Jump to content


Photo

Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is.


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 17 November 2017 - 12:31

Naast de radio achtergrond zou ik graag de geen ontvangs achtergrond willen zien, er wordt al wel een melding getoond, maar deze verwijnt ook weer. Het beeld is dan helemaal zwart, dit is altijd een beetje onhandig, het lijkt dan net alsof de box niet werkt, HDMI kabel niet werkt/los zit oid. Een achtergrond zou het verhelderen en dan weet je meteen dat aan de box, TV of HDMI geen fout zit. Geheel afgezien daarvan ziet het er daarnaast ook gewoon iets gezelliger uit, dan zo'n zwart scherm.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 November 2017 - 12:40

TV lekker uitzetten, kost toch alleen maar stroom.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 17 November 2017 - 12:45

Simpel! Gewoon in /usr/share/black.mvi vervangen door jouw gekozen achtergrond plaatje :) :) :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #4 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 17 November 2017 - 12:49

Simpel! Gewoon in /usr/share/black.mvi vervangen door jouw gekozen achtergrond plaatje :) :) :)

 

Ik zie daar: backdrop.mvi en black.mvi staat hier in \usr\share\enigma2\

 

Alleen hoe zou ik dat uberhoud moeten aanpassen?, dit is geen JPG/BMP die ik even met paint kan openen ofzo.


Edited by rocco99, 17 November 2017 - 12:49.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #5 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 17 November 2017 - 12:56

.Dit zou trouwens wel mooi zijn, kun je bv. je vakantie foto als bootscreen gebruiken.

 

 

Kan ik trouwens niet gewoon bootlogo.mvi naar die map kopieren en renamen, dan heb ik de bootlogo als achtergrond toch?


Edited by rocco99, 17 November 2017 - 12:59.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 17 November 2017 - 13:05

Helaas is het een STB en USB geen foto frame. De SoC wil dus graag MPEG video hebben, die kan niks met foto formaten. Een mvi file is een MPEG2 bestand met een enkel frame.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #7 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 17 November 2017 - 13:09

Helaas is het een STB en USB geen foto frame. De SoC wil dus graag MPEG video hebben, die kan niks met foto formaten. Een mvi file is een MPEG2 bestand met een enkel frame.

 

net bootlogo.mvi naar \usr\share\enigma2\ gedaan en black.mvi van gemaakt, nog steeds zwart beeld.

 

Of moet ik dan bootlogo_wait of backdrop hebben? Kun je dien mvi bestanden op 1 of andere manier op de PC bekijken? VLC pakt niks.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 17 November 2017 - 13:15

VLC snapt 'm wel, maar het is maar 1 frame (dus 1/25sec), dus die flitst te snel voorbij om te kunnen zien. Je hebt een player nodig die het laatste beeldje laat staan. Ik gebruik geen Windows, dus geen idee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 17 November 2017 - 13:19

Ik zeg "gullable" :) :) :) :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #10 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 17 November 2017 - 13:52

Media Player classic home Cinema laat hem wel zien, echt op mijn VU+ nog steeds zwart.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 November 2017 - 13:43

mpeg2 of mpeg4 (avc) elementary stream.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #12 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 18 November 2017 - 18:20

@Erik

 

Geen idee wat je met je laatste opmerking zeggen wilt.

 

<><>

 

Even terug, kan iemand mij vertellen of en hoe ik de Pli startupscherm als achtergrond kan instellen bij een lege zender?

Of zelf een .mvi kan maken?


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 November 2017 - 20:17

Dat is wat in je "background.mvi" moet zitten om het te kunnen "afspelen" (tonen). Google is your friend...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #14 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 18 November 2017 - 22:52

In welke map staat dat bestand? verkenners zoekfunctie vind het niet, en met Google vind ik het ook niet.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 18 November 2017 - 22:57

Jij leest niet hè......
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #16 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 18 November 2017 - 23:04

Vind niets:

 

background.png


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 18 November 2017 - 23:26

Dan zoek je niet goed, er is een tijd geleden een behoorlijk uitgebreid topic over geweest dus ga ik het niet opnieuw voorkauwen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #18 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 18 November 2017 - 23:34

Welk topic?, heb Gegoogled maar vind niks.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 19 November 2017 - 01:37

I rest my case....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen ontvangs achtergrond, wanneer er geen ontvangs van een zenders is. #20 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 November 2017 - 01:57

Van dit soort topics waar allang uitgebreid over gesproken is wordt je zo moe dat ik eigenlijk helemaal niet zou moeten posten hier. Dus hier laat ik het dan maar bij.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users