Jump to content


Photo

Openpli springt automatisch op hoofdmenu na een paar minuten


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 fiek

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2017 - 15:42

Hallo allemaal,

 

In 1 van de laatste updates van 6.0 die ik installeerde blijkt mijn hoofdmenu na een paar minuten te verschijnen zonder dat ik op de menu knop druk. Ik heb even rondgekeken op het forum maar niks kunnen vinden. Ik heb wel het idee dat het door HDMI-CEC komt. Voor zover ik me kan herinneren heb ik niks aangepast in de instellingen van mijn Xsarius Revo.

 

Mijn ontvanger is via een Sony Soundbar verbonden met mijn Sony TV. Het kan misschien zijn dat de instellingen toch verkeerd staan op mijn box, dus ik zal  voor de volledigheid een screenshot posten. 

 

Alvast bedankt voor de hulp

Attached Files


Xsarius Revo 4K - 1 TB HD - Openpli 6.0 
Triax 88 cm 13E/19.2E/23.5E/28.2E


Re: Openpli springt automatisch op hoofdmenu na een paar minuten #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 16 October 2017 - 16:21

Dat zou best kunnen, dat de box reageert op een commando dat hij binnen krijgt van de TV of de soundbar. Snel genoeg getest, even HDMI-CEC uitzetten.

 

Er is overigens maar 1 versie van 6.0-release, die van zaterdag. En daar zijn nog geen updates op geweest, dus ik vermoed dat je het over de 6.0-rc hebt? Dan zul je eerst even 6.0-release moeten flashen, release candidates zijn tijdelijke images voor test doeleinden, de de 6.0-rc bestaat niet meer.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli springt automatisch op hoofdmenu na een paar minuten #3 fiek

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 16 October 2017 - 18:29

Ok bedankt..Ik ga eerst even een verse image flashen via usb en dan kijken wat er gebeurt


Xsarius Revo 4K - 1 TB HD - Openpli 6.0 
Triax 88 cm 13E/19.2E/23.5E/28.2E


Re: Openpli springt automatisch op hoofdmenu na een paar minuten #4 fiek

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2017 - 17:58

Ik heb hdmi cec uitgezet en daar ligt het inderdaad aan. Het vreemde is alleen dat ik de tv afstandsbediening niet gebruik op het moment dat de ontvanger op het hoofdmenu springt. Ik heb zelf een dichte kast dus zou die instelling weer aan willen zetten. Kan ik op 1 of andere manier weer werkend krijgen?

Xsarius Revo 4K - 1 TB HD - Openpli 6.0 
Triax 88 cm 13E/19.2E/23.5E/28.2E


Re: Openpli springt automatisch op hoofdmenu na een paar minuten #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 October 2017 - 20:55

Gebeurt het vaak / regelmatig / is het te reproduceren?

 

In de plugins staat een HDMI-CEC test plugin, waarmee je kunt debuggen. Die laat de CEC commando's zien die binnen komen.

 

Voor de zekerheid: je hebt geen grapjas met toegang tot de web interface in huis? Of een ander device met een afstandsbediening die interferentie geeft? Een andere box bijvoorbeeld? Of een ander HDMI toestel?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli springt automatisch op hoofdmenu na een paar minuten #6 fiek

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2017 - 22:10

Het is inderdaad te reproduceren. Na het aanzetten van de box staat het hoofdmenu er binnen een minuut op. Ik gebruik zelf  normaal gesproken alleen de tv afstandsbediening. De afstandsbediening van de soundbar en ontvanger zijn opgeborgen.

 

Ik heb nog mijn modem gecheckt voor grapjassen, die waren er niet :). Ander device met afstandsbediening is er ook niet. Er staat wel een draadloos domotica controllertje naast de tv, maar die zend en ontvangt af en toe 433 mhz en 868 mhz signalen . IR word niet gebruikt. Deze controller staat er al een tijdje en het heeft een week geleden nog gewerkt. Misschien is er iets automatisch veranderd in de firmware van mijn tv, dat zou ik nog kunnen checken.

 

Ik ga morgen in ieder geval die test plugin even proberen. Bedankt voor je suggestie.


Edited by fiek, 17 October 2017 - 22:11.

Xsarius Revo 4K - 1 TB HD - Openpli 6.0 
Triax 88 cm 13E/19.2E/23.5E/28.2E


Re: Openpli springt automatisch op hoofdmenu na een paar minuten #7 fiek

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 18 October 2017 - 20:00

Die test plugin geeft een foutmelding: couldn't find anything to satisfy 'enigma2-plugins-extensions-hdmitest''. Ik zag overigens je in de hdmi instellingen ook een bestand kan laten aanmaken voor debug doeleinden. Even kijken wat daar uit te halen valt.


Xsarius Revo 4K - 1 TB HD - Openpli 6.0 
Triax 88 cm 13E/19.2E/23.5E/28.2E


Re: Openpli springt automatisch op hoofdmenu na een paar minuten #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 October 2017 - 10:33

Dat is apart? Heb je nog een 6.0-rc draaien toevallig? Dan moet je eerst upgraden naar 6.0-release. de rc is een test image, die is offline gehaald op het moment dat 6.0 is gereleased, afgelopen weekend.  


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users