Jump to content


Photo

Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Vriendje Stokvis783

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2017 - 11:02

Goedemorgen vrienden

 

iemand enig idee wat hier mis gaat heb  ingesteld dat  de schermpjes moeten wisselen, maar wat ik ook instel zie alleen maar mijn hoofdscherm met tijdsaanduiding en programmaermelding plus de zendernaam die ik ook nergens aan kan passen

Zag hier ergens de tip dat als je via de webinterface een aanpassing doet, je de plugin vanuit je box op moet starten, en dan groen opslaan kiezen.

Ook gedaan maar geen resultaat tot nu toe.

Wie weet wat hier mis gaat want dit is een breinbrekertje.

 

Alvast bedankt



Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 August 2017 - 11:29

Goedemorgen vrienden

 

iemand enig idee wat hier mis gaat heb  ingesteld dat  de schermpjes moeten wisselen, maar wat ik ook instel zie alleen maar mijn hoofdscherm met tijdsaanduiding en programmaermelding plus de zendernaam die ik ook nergens aan kan passen

Zag hier ergens de tip dat als je via de webinterface een aanpassing doet, je de plugin vanuit je box op moet starten, en dan groen opslaan kiezen.

Ook gedaan maar geen resultaat tot nu toe.

Wie weet wat hier mis gaat want dit is een breinbrekertje.

 

Alvast bedankt

Dat ligt niet aan RC6 maar aan de 3th party lcd4linux plugin, hier draait lcd4linux prima op RC6, ook kan ik schermen wisselen.

Je kunt dat instellen bij de lcd4linux webinterface bij de optie Idle ''Scherm1 verander tijd''.

Ik wissel het hoofdscherm 1 met scherm 2 waar mijn webcam opzit die wordt zelf om de 5 seconden ververst.

 

Attached File  schermwisseling lcd4linux.JPG   67.52KB   13 downloads


Edited by Sagitarius, 20 August 2017 - 11:30.

73's

PE1AQZ


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #3 Vriendje Stokvis783

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2017 - 13:06

Ok maar wat kan ik nu doen dan want nogmaals ik zie in de webinterface scherm 1tot en met 9 die wisselen ook alleen zie het niet terug op het scherm van mijn solo 4k

Daar blijft alleen een tijd  zendernaam voortgangsbalk staan die ik ook nergens aan kan passen.

Wat gaat hier dan mis ?? <_<



Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #4 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 20 August 2017 - 13:47

Heb je er wel een extern scherm aan via usb ?
Zo maar een idee.

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 August 2017 - 15:05

Ok maar wat kan ik nu doen dan want nogmaals ik zie in de webinterface scherm 1tot en met 9 die wisselen ook alleen zie het niet terug op het scherm van mijn solo 4k

Daar blijft alleen een tijd  zendernaam voortgangsbalk staan die ik ook nergens aan kan passen.

Wat gaat hier dan mis ?? <_<

Wisselen de schermen wel in de lcd4linux interface zelf als je boven op scherm 1 drukt ?


73's

PE1AQZ


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #6 Vriendje Stokvis783

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2017 - 15:49

Sorry maar dan begrijp je mij verkeerd

Net als mijn duo 2 had je een schermpje waar je van alles in kon stellen logo's weer,eigen foto's noem maar op en deze kon je dan een tijd voor instelle n zodat scherm 1 tot 9 (naar gelag hoeveel je er ingesteld had wisselden om de zoveel tijd.

Dit zelfde trucje probeer ik nu ook op mijn solo 4k  in te stellen maar dat lukt dus niet.

Nogmaals ik zie in de webinterface wisselingen van  scherm 1 tot 9 maar wat ik ook aanpas blijf 1 scermpje zien van de solo 4k met voorgangsbalk zendernaam  en eventueel logo maar er veranderen geen  dingen die je dan insteld

Hoop dat het zo duidelijker is en nee ik hoef er geen extern scherm aan te hebben

 

Greetz



Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 August 2017 - 21:14

Sorry maar dan begrijp je mij verkeerd

Net als mijn duo 2 had je een schermpje waar je van alles in kon stellen logo's weer,eigen foto's noem maar op en deze kon je dan een tijd voor instelle n zodat scherm 1 tot 9 (naar gelag hoeveel je er ingesteld had wisselden om de zoveel tijd.

Dit zelfde trucje probeer ik nu ook op mijn solo 4k  in te stellen maar dat lukt dus niet.

Nogmaals ik zie in de webinterface wisselingen van  scherm 1 tot 9 maar wat ik ook aanpas blijf 1 scermpje zien van de solo 4k met voorgangsbalk zendernaam  en eventueel logo maar er veranderen geen  dingen die je dan insteld

Hoop dat het zo duidelijker is en nee ik hoef er geen extern scherm aan te hebben

 

Greetz

Dan moet je het toch in lcd4linux zoeken als daar de schermen al niet wisselen, misschien kun je de config van je duo2 overzetten dan zou het ook moeten werken.

De lcd4linux.cfg zit in etc/enigma2 waar ook je zender lijsten en boekketten staan.


73's

PE1AQZ


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #8 Vriendje Stokvis783

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2017 - 06:56

Maar jij kunt bevestigen dat het wel werkt met solo4k open pli 6.0 trouwens waar zet je dat scherpje eigenlijk op.

IK had aangevinkt internes TFT lcd 400*240 maar hij stond bij mij standaar op pearl of compatible 320*240.

De lcd4linux config van de duo heeft niks veranderd.

Zie de foto in de webinterface ook zie ik daar schermen switchen maar op scherm solo 4k alleen programma informatie, voortgangsbalk, zendenaam enz.

 

Greetz



Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 August 2017 - 16:27

Maar jij kunt bevestigen dat het wel werkt met solo4k open pli 6.0 trouwens waar zet je dat scherpje eigenlijk op.

IK had aangevinkt internes TFT lcd 400*240 maar hij stond bij mij standaar op pearl of compatible 320*240.

De lcd4linux config van de duo heeft niks veranderd.

Zie de foto in de webinterface ook zie ik daar schermen switchen maar op scherm solo 4k alleen programma informatie, voortgangsbalk, zendenaam enz.

 

Greetz

Ik bevestig niks, alleen dat lcd4linux met RC6 gewoon werkt op mijn ET8000, en de schermen wisselen gewoon zowel in de Webninterface als op mijn usb Samsung fotolijstje.


73's

PE1AQZ


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 August 2017 - 16:55

 

IK had aangevinkt internes TFT lcd 400*240 maar hij stond bij mij standaar op pearl of compatible 320*240.

 

 

Greetz

Op een ander forum zag ik dit om het interne display aan de praat te krijgen.

dg330l.jpg


Edited by Sagitarius, 21 August 2017 - 16:57.

73's

PE1AQZ


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #11 Alphons65

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2017 - 18:56

Volgens een Duitse site moet ie op intern box skin lcd staan bij een Solo 4K.



Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #12 Vriendje Stokvis783

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2017 - 06:33

Allemaal bedankt voor de hulp

Inmiddels hrb ik het 1 en ander voor elkaar schermen wisselen nu ook op scherm van solo 4k, maar wel dat nadat ik er een andere config in had gezet van een forum van VTI

Alleen nu moet ik nog het standbye scherm de tijd op zetten , en het weer weet iemand hoe ik dat voor elkaar box



Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #13 Alphons65

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2017 - 20:00

Voor de tijd moet je de klok in het menu "Aan" aanzetten. Daar kan je ook de plaats in het scherm instellen. Voor de Standby mode moet je dat bij "Idle" doen. Voor het weer kan je kiezen uit MSN of Openweather. Via hun site kan je een API verkrijgen en dat nummer vul je in bij menu "Globaal"en dan "Weer".

Een beetje door de menu's bladeren geeft veel info. Er is een hoop te rommelen met LCD4Linux.


Edited by Alphons65, 22 August 2017 - 20:03.


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 23 August 2017 - 06:47

Allemaal bedankt voor de hulp
Inmiddels hrb ik het 1 en ander voor elkaar schermen wisselen nu ook op scherm van solo 4k, maar wel dat nadat ik er een andere config in had gezet van een forum van VTI
Alleen nu moet ik nog het standbye scherm de tijd op zetten , en het weer weet iemand hoe ik dat voor elkaar box


Als het een kwestie van een configuratie bestand plaatsen heb je in je eerdere instellingen toch echt iets over het hoofd gezien wat op zich niet verwonderlijk is.
Je verdwaalt erg snel in het enorme oerwoud aan opties en instellingen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #15 Alphons65

  • Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 23 August 2017 - 10:43

Klopt en veel instellingen zijn niet echt duidelijk. Wel leuk om mee te rommelen.



Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #16 Vriendje Stokvis783

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 23 August 2017 - 17:38

Alllemaal alvast bedankt voor de tot nu toe geboden hulp

Iemand alleen een idee wat het kan zijn als ik in de webif zit ik in de optie idl de klok zie  in mijn lcd scherm in de optie aan zie ik  de clock die ik aangegeven heb maar zet ik de ontvanger uit blijft  mijn beeld zwart en zie ik geen klok terwijl ik toch op maak instellingen heb geklikt en ook  de optie save gebruikt heb

 

Greetz



Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 24 August 2017 - 09:04

En je bent er 100% zeker van dat je die klok in de 'idle tab' hebt ingesteld?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #18 Vriendje Stokvis783

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2017 - 12:09

Dit staat er in  mijn afbeelding

 

idl tab klok -scherm 1

              lcd scherm 1

Type analoog

grote 140

positie 55

uitlijning midden


Edited by Vriendje Stokvis783, 24 August 2017 - 12:12.


Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #19 Vriendje Stokvis783

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2017 - 08:55

update-

 

Klok is aanwezig als  ontvanger aanstaat  zie de hele clock in beeld heb scherm ingesteld op 400*240

Zet ik de ontvanger uit dan zie ik linsboven in de hoek een klein hoekje van de ronding van de clock maar niet de hele clock

 

Iemand enig idee waar ik zou moeten zijn ?



Re: Vu solo 4k open pli 6.0 problemen met lcd4linux #20 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 12 September 2017 - 15:33

Ik heb een Vu+ Ul4k met een zelf gemaakte LCD4config icm skin_user.xml.

Ik zit nu een stream te bekijken middels IPTVPlayer en dat LCD scherm laat niet erg veel zien.

Komt er voor LCD4Linux een uitbreiding zodat ook hiervoor een scherm gemaakt kan worden?

Nu heeft het drie opties, Aan, Media, Idle. Mogelijk Stream er aan toevoegen?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users