Even twee dingen rechtzetten:
1- De OE-A gebruikt nooit zogenaamde test-drivers, maar alleen drivers die door de fabrikanten officieel zijn vrijgegeven. Als een fabrikant test-drivers levert, worden die gebruikt voor het doel waarvoor die zijn uitgegeven, namelijk testen; deze worden niet in publieke images verwerkt.
Wellicht dat het feit dat de meeste (alle??) fabrikanten erg traag zijn met het updaten van de BSP voor PLi de suggestie wekt dat de OE-A voor hen test; dat is niet het geval.
2- De enige uitzondering daarop vormen de laatste drivers voor de Xtrends ET8000 &10000. De fabrikant (beter: de nieuwe eigenaar) heeft zijn ondersteuning voor deze boxen voortijdig beëindigd, waardoor er helemaal geen officiële ondersteuning meer bestaat. Dankzij de goede contacten tussen diverse OE-A leden en het voormalige dev-team van Xtrend, heeft de OE-A de beschikking over latere, nog door hen ontwikkelde drivers.
Nu ken, begrijp en ondersteun ik het BSP-verhaal van PLi volledig (denk ik). Maar in het geval van deze twee boxen is dat onzinnig: je laat nu bewust de gebruikers in de kou staan (en die is momenteel behoorlijk hevig), terwijl je weet dat er goede drivers beschikbaar zijn, die je zo kunt overnemen. Tegen beter weten in op een principieel standpunt blijven staan is een houding waar helemaal niemand ook maar iets mee opschiet.
En let op: er zijn behoorlijk wat gebruikers die een OE-A gebaseerd image voor deze twee boxen gebruiken (ik gebruik zelf een tweetal 8k's) zonder noemenswaardige klachten (beter gezegd:met aanzienlijk minder klachten dan met de oude drivers die PLi gebruikt).