Jump to content


Photo

Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1


  • This topic is locked This topic is locked
114 replies to this topic

#1 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 27 November 2017 - 01:12

Geldt deze melding nog steeds voor de Xtrend 10000 ook voor de RC 6.1 ??

 

Notice:

Due to bugs in the drivers in 6.0-release, use this version at your own risk!

You can experience problems with a disappearing GUI or with the volume.

Do not use the Overscan Wizard on these boxes, and if you experience the problem, you need to restart the box.
If you need a stable receiver, do not install 6.0-release as long as this notice is displayed, but install 4‑release instead!

 


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,663 posts

+460
Excellent

Posted 27 November 2017 - 06:47

Ja, en je hebt er incidenteel last van, het kan dus heel goed zijn dat je er niet eens iets van merkt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,706 posts

+1,741
Excellent

Posted 27 November 2017 - 13:45

Ik zal de tekst aanpassen. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #4 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 5 December 2017 - 01:20

Is het uberhaupt nog wel haalbaar om de Xtrend's te blijven ondersteunen als de driverupdates vanuit Xtrend zelf uitblijven ?



Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,706 posts

+1,741
Excellent

Posted 5 December 2017 - 01:51

Nee, dat zal lastig worden. De laatste officiele drivers zijn duidelijk niet goed genoeg voor een stabiele image.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 December 2017 - 17:16

Maar als jullie die van OpenATV nemen is het goed en als je dan de opmerking erbij zet dat het geen officiële drivers zijn is het toch goed dan kan de gebruiker ermee doen wat hij of zij wil?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,663 posts

+460
Excellent

Posted 5 December 2017 - 17:48

Maar als jullie die van OpenATV nemen is het goed en als je dan de opmerking erbij zet dat het geen officiële drivers zijn is het toch goed dan kan de gebruiker ermee doen wat hij of zij wil?

Je weet niet waar die vandaan komen en wat 'erin' kan zitten....zolang men niet weet of de bron te vertrouwen is, zou ik die drivers er niet in willen hebben.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #8 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,447 posts

+43
Good

Posted 5 December 2017 - 17:59

Ik wel, anders hebben ook die openATV gebruikers hetzelfde probleem. Durf dat "risico" wel te nemen.

Het is trouwens de enige manier om "fatsoenlijk" 6.x te kunnen draaien want ik denk niet dat xtrend zelf met driver-update(s) komt.


Edited by catastrofus, 5 December 2017 - 18:01.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,706 posts

+1,741
Excellent

Posted 5 December 2017 - 18:37

Wij kunnen dat niet doen, onze BSP's worden onderhouden door de fabrikant, wij hebben daar geen scrhijfrechten op.

 

En dat willen we ook niet, voor we het weten komen we weer in reverse engineering terecht, daar hebben we de tijd en de menskracht niet voor. Bovendien kun je zonder fabrikant ondersteuning geen drivers fixen, en eindig je voor je het weet in de instabiele workaround bende die OpenATV heet... ;) En als een fabrikant dat niet (meer) wenst te doen, dan zullen wij het droppen van die fabrikant in overweging moeten nemen. Zoals dat met DMM en Wetek is gebeurd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #10 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 December 2017 - 18:43

 

 

Bovendien kun je zonder fabrikant ondersteuning geen drivers fixen,

 

Maar nu is de fabrikant er ook niet voor jullie ? en fix helemaal niks meer het (de) laatste Jaar(en)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,706 posts

+1,741
Excellent

Posted 5 December 2017 - 19:07

Tot op heden niet nee, anders had je daar het resultaat al van gezien. ;)

 

Ik blijf er bij dat dit te maken heeft met het feit dat de drivers in OpenATV niet van die fabrikanten afkomstig is (dat hebben beide ook al aangegeven).  Wellicht wel van het development team dat in opdracht van die fabrikanten bezig was (ik kan me niet voorstellen dat er nog anderen in het bezit zijn van de source,  omdat daarop flinke NDA's van toepassing zijn), en in dat geval kan ik me voorstellen dat er juridisch zaken niet helemaal in de haak zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #12 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,447 posts

+43
Good

Posted 5 December 2017 - 19:09

Je hoeft ook geen drivers te fixen, de "geen herkomst bekend" drivers bieden meer stabiliteit dan de huidige drivers binnen PLi. Ik ga met m'n et10k's niet voor de fun naar een andere image als dat niet nodig is.

 

Dus wij hebben de keuze tussen:

- Wachten op een driver update die er niet gaat komen en dus (voor de meeste xtrend gebruikers) geen PLi6 voor ons.

OF

- Wachten op de implementatie van werkende drivers (plus kernel uiteraard) die jullie niet willen toepassen.

 

Qua stabiliteit ligt dit niet ver uit elkaar. PLi4 feeds zullen uiteindelijk opdrogen dus als je het support van xtrends wilt droppen zeg het dan gewoon dan kunnen wij, als xtrend gebruikers, een alternatief gaan zoeken.

Zeggen dat openatv instabiel is zal waar zijn maar de huidige drivers zijn binnen PLi6 net zo instabiel.

 

Wij kunnen dat niet doen, onze BSP's worden onderhouden door de fabrikant, wij hebben daar geen scrhijfrechten op.

 

En dat willen we ook niet, voor we het weten komen we weer in reverse engineering terecht, daar hebben we de tijd en de menskracht niet voor. Bovendien kun je zonder fabrikant ondersteuning geen drivers fixen, en eindig je voor je het weet in de instabiele workaround bende die OpenATV heet... ;) En als een fabrikant dat niet (meer) wenst te doen, dan zullen wij het droppen van die fabrikant in overweging moeten nemen. Zoals dat met DMM en Wetek is gebeurd.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,329 posts

+691
Excellent

Posted 5 December 2017 - 19:19

De drivers van openatv komen niet van xtrend... voor hetzelfde geld zit er een tijdbom of zo in... alleen de tijd weet dat... xtrend zal de drivers zelf moeten goedkeuren door hun bsp te updates. Alleen dan is het genuine...

Edited by littlesat, 5 December 2017 - 19:19.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #14 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,447 posts

+43
Good

Posted 5 December 2017 - 19:21

Dat weten we al een tijdje. Als die tijdbom er in zit dan geldt ie ook voor openatv. Dat verandert niets aan mijn opmerkingen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,706 posts

+1,741
Excellent

Posted 5 December 2017 - 19:27

We kunnen hier nog een jaar of wat energie in steken, maar de feiten zijn wat ze zijn, en ons standpunt in deze ook. 

 

Dat het vervelend is voor gebruikers snap ik ook wel, ik heb hier ook een ET10000 staan. Maar dat moet je de fabrikant aanrekenen, niet ons. Die laat je stikken.

 

Wij gaan ons niet in allerlei achterliggende (al dan niet juridische) zaken moeien. Voor ATV is het makkelijk, dat zijn een partij schimmige personen die zich achter een alias schuilhouden. PLi is een rechtspersoon, en dus makkelijk te vinden en aan te pakken. En daar passen we voor.

 

De vraag ligt bij beide fabrikanten: indien dit officiele en/of goedgekeurde drivers zijn, pas dan de BSP aan. Of geef het desnoods aan zodat iemand er een PR voor kan maken. Indien het niet zo is, lever dan officiele drivers om dit probleem op te lossen. En meer kunnen we (en willen we) niet doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #16 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 December 2017 - 19:41

Ik wil echt wel jullie begrijpen hoor dat is het echt niet maar ben wel van mening dat ze Xtrend idd de gebruikers laten stikken en dat is alles behalve netjes en dat terwijl ze in de begin jaren echt goede producten hebben gemaakt (et9x00) en die beter waren of gelijk aan Dreambox.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #17 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,447 posts

+43
Good

Posted 5 December 2017 - 19:43

Schimmig? Satdreamgr toch niet en zij maken volgens mij ook gebruik van deze "geen herkomst bekende" drivers, of zijn deze net zo schimmig? Het zijn grieken welliswaar ( ;)) maar het lijkt wat maf als ook athoik hier voluit aan de ontwikkeling van PLi6 meewerkt.

 

Mijn punt is: zeg gewoon dat je het support vwb de et's gaat stoppen tenzij je een andere (onbekende) reden hebt om dat niet te doen.

Dan kunnen wij (de gebruikers van et's) ook verder (door uitzonderlijk boos te zijn op jullie en uiteraard ook de betrouwbaarheid van het PLi team in twijfel te trekken ( :))) zonder PLi6 want ik heb geen zin om op PLi4 te blijven die langzaam dood gaat.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #18 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 December 2017 - 19:48

Ik heb juist om die reden die image erop gezet maar vind het ook jammer maar goed de toekomst zal het leren.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,706 posts

+1,741
Excellent

Posted 5 December 2017 - 19:50

@catastrofus,

 

Misschien moet ik een ander woord gebruiken, mijn Nederlands begint roestig te worden (ben al vele jaren uit NL weg en spreek het nauwelijks meer).

 

Het zijn hobbyisten die op persoonlijke titel bezig zijn, zo beter? En dat geldt ook voor Athoik. Net zoals wat jij prive doet geen impact heeft op je werkgever, maar wat je op de zaak en in werktijd (en in hun opdracht) doet wel.

 

Wat jij wel en niet in twijfel wilt trekken, daar lig ik absoluut niet wakker van. Wij bouwen geen BSP's, en al zeker niet met onderdelen van dubieuze orgine. Dat punt staat, het waarom is al duizend keer uitgelegd, en daar wordt niet aan getornd.

 

Punt, en wat mij betreft einde discussie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xtrend 10000 bugmelding ook voor de RC 6.1 #20 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,447 posts

+43
Good

Posted 5 December 2017 - 19:55

Over dat "in twijfel trekken", heb je daar mijn smiley gezien die ook binnen de twee buitenste haakjes stond?


Edited by catastrofus, 5 December 2017 - 19:59.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users