Jump to content


Photo

VU+ Uno 4k SE


  • Please log in to reply
103 replies to this topic

Re: VU+ Uno 4k SE #81 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 2 December 2017 - 13:45

Voor zover ik kan zien/het begrijp,voldoet GB met de Quad+ aan alle drie eisen. Met de (plugable) SP2246T-tuner kan ik de MLS op 5W prima ontvangen, maar met de ingebouwde tuners niet. Als jouw verhaal klopt zou dat laatste toch ook moeten kunnen?

 

In ieder geval wacht ik met het herbestellen van de UNO4kSE tot VU duidelijk heeft gemaakt dat de nieuwe FBC-DVB-S2x tuner daarvoor leverbaar is.

 

Dan begrijp je er niks van ;)
DVB-S2x is nieuwere techniek wat hoofdzakelijk zal worden gebruikt om meer data via een transponder te versturen.

Dit betekend dat de tuner ook gevoeliger moet zijn. De tuners van de GB zijn dit niet volgens de specs.
Ik vind de mooiste feature dat je met dvb-s2x techniek 3 "DATA" TS transponders kan samenvoegen naar één (mega) transponderstream.
Theoretsch zou je de complete canaldigitaal pakket in 1080p HEVC kunnen aanbieden op 1 transponder. Je hebt dan maar 1 tuner nodig om volledig vrijheid te hebben met opnames en natuurlijk sneller zappen omdat je ook niet van transponder wisselt. Hiervoor moet de hardware wel deze mega transponders kunnen verwerken. Dit is met de hedendaagse boxen nog niet mogelijk maar de nieuwe zero4K volgens de specs zou dit wel mogelijk worden.

 

DVB-S2x staat nog in de kinderschoenen maar toch is voor sommige een DVB-S2x tuner nu al interessant omdat je hiermee ook MLS/multistream kan ontvangen.

DVB-S2x is veel meer dan alleen MLS/multistream en dat wordt vaak vergeten.

 

De VU+ uno4K zal nooit een volwaardig DVB-S2x tuner zijn en het is de vraag als MLS/Multistream ook gaat werken op de variant van Broadcom DVB-S2x tuner.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: VU+ Uno 4k SE #82 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 December 2017 - 11:58

 

Ik zie het probleem niet? We hebben tegenwoordig de multistream parameters in de lamedb staan, dus als je een sat scan doet, worden die transponders vanzelf meegenomen?

Nee, helaas, dat blijkt dus niet zo te zijn. Althans, ik moet natuurlijk voorzichtig zijn omdat mijn ervaring vrijwel nul is, niet met de GB-QUAD onder ViX & ATV. En er is geen PLi image voor deze box.
In de xml staan idd alle transponders met alle multistream parameters, maar die multistream parameters worden met een volledige satellietscan niet meegenomen. Ik had in mijn onschuld een extra instelling verwacht (zoals je die ook in dat filmpje ziet).

 

 
 

Met de OpenPLi satellites.xml moet een satellietscan ook gewoon werken. Je hebt er dus eentje nodig waar de benodigde info in staat, zoals deze snippet uit die van ons:

<sat name="5.0W Eutelsat 5 West A Ku Band" flags="1" position="-50">
	<transponder frequency="10972000" symbol_rate="29950000" polarization="1" fec_inner="3" system="1" modulation="2"/>
	<transponder frequency="11013000" symbol_rate="30000000" polarization="1" fec_inner="7" system="1" modulation="1" pls_mode="1" pls_code="131070" is_id="11"/>
	<transponder frequency="11013000" symbol_rate="30000000" polarization="1" fec_inner="7" system="1" modulation="1" pls_mode="1" pls_code="131070" is_id="2"/>
	<transponder frequency="11054000" symbol_rate="29950000" polarization="1" fec_inner="3" system="1" modulation="2"/>
...
11013V is dus een multistream transponder.

 

 
 

Dat heb ik ook gedaan.
Wegens geen succes heb ik uiteindelijk de waardes uit die xml gebruik om de diverse transponders handmatig te scannen.


Opgelost: hoewel ik er zelf geen verschil in kan ontdekken heeft het plaatsen van een nieuwe satellites.xml uitkomst gebracht. Het enige dat ik kan verzinnen is dat een settingeditor de xml wat had vernacheld.
Hoe dan ook: opgelost en een eenvoudige complete satellietscan haalt keurig ook de MLS-zenders binnen.



Re: VU+ Uno 4k SE #83 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 4 December 2017 - 20:33

Dit is één van de verwijzingen naar het nog niet aanwezig zijn van de x-compatible tuner: https://www.vuplus-s...902#post1636902

 

Ook de bijgevoegde brochure vermeldt (moeilijk leesbaar) de x-tuner: attachicon.gifBrochure.pdf

Mijn Duits is niet zo geweldig, maar ik vermoed dat ze bedoelen dat de eigen image en/of de drivers het nog niet ondersteunen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Uno 4k SE #84 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 4 December 2017 - 20:37

Anyway, ik kan me niet zo druk maken om DVB-S2X, voordat dat echt actueel is, zijn we wel een paar jaartjes verder. De ervaring leert ook dat grote providers, met name als ze niet zelf alle ontvangers in beheer hebben, achteraan hobbelen (= M7).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Uno 4k SE #85 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 5 December 2017 - 04:33

Maar ik wel. Nu ik bij toeval heb ontdekt hoe eenvoudig ik nu weer de Franse zenders kan scannen en ontvangen, wil ik geen box meer kopen die geen MLS kan ontvangen.



Re: VU+ Uno 4k SE #86 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 5 December 2017 - 07:07

Ik zie dat er geen 6.0 stable is voor deze box heeft dat een reden? Maat van mij krijgt vandaag deze box binnen en wil eigenlijk geen RC er op zetten :)


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: VU+ Uno 4k SE #87 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 5 December 2017 - 08:16

Ik zie dat er geen 6.0 stable is voor deze box heeft dat een reden? Maat van mij krijgt vandaag deze box binnen en wil eigenlijk geen RC er op zetten :)


De reden daarvoor is simpel. Ten tijde van de release van 6.0 was er nog geen Uno 4K se in de BSP en dientengevolge ook niet in het bouwproces. Nog los van het feit dat er toen geen hardware was.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Uno 4k SE #88 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 5 December 2017 - 10:53

Maar ik wel. Nu ik bij toeval heb ontdekt hoe eenvoudig ik nu weer de Franse zenders kan scannen en ontvangen, wil ik geen box meer kopen die geen MLS kan ontvangen.

Daarom zei ik ook S2X en niet multistream. Dat laatste heb ik expres niks over gezegd ;)

 

Eerlijk gezegd lijkt het me logisch en hoop ik dat alle tuners langzamerhand multistream gaan ondersteunen. Daar staat wel weer tegenover dat dat slapende honden wakker zou kunnen maken en dat daarmee de transponders op 5W encrypted gaan worden, waarmee we nog verder van huis zijn.


Edited by Erik Slagter, 5 December 2017 - 10:54.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Uno 4k SE #89 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 5 December 2017 - 11:53

 

Maar ik wel. Nu ik bij toeval heb ontdekt hoe eenvoudig ik nu weer de Franse zenders kan scannen en ontvangen, wil ik geen box meer kopen die geen MLS kan ontvangen.

Daarom zei ik ook S2X en niet multistream. Dat laatste heb ik expres niks over gezegd ;)

Jawel, maar om de misverstanden in leven te houden heb je ook gezegd dat om MLS te ontvangen er DVB-S2x op de doos moet staan.

Maar je hebt gelijk: DVB-S2x op zich interesseert mij (momenteel) niet, het gaat mij alleen om MLS.



Re: VU+ Uno 4k SE #90 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 5 December 2017 - 12:50

Dat moet niet, maar meestal wordt dat wel zo gecommuniceerd. Maar als ik zeg S2x dan bedoel ik S2x en als ik zeg multistream, dan bedoel ik multistream ;)

 

Dus nogmaals, S2x is nog helemaal niet interessant op dit moment.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Uno 4k SE #91 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 5 December 2017 - 14:01

Eens.

Ik zal ook proberen mij aan die conventie te houden.



Re: VU+ Uno 4k SE #92 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 7 December 2017 - 06:46

De complete afstandsbediening mist binnen de webinterface kunnen jullie dit verhelpen of moet de developer dat doen ?

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: VU+ Uno 4k SE #93 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 7 December 2017 - 08:26

De complete afstandsbediening mist binnen de webinterface kunnen jullie dit verhelpen of moet de developer dat doen ?


Als het goed is dan is ook dat punt inmiddels opgelost maar of dat ook het geval is in de RC durf ik nu nog niet met zekerheid te zeggen. Het kán zijn dat de Webif is gepind in de RC. Dat betekent dat wijzigingen in de Webif niet per definitie opgenomen worden in een bepaalde versie. Ik zal straks eens kijken of het opgelost is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Uno 4k SE #94 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 7 December 2017 - 08:27

Die zit wel in Development en moet nog even in RC worden ge-update.
De openwebif staat gepinned op een versienummer, misschien dat Wanwizard die vandaag even kan aanpassen, dan komt die morgen mee.
Ik kom er niet aan toe :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Uno 4k SE #95 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 7 December 2017 - 08:45

Zou fijn zijn!


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: VU+ Uno 4k SE #96 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 7 December 2017 - 09:47

In de tussentijd had ik ter controle de Uno 4k se ook nog even vers geflasht en constateerde inderdaad dat in de webif de volledige AB niet aanwezig was. Ik vermoed dat ik eerder het betreffende plaatje handmatig in de image gezet heb want in mijn actuele image (voor de verse flash) had ik die namelijk wel.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Uno 4k SE #97 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 December 2017 - 21:03

Zou fijn zijn!

 

Komt voor z'n rood koperen... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Uno 4k SE #98 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 7 December 2017 - 22:43

Die zit wel in Development en moet nog even in RC worden ge-update.
De openwebif staat gepinned op een versienummer, misschien dat Wanwizard die vandaag even kan aanpassen, dan komt die morgen mee.
Ik kom er niet aan toe :)

Zou morgen gefixed moeten zijn, ik heb hem zelf de kans gehad dit even aan te passen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Uno 4k SE #99 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 8 December 2017 - 08:48

Dat heb je dan prima gefixt heb ik zojuist geconstateerd. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Uno 4k SE #100 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 9 December 2017 - 13:40

Is het ook mogelijk de verlichte softtouch power aan de frontside mee te nemen in de "Display Setup" of is deze niet aan te sturen?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users