Jump to content


Photo

Wlan mac adres wijzigen

Enigma2

  • Please log in to reply
31 replies to this topic

Re: Wlan mac adres wijzigen #21 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 November 2017 - 21:34

@Roycke: Als n.a.v. wat jij zelf schrijft de interpretatie van derden is, dat je je bezighoud met illegale actviteiten en dat dat volgens jou niet juist is, dan is het toch een kleine moeite voor jou om even aan te tonen dat dat niet zo is. Desnoods doe je dat dan even middels een PM aan een moderator waarin je bijvoorbeeld een stukje van je contract bij je iptv provider laat zien waaruit blijkt dat het om een partij gaat die legaal handelt.

 

Daarnaast wordt het dan natuurlijk wel de vraag of het bij die legale iptv provider wel toegestaan is dat je een mac adres gaat zitten spoofen zodat je vanaf een andere apparaat kunt connecten waar je eigenlijk dat abonnement niet voor hebt afgesloten. Ik kan me haast niet voorstellen dat een legale aanbieder dergelijk gedrag niet verwerpt in hun voorwaarden. Maargoed, dat blijft gissen als we niet weten om welke legale aanbieder het dan gaat.


Edited by Dimmie, 3 November 2017 - 21:35.


Re: Wlan mac adres wijzigen #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,510 posts

+1,734
Excellent

Posted 4 November 2017 - 16:33

Dat hoeft helemaal niet via PM, ik denk dat er een hele grote groep mensen zeer benieuwd zijn in een legaal IPTV aanbod voor op de box.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wlan mac adres wijzigen #23 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 November 2017 - 17:20

Jazeker. Alleen soms roepen iptv aanbieders dat ze 100% legaal bezig zijn en blijkt dat helemaal niet zo te zijn ( zie bijvoorbeeld: https://stichtingbre...euws.php?id=477 ) , dus voordat er een verwijzing in het forum komt naar iets illegaals wat dan op zich ook weer illegaal is, omdat verwijzen naar iets illegaals ook niet schijnt te mogen, lijkt het mij een goed idee dat dat soort zaken dan eerst door een moderator worden gecontroleerd.

 

Zie bijvoorbeeld: https://stichtingbre...euws.php?id=477



Re: Wlan mac adres wijzigen #24 roycke

  • Senior Member
  • 97 posts

+1
Neutral

Posted 4 November 2017 - 17:32

ik zal de vraag s neerleggen bij de aanbieder, hoe hij het ziet. En gezien de plugin toch niet meer meer werkt, mijn half jaar contract afloopt, en geen oplossing heb hou ik t voor gezien. 

 

Als mij iemand de weg vraagt dan ga ik hem niet vragen wat, en waarom hij erna toegaat.  Ik stuur hem alleen de juiste richting op.  ;)

 

Bedankt voor de uitvoerige reactie welke helaas niet heeft geleid naar een oplossing voor mijn originele vraag.


Edited by roycke, 4 November 2017 - 17:37.


Re: Wlan mac adres wijzigen #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,510 posts

+1,734
Excellent

Posted 4 November 2017 - 17:38

Het grote verschil zijnde dat er niks illegaals is aan ergens naartoe gaan (In Nederland ten minste ;)).

 

Onze forum regels zijn echter zeer streng t.a.v. enige discussie over niet door de mazen kunnende discussies. In dit licht moet je de vraag dus ook zien. Wij zitten niet te wachten op mannen-met-dassen aan de deur (en die kans is groter dan je denkt).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wlan mac adres wijzigen #26 roycke

  • Senior Member
  • 97 posts

+1
Neutral

Posted 4 November 2017 - 17:44

Onze forum regels zijn echter zeer streng t.a.v. enige discussie over niet door de mazen kunnende discussies. In dit licht moet je de vraag dus ook zien. Wij zitten niet te wachten op mannen-met-dassen aan de deur (en die kans is groter dan je denkt).

 

Helemaal mee eens. Dat is dan ook de reden dat ik ermee stop. Bedankt voor het openen van mn ogen.  ;)



Re: Wlan mac adres wijzigen #27 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,459 posts

+114
Excellent

Posted 4 November 2017 - 18:47

En dan te bedenken dat veel van deze illegale IPTV aanbieders ook gebruik maken van gekaapte boxen om zo hun HD aanbod actueel te houden..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wlan mac adres wijzigen #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,225 posts

+691
Excellent

Posted 4 November 2017 - 18:55

En wie weer ben je zelf wel ‘slachtoffer’?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wlan mac adres wijzigen #29 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 4 November 2017 - 19:01

...
Nu heb ik getest door eth0 te vervangen door wlan0 echter na een reboot krijg ik het originele mac adres.
Weet iemand wat er mis gaat hier?...


Het zou best kunnen zijn dat de wifi kaart geen "eigen" MAC adres toestaat.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Wlan mac adres wijzigen #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,225 posts

+691
Excellent

Posted 4 November 2017 - 19:23

+1 en dan is de optie een nieuwe key aanvragen bij je IPTV provider... ook ben ik bang dat hun beveiliging niet Zo simpel te omzeilen valt.

Edited by littlesat, 4 November 2017 - 19:24.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wlan mac adres wijzigen #31 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 5 November 2017 - 01:10

Wij zitten niet te wachten op mannen-met-dassen aan de deur (en die kans is groter dan je denkt).

 

Precies, dat hebben we te danken aan die commerciële cowboys die het voor de hobbyisten hebben verpest. Was er vroeger nog een grijs hobbygebied; nu hebben die commerciële jongens het ondertussen voor elkaar dat door hun toedoen diverse rechtzaken zijn gevoerd en er nu dus  jurisprudentie is geschapen waardoor er nagenoeg geen grijs gebied meer over is. Het verbaasd mij dan ook dat er 'hobbyisten' op dit forum zitten die dit criminele gedrag willens-en-wetens voeren door zelf geld te geven aan dat soort commerciële cowboys. Daarmee verpest je het dus niet alleen voor jezelf maar ook voor de rest.



Re: Wlan mac adres wijzigen #32 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 5 November 2017 - 01:18

Ik stuur hem alleen de juiste richting op.  ;)

 

Voor zover ik het begrijp is juist dat volgens de meest recente uitspraken strafbaar.

 

Alleen als je zeker weet dat de 'juiste richting opsturen' betekent dat het een legaal karakter betreft dan mag dat, anders niet. Dus je moet dat eerst zelf controleren.

Doe je dat niet en blijkt het een illegaal karakter te hebben dan is er sprake van een (in)directe ongeoorloofde openbaarmaking in de zin van de Aw en de WNR. 





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users