Jump to content


Photo

tuner uitsluiten van opnames


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 20 September 2017 - 23:45

De stb Osmega heeft 2x dvb-s en 1x combo dvb-t/s tuners.
Regelmatig neem ik 2 satelliet programmas tegelijkertijd op. Maar om de een of andere reden wordt dan ook de combo tuner gebruikt ipv de 2 dvb-s tuners. Je kan dan niet naar NPO kijken.

Hoe houd je de combo tuner vrij als je geen opname van dvb-t maakt?


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: tuner uitsluiten van opnames #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 September 2017 - 08:35

De stb Osmega heeft 2x dvb-s en 1x combo dvb-t/s tuners.
Regelmatig neem ik 2 satelliet programmas tegelijkertijd op. Maar om de een of andere reden wordt dan ook de combo tuner gebruikt ipv de 2 dvb-s tuners. Je kan dan niet naar NPO kijken.

Hoe houd je de combo tuner vrij als je geen opname van dvb-t maakt?

Je kunt toch aangeven welke voorkeurs tuner voor opnames zijn. Dat hij die combo tuner pakt komt waarschijnlijk dat je dezelfde zenders op meerdere tuners kan ontvangen.


73's

PE1AQZ


Re: tuner uitsluiten van opnames #3 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 21 September 2017 - 10:35

je kan 1 voorkeurtuner opgegeven. Voor de 2e opname van een satellietprogramma wordt vaak de dvb-t gebruikt terwijl dat niet de bedoeling is.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: tuner uitsluiten van opnames #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 21 September 2017 - 12:29

Vanaf welk kanaal zet je de timer?
De dvb-s versie of de dvb-t ?

Ik herken die problemen niet en neem regelmatig meer dan één kanaal op en kijk gelijktijdig wat anders, de opname wordt altijd vanaf de tuner gedaan welke ik via de timer heb ingesteld.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: tuner uitsluiten van opnames #5 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 21 September 2017 - 12:36

Misschien is er een "alternative" ingesteld op de satellietzender naar een Digitenne-zender.


Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: tuner uitsluiten van opnames #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 21 September 2017 - 13:36

Misschien is er een "alternative" ingesteld op de satellietzender naar een Digitenne-zender.

Dat moet dan haast wel maar dan is het nog vreemd dat de opname via dvb-t gaat lopen terwijl er nog een dvb-c tuner vrij is.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: tuner uitsluiten van opnames #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 September 2017 - 15:18

Precies. Enigma kiest altijd de tuner die de minste posities kan ontvangen. Juist hierom.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner uitsluiten van opnames #8 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 22 September 2017 - 09:57

Tech: "Vanaf welk kanaal zet je de timer? De dvb-s versie of de dvb-t ?" Bedoel je vanaf welke tuner ik de timer op zet, de -s of de combo? Opnames worden altijd vn te voren gepland in de epg timer Erik Slagter: " Enigma kiest altijd de tuner die de minste posities kan ontvangen." Dat is dus in dit geval de combo waar dvb-t op zit welke een 6tal zenders ontvangt. Ik heb de alternatief uitgezet, en 1 gewone tuner als voorkeur opname tuner ingeschakeld. Eens kijken hoe dat werkt.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: tuner uitsluiten van opnames #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 September 2017 - 08:53

Ik geloof wel dat slimmigheid van enigma grenzen heeft en vandaar raad ik aan om toch vooral te zorgen dat je niet 1 positie op 2 of meer tuners kunt ontvangen. De combinatie van een aantal vaste LNB's en een rotor, bijvoorbeeld, die dan een aantal zelfde posities kunnen ontvangen, kan ik niet echt aanraden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner uitsluiten van opnames #10 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2017 - 09:46

&

...vandaar raad ik aan om toch vooral te zorgen dat je niet 1 positie op 2 of meer tuners kunt ontvangen...

&
En hoe wil je dan 2 programmas op As2 die elkaar overlappen opnemen en tegelijkertijd een 3e op As2 kijken?

Edited by ParaPli, 24 September 2017 - 09:47.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: tuner uitsluiten van opnames #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 September 2017 - 18:03

Daar zijn wel wat mogelijkheden voor die beter bij enigma passen. Zoals LNB's met meerdere uitgangen, Unicable of JESS. Dat gaat altijd goed.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner uitsluiten van opnames #12 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 27 September 2017 - 09:29

 

Daar zijn wel wat mogelijkheden voor die beter bij enigma passen. Zoals LNB's met meerdere uitgangen, Unicable of JESS. Dat gaat altijd goed.

 
Als wij het goed begrijpen zijn dit aanpassingen die nieuwe apparatuur vereisen. Voor de komende 2 5- jaren plannen is daar niet in voorzien.
Hoe kunnen gemelde problemen voorkomen worden binnen deze hardware?

Er zijn nu lnb's met 2 uitgangen in gebruik, voor de 2 s-tuners. De combo-tuner ©heeft Zijn eigen schotel die de 3e keer Astra 2 levert.
MENU:
Alternatief = geen prioriteit
voorkeurtuner = A
voorkeurtuner opname = B

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: tuner uitsluiten van opnames #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 September 2017 - 16:25

De snelste en gegarandeerde oplossing is, zoals ik eerder zei, zorgen dat je geen posities op twee tuners hebt gedefinieerd. Definieer ze ofwel op de een ofwel op de andere. Met een roto kan dat misschien niet expliciet, dan moet het op de vaste schotel. Dat heeft uiteraard nadelen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner uitsluiten van opnames #14 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 27 September 2017 - 16:45

@Erik Slagter, wat bedoel je met: " raad ik aan om toch vooral te zorgen dat je niet 1 positie op 2 of meer tuners kunt ontvangen"? Als je tegelijkertijd 2 verschillende transponders op Astra2 wilt opnemen en ondertussen naar NPO wilt kijken of naar een ander kanaal van eenzelfde transponder. Hoe stel je je dat voor?

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: tuner uitsluiten van opnames #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 September 2017 - 16:57

Eh ja, deformatie door teveel met SCR te werken ;)

 

Het kan wel, maar dan moet je zorgen dat al die tuners 100% gelijk zijn. Dan is er niks aan de hand. Maar zodra ze verschillend zijn wordt het al een beetje complexer, en zodra je 1 positie kunt ontvangen via een vaste opstelling èn via een rotor, dan geeft dat geheid problemen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner uitsluiten van opnames #16 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 27 September 2017 - 17:46

Een rotor is er niet. De tuners zijn niet gelijk omdat 1 een combo is... (en op de dvb-s afdeling van de combo zit enkel as2, terwijl op de andere schotel en tuners er ook 2 andere sats/lnbs bij komen via disecq verbonden)

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: tuner uitsluiten van opnames #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 September 2017 - 13:42

Hmmm, rotors, daar is waar het meestal misgaat. Meerdere vaste opstellingen zou best goed moeten werken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner uitsluiten van opnames #18 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 30 September 2017 - 10:41

Toch kiest PLi de combotuner voor opnames van de sat. Daar kom je dan achter doordat je niet kan zappen naar npo. Dus moet de opname gestopt worden. Waarna pli de dvb-t vrijgeeft. Dan kun je naar NPO zappen. Van daaruit kun je de opname van een sat herstarten via epg. Ja dit is een oplossing... In het geval dat er een opname van npo gepland is en de combo tuner bezet is door een opname van een sat vervalt de npo opname. Daar kom je dan later achter. Zou toch prettiger zijn als in eerste instantie het probleem niet ontstaat.

Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: tuner uitsluiten van opnames #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,584 posts

+1,738
Excellent

Posted 30 September 2017 - 13:06

Een combi tuner? Enigma kent helemaal het concept van combi tuners niet, dus daar zal het wel mis gaan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: tuner uitsluiten van opnames #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 September 2017 - 18:07

Wat voor tuner is dat eigenlijk? Is het een USB tuner?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users