Jump to content


Photo

vooruit spoelen opname harddisk 'hapert'


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 yprgwt

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2017 - 15:59

hallo,

In mijn VU+ solo2 (openpli 6) heb ik een SSD van 64 GB geplaatst, ik had deze over na een pc upgrade.

 

Bij zowel de oude HDD als deze SSD heb ik een eigenaardig probleem. Ik pauzeer een film in het begin om tijdens het kijken de reclame te kunnen vooruit-spoelen. Na ongeveer een half uur/ drie kwartier gaan we dan kijken. Aangekomen bij een reclame blok spoel ik voor uit met 4x de snelheid (met beeld) om dan wanneer de film weer begint op de afspeelknop te drukken. Het afspelen begint dan ongeveer 2 a 3 minuten midden in het reclameblok. Dus niet waar ik op play druk.

 

Heeft iemand anders dit ook of ben ik weer de eerste? Weet iemand een oplossing?

 

Groet, Frank



Re: vooruit spoelen opname harddisk 'hapert' #2 jcva

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2017 - 16:34

Ja, bij mij gebeurt dit ook wel eens. Ik heb er eerlijk gezegd geen aandacht aan geschonken omdat ik niet heel veel kijk en opneem.

Alleen dacht ik dat bij mij dit probleem ontstond bij hogere snelheden doorspoelen.

In mijn geval ook met Solo 2 ontvangers, 1 met een 500Gb en 1 met een 250Gb HDD (maar dat zal wel niet veel uitmaken.

 

Joop



Re: vooruit spoelen opname harddisk 'hapert' #3 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 15 October 2017 - 16:57

Kun je niet beter de nr-toetsen (1 t/m 9) gebruiken om reclames te skippen?


Edited by catastrofus, 15 October 2017 - 16:58.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: vooruit spoelen opname harddisk 'hapert' #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 15 October 2017 - 17:34

De kwaliteit van implementatie van "spoelen" is heel erg variabel, zowel per vendor als per box, en is heel erg afhankelijk van hoe de stream is opgebouwd (verhouding frametypes, de opbouw van de GOP, de tijd tussen twee I-frames, etc), gekoppeld aan de manier waarop dit spoelen in de drivers is geimplementeerd.

 

Op het moment dat je op "Play" drukt, moet de box op zoek gaan naar het eerstvolgende I-frame dat het begin van een GOP definieerd. Als er dus heel veel ruimte zit tussen twee van die frames, dan kan het best dat het even duurt voordat je weer stabiel beeld hebt, en op een plaats zit die je niet verwacht. Dus hoe beroerder het signaal ( = zwaarder gecomprimeerd), hoe ellendiger het spoelen gaat. Wat betekent dat je bij M7 altijd slecht af bent. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: vooruit spoelen opname harddisk 'hapert' #5 yprgwt

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2017 - 18:21

Kun je niet beter de nr-toetsen (1 t/m 9) gebruiken om reclames te skippen?

Ik zal dit eens proberen, misschien dat het beter werkt als de losse vooruitspoeltoetsen. Alhoewel ik bang ben dat het pech hebben is, het verhaal lezende van WanWizard...



Re: vooruit spoelen opname harddisk 'hapert' #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 15 October 2017 - 18:32

De nummer toetsen spoelen niet, die springen vastgestelde tijd, pakken het eerste I-frame, en gaan verder. Dus hebben dus geen last met het moeten samenstellen van frames, omdat alle tussenliggende P-frames worden geskipt. En die heb je wel nodig om enigzins vloeiend te kunnen spoelen.

 

Het probleem is dat een P frame een delta is. Dus je hebt een I-frame (een volledig beeldje), en een x aantal delta frames (elk een delta ten opzichte van de vorige). Als je moet gaan spoelen, dan moet je dus frames gaan skippen. En dat wordt een puinhoop als je heel weinig I-frames hebt, en veel P- frames moet overslaan, want dan kloppen die delta's van geen meter meer.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: vooruit spoelen opname harddisk 'hapert' #7 yprgwt

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 12 December 2017 - 18:20

sorry voor de late reactie, maar het 'cijfer' zappen werkt prima!



Re: vooruit spoelen opname harddisk 'hapert' #8 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 14 December 2017 - 10:55

sorry voor de late reactie, maar het 'cijfer' zappen werkt prima!

Da's nieuw voor me!! Ik dacht dat de cijfers alleen werkten met opnames en niet met timeshiften zoals je het zelf gebruikt. Is dat een nieuwe feature in OpenPLI 6?



Re: vooruit spoelen opname harddisk 'hapert' #9 yprgwt

  • Senior Member
  • 88 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2017 - 11:04

Volgens mij is het geen nieuwe optie van 6. Een time shift opname is ook een opname, dus werkt het net zo... (volgens mij)

Re: vooruit spoelen opname harddisk 'hapert' #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 14 December 2017 - 11:08

Dat zit er al sinds jaar en heugenis in ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users