Jump to content


Photo

NAS disk komt niet online na mount van de share


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 enristodas@gmail.com

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2017 - 14:44

Ik heb altijd al een connectie gehad van de NAS schijf via de dreambox.

dat werkte altijd

 

ik heb nu de VU+ solo 4K met let allerlaatste openpli update.

 

ik zou via de mount manager een mount van de share...\\enigma\top

en ik connecteer die zo (heb eentje via de netwerk browser proberen connecteren en 1 tje manueel.

 

 

 

 

 

 

Maar je ziet links vooraan elke link dat er een icoontje staat " NIET VERBONDEN".

 

dus ik krijg die share niet aan de praat.

 

vroeger moest ik dit doen op de dreambox/openpli : opkg install kernel-module-fuse

 

maar dat lukt nu niet meer.

 

hoe krijg ik mijn nas share \\enigma\top geconnecteerd op mijn openpli/vu om op te nemen en om weer te geven ?

 

 

 

 

Attached Files



Re: NAS disk komt niet online na mount van de share #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 October 2017 - 17:48

Afhankelijk van OpenPLi versie, de box die je hebt ( = de kernel die daar op draait), de NAS die je hebt, de Samba die daarop actief is, en de configuratie van die Samba versie zul je mogelijk moeten aangeven in de opties welke authenticatie methode gebruikt moet worden, en als op de NAS SMBv1 is uitgeschakeld (en dat zou moeten, want niet secure, en de meeste NASsen hebben een update hiervoor gehad), dan moet je wellicht ook nog de versie SMB protocol meegeven.

 

Windows probeert gewoon van alles, dus daar merk je dit niet, maar bij Linux is dat niet zo.

 

Dit definieer je in het opties veld, waar nu alleen "rw" staat. Probeer dus bijvoorbeeld "rw,sec=ntlm" of "rw,sec=ntlmv2" of "rw,sec=ntlmssp". Idem voor de SMB versie, je kunt daarvoor toevoegen "vers=2.0", "vers=2.1" of "vers=3.0", als de default (=1.0) niet werkt.

 

We zijn aan het kijken of we hier iets voor kunnen verzinnen, maar eenvoudig is dat niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NAS disk komt niet online na mount van de share #3 enristodas@gmail.com

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2017 - 14:48

nu heb ik een netgear NAS en een VU+SOLO4K met de laatste versie van openpli erop (gisteren nog een update gedaan).

vroeger had ik een dreambox en daar moest ik FUSE bij installeren en dan ging dat als een speer.

 

nu werkt het niet meer.

 

hij connecteert wel naar de NAS en ik krijg een groen vinkje naar de mount. Maar vooraan staat er rood X-je en hij heeft dus geen verbinding.


Edited by enristodas@gmail.com, 16 October 2017 - 14:50.


Re: NAS disk komt niet online na mount van de share #4 enristodas@gmail.com

  • Senior Member
  • 44 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2017 - 14:54

screenshot van 2 mounts die ik geprobeerd heb.

Attached Files



Re: NAS disk komt niet online na mount van de share #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 16 October 2017 - 16:25

Heb je gedaan wat ik je gevraagd heb? Of stel je nu dezelfde vraag gewoon nog een keer?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users