Ik heb het opgelost. Misschien had de instructie van WW in één keer gewerkt, maar ik ben even gaan kijken of het werkte met de et browser zoals ik op het forum had gevonden.

 

Dus de extensie 'et-hbbtv (2.0)' laten staan en openopera gede-installeerd en de webbrowser van et geïnstalleerd. Dan werkt HBBTV wel bij de start, maar loopt het afspelen vast tijdens het bufferen. Daarna die webbrowser van et verwijderd ( en de xtensie 'et-hbbtv (2.0)' laten staan en openopera opnieuw geïnstalleerd. Daarna werkt het subliem.

 

Dus voor iedereen met een ET9500, HBBTV werkt als je een combinatie van de extensions 'et-hbbtv (2.0)' en openopera hebt. En de browser van et moet eraf.

 

WW, misschien weet je nu wel wat misschien de oorzaak kan zijn omdat je de relatie niet zag. Maar goed, het is niet meer belangrijk, ik ben weer een blije gebruiker. :) 

 

Satelliet



Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 August 2017 - 15:54

Ik houd het voorlopig bij iets te veel verwijderd lokaal (op een of andere manier), dan wel een omgevallen bitje. Iets anders kan ik er niet van maken.

 

En ja, OpenOpera en de Et browser bijten elkaar, er zit veel overlap tussen beide pakketten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Enkele plugins niet beschikbaar PLI4 #20 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 19 August 2017 - 16:07

Dan ga ik voor het omgevallen bitje :D 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users