Jump to content


Photo

Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #21 OutInTheBlue

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 20 October 2017 - 19:08

Zojuist alle bovenstaande berichten gelezen. het duizelt me nog wat

Ik woon in Groningen, dus oud Ziggo gebied. 

 

Even resume van het hierboven vermelde: 

Als ik deze kaart en CI module koop:https://www.arobante...3-module-ziggo/ is dit dus nog een oude IRDETO kaart die dus rechtstreeks in een VU+Duo2 ontvanger past met OpenPLI? En dus kan ik van de VU+Duo2 of Ultimo gebruik maken, net zoals ik dat nu doe met mijn huidige VU+Duo met een CD kaartje?



Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #22 OutInTheBlue

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 20 October 2017 - 19:11

Ok Never mind. Ik zie nu dat dit helemaal geen losse kaart is, alleen de module...  Sorry!



Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #23 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 October 2017 - 19:11

Die CI+ module heb je niet nodig alleen de kaart is voldoende.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #24 OutInTheBlue

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 26 October 2017 - 23:12

Sorry ik kom hier toch nog even op terug en stel kort en bondig de vraag.

Kan ik een VU+ Duo2 of Ultimo met OpenPLI icm de huidige kaarten van Ziggo nu wel of niet gebruiken? 

Want dat is me eigenlijk nog steeds niet duidelijk.


Edited by OutInTheBlue, 26 October 2017 - 23:14.


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #25 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 27 October 2017 - 00:02

En wederom hetzelfde antwoord: als je een geactiveerde Irdeto kaart van Ziggo hebt dan kan deze kaart zonder restricties in je VU+.
Heb je een CI+ module met Nagra kaart dan kan ook deze in de VU+ vermits je de VTi 11.0.2 firmware gebruikt én je beschikt over de Neotion CI+ van Ziggo (de Snit en Quantis CI+ werken niet). Tevens heb je de beperking dat je slechts 1 zender kunt decoderen. Dus óf kijken óf opnemen. Tegelijk gaat dan niet.

Dus een Irdeto kaart is de meest preferabele oplossing.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #26 OutInTheBlue

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 27 October 2017 - 00:25

Dus het antwoord is Nee. Ik heb geen kaart wat ik word een nieuwe ziggo abonnee en moet het doen met de kaart die ik krijg.... 



Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #27 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 27 October 2017 - 06:18

En waarom niet gewoon ftv pakket van ziggo daar zitten de gewone zenders al bij en kun je onbeperkt opnemen kijken enz.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #28 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 27 October 2017 - 08:23

Hangt er wederom vanaf is welk gebied je woont: oud-ziggo of oud-upc.

Zit je in oud-upc dan ben je kansloos, zit je in oud-ziggo en neem je een kleine mediabox (dus niet die horizon!) dan krijg je (als het goed is) een humax-5300 + een irdeto smartcard.

 

Dus het antwoord is Nee. Ik heb geen kaart wat ik word een nieuwe ziggo abonnee en moet het doen met de kaart die ik krijg.... 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #29 OutInTheBlue

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 27 October 2017 - 13:08

 

Hangt er wederom vanaf is welk gebied je woont: oud-ziggo of oud-upc.

Zit je in oud-upc dan ben je kansloos, zit je in oud-ziggo en neem je een kleine mediabox (dus niet die horizon!) dan krijg je (als het goed is) een humax-5300 + een irdeto smartcard.

 

Dus het antwoord is Nee. Ik heb geen kaart wat ik word een nieuwe ziggo abonnee en moet het doen met de kaart die ik krijg.... 

 

Ik woon in oud ziggo (Groningen). 
Dus als ik niet de Horizon box neem maar die kleine mediabox, krijg ik de juiste kaart? Vervolgens doe ik die kaart in een VU+ Ultimo en dan werkt het gewoon?



Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #30 OutInTheBlue

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 27 October 2017 - 13:12

En waarom niet gewoon ftv pakket van ziggo daar zitten de gewone zenders al bij en kun je onbeperkt opnemen kijken enz.

dan werkt het sowieso? 



Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #31 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 27 October 2017 - 13:56

In oud-ziggo is maar 1 type losse kaart en dat is een irdeto kaart. Je kunt altijd even naar de ziggo klantenbalie in de stad Groningen gaan om zeker te zijn dat ze nog 5300's uitleveren.

En het hele basispakket is in SD beschikbaar als ftc met npo 1/2/3 in HD.

 

 

 

Hangt er wederom vanaf is welk gebied je woont: oud-ziggo of oud-upc.

Zit je in oud-upc dan ben je kansloos, zit je in oud-ziggo en neem je een kleine mediabox (dus niet die horizon!) dan krijg je (als het goed is) een humax-5300 + een irdeto smartcard.

 

Dus het antwoord is Nee. Ik heb geen kaart wat ik word een nieuwe ziggo abonnee en moet het doen met de kaart die ik krijg.... 

 

Ik woon in oud ziggo (Groningen). 
Dus als ik niet de Horizon box neem maar die kleine mediabox, krijg ik de juiste kaart? Vervolgens doe ik die kaart in een VU+ Ultimo en dan werkt het gewoon?

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #32 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 October 2017 - 08:33

 

In oud-ziggo is maar 1 type losse kaart en dat is een irdeto kaart. Je kunt altijd even naar de ziggo klantenbalie in de stad Groningen gaan om zeker te zijn dat ze nog 5300's uitleveren.

En het hele basispakket is in SD beschikbaar als ftc met npo 1/2/3 in HD.

 

 

 

Hangt er wederom vanaf is welk gebied je woont: oud-ziggo of oud-upc.

Zit je in oud-upc dan ben je kansloos, zit je in oud-ziggo en neem je een kleine mediabox (dus niet die horizon!) dan krijg je (als het goed is) een humax-5300 + een irdeto smartcard.

 

Dus het antwoord is Nee. Ik heb geen kaart wat ik word een nieuwe ziggo abonnee en moet het doen met de kaart die ik krijg.... 

 

Ik woon in oud ziggo (Groningen). 
Dus als ik niet de Horizon box neem maar die kleine mediabox, krijg ik de juiste kaart? Vervolgens doe ik die kaart in een VU+ Ultimo en dan werkt het gewoon?

 

 

even off topic @catastrofus, het valt me wel vaker op zou je je eigen reacties voortaan onder een citaat kunnen plaatsen, nu lees je eerst jouw reactie en dan moet je naar beneden scrollen om de citaten te kunnen lezen waar jij op reageert.  :unsure: Het is ook niet logisch lijkt me, als je iemand wil citeren staat dat normaliter bovenaan, en kun je daaronder reageren. Kijk maar eens wat er gebeurd als ik jou citeer zet ik mijn reactie onder een citaat, maar dan staat jouw citaat nog steeds bovenaan dat is erg lastig lezen, geen echte kritiek op je hoor maar het zou het lezen voor ons wat makkelijker maken. bedankt voor je begrip.  :)


Edited by Sagitarius, 28 October 2017 - 08:34.

73's

PE1AQZ


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #33 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 3 April 2018 - 00:30

Hmm,

 

Ik zit in het oude ziggo gebied.

In de TV heb ik een ci+ moten zetten en dat doet het.

Ik heb verder een ET8000 en dat doet het perfect met de ziggo kaart..

Gooi ik zaken door elkaar, want dit lijkt in tegenspraak met wat hier allemaal staat.


Xtrend 10000


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #34 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 3 April 2018 - 08:09

Er is wat verwarring geweest: Het blijkt dat Ziggo in oud-Ziggo-gebied nog "gewoon"  Irdeto-kaarten uitlevert in combinatie met een ontvanger of CI+-module. Die kaarten zitten niet op slot en werken "gewoon"  in de interne kaartlezer van je Linuxontvanger.

 

Wij dachten dat Ziggo na het stoppen het oude beleid waarbij je kaarten kon kopen en tot 5 registreren, gestopt was met een bruikbare variant van Irdeto, maar dat blijk dus niet zo te zijn. Je hebt tegenwoordig het nadeel dat je een CI+-module moet huren voor 2 euro per maand, maar verder is er niet zoveel veranderd.



Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #35 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 3 April 2018 - 08:29

Het enige wat is veranderd is het beleid om geen losse kaarten meer te leveren. Zowel Irdeto als Nagra. Dit om "wildgroei" vanuit Marktplaats e.d. te voorkomen. Alleen hoor je niets van losse Nagra kaarten omdat deze sowieso paren met het ontvangstapparaat (zij het een Ziggo box of een Nagra CI+). en niemand in onze hobbygroep daar interesse in heeft.
Overigens is er ook al melding gemaakt dat er Irdeto kaarten met CAID 0606 i.p.v. 0604 worden uitgeleverd door Ziggo. Deze zouden wél een vorm van belemmering hebben qua aantal ECM's...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #36 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 5 April 2018 - 13:51

Ik woon in het oude casema gebied en heb laatst een CI+ module genomen.

Zo'n Quantis 1.3 module met Interactieve TV optie.

Ik wilde gewoon de rode knop uitproberen voor HbbTV en de ziggo videotheek.

Ik heb Movies en Series XL dus ik kan nu via de CI+ module Game of Thrones kijken.

Het is alleen traag.. maar dat komt omdat mijn oled tv van 2016 niet zo'n snelle cpu heeft.

Verder was ik niet te spreken over de zenderlijst van mijn TV (de multi-epg weergave is nog trager...) dus de CI+ module ligt nu te verstoffen :P

 

Maar aangezien ik al 5 kaarten had (1x 0602 en 4x 0604) heeft Ziggo er 1 gedeactiveerd aangezien de CI+ met een eigen oranje Irdeto kaart komt.

Deze is gewoon te gebruiken in oscam (caid 0606).

Zelfde settings als de 0604 kaart.

 

Hij moet echter eerst een EMM hebben voordat ie in oscam werkt.

Dus wel even goed instellen dat de updates worden weggeschreven.

 

Verder kan ik mijn overige 0604 kaarten ook gewoon weer in de CI+ module drukken.

 

Dus zover ik weet worden er geen losse Irdeto kaarten meer verkocht/geactiveerd, maar de hardware in het oude casema gebied word gewoon geleverd met Irdeto kaarten die je nog steeds gewoon in je enigma2 ontvanger kan stoppen :)

 

behalve de horizon box dan..



Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #37 OutInTheBlue

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2018 - 12:20

Goededag,

 

Als TS kom ik nog even terug op dit onderwerp. We zijn inmiddels een half jaartje verder en ik heb inmiddels Ziggo met de Horizon box, maar dat is een drama, zeker als je OpenPLI gewend bent. Dus inmiddels ook een tweede kaart met CI+Module gehuurd a 2 euro per maand. In Groningen krijg je dan, zoals hierboven al aangegeven, nog een ir.deto kaart. Die module met kaart kan rechtstreeks in mijn TV, maar het zapt verschrikkelijk traag. Dus uiteindelijk een paar week geleden de VU+Uno 4K SE gekocht. 

Inmiddels had ik begrepen dat deze kaart rechtstreeks in het kaartslot kan.

 

Ik heb de laatste versie van OpenPLI erop geïnstalleerd en geef tijdens de installatie aan bij Tuner A:

Configuratiemodus: ingeschakeld
NetwerkID: 05555
Gebruikte zoekmethode: Provider
Land: Nederland
Regio: Ziggo Noord (NL)

 

Vervolgens bij "Voer nu een provider gerelateerde kabelscan uit"

  • Frequentie: 474.000
  • Symbolrate: 6875
  • Modulatie: QAM64
  • Netwerk ID: 05555
Voer nu een provider gerelateerde kabelscan uit
  • Frequentie: 474.000
  • Symbolrate: 6875
  • Modulatie: QAM64
  • Netwerk ID: 05555

Hierna vind hij 324 zenders. 

Vervolgens installeer ik de CCcam softcam, waarmee alles zonder meer zou moeten kunnen draaien. Echter: niet dus. Hij laat alleen de FTA zenders zien. Het beeld van de gecodeerde zenders blijft zwart. 

Ik heb vervolgens de Softcam Info plugin geïnstalleerd en ik zie dat de ir.deto kaart wordt herkend door CCcam. 
Om zeker te zijn dat de kaart geactiveerd is, heb ik alles eraf gegooid en VTI erop gezet. In combinatie met de CI+ module werkt dit prima. Alle zenders zijn te zien.

Maar ik wil OpenPLi en afgaande op eerder berichten zou dit dus met CCcam rechtstreeks moeten werken. 

Maar niet bij mij dus nog.

Wat doe ik fout?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet, Ronald

 
PS.  vorige post kan weg, ging iets niet goed en kon het niet meer bewerken/verwijderen.

Edited by WanWizard, 4 July 2018 - 12:39.
vorige halve post verwijderd


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 4 July 2018 - 12:40

Er staat me bij dat je voor die Irdeto kaart een RSA key nodig hebt. Wellicht even ome Google raadplegen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #39 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 4 July 2018 - 14:17

Er staat me bij dat je voor die Irdeto kaart een RSA key nodig hebt. Wellicht even ome Google raadplegen...

Inderdaad, zonder die RSA wordt de kaart wel gedecteerd maar doet die niets maar bij CCcam is die RSA ingebakken en zou het dus zo moeten werken, of dit bj de laatste CCcam versie ook het geval is weet ik niet maar ik kan me niet voorstellen dat die er niet in zit.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afscheid van schotel, afscheid van VU+ / OpenPLI? Advies gevraagd #40 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 4 July 2018 - 14:59

CAMKEY en CAMDATA toevoegen in de CCcam.cfg. Zonder dat gaat dat nie werken nie :)
Voor OScam geldt hetzelfde maar daar heet het dan plotseling Boxkey en RSA key... Maar allemaal van hetzelfde....

Hier in Haarlem ook Ziggo via de softcam. Gaat lekker snel. Heb ook een CI+ met Nagra kaart in een TV en dat zapt ook errug traag....
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users