Jump to content


Photo

Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#1 Zeerob

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 27 November 2017 - 18:36

Hallo,

 

Ik heb net het laatste OpenPli image op mijn VU+ UNO 4k gezet.

Ik heb een Joyne CI Module.

De Joyne module zou twee kanalen tegelijk kunnen decoderen.

Stel ik kijk naar NPO1 en begin een opname.

Dan zap ik naar NPO2. Ik kan dan NPO2 zien.

Als ik daarna naar NPO3 zap, is het beeld zwart. 

Door te zappen kan ik alleen NPO1 en NPO2 zien.

Pas als de opname klaar is, kan ik weer naar andere kanalen zappen.

Als ik van NPO1 eerst naar NPO3 was gezapt, dan kan ik die wel zien, en NPO2 niet.

Alle zenders zitten op dezelfde transponder.

 

Heeft iemand een idee?



Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 27 November 2017 - 18:42

Daar zal eerst een update voor de CI voor moeten komen, zoals de CI nu is, zal het niet gaan werken in een e2 ontvanger en dat is bekend bij Joyne.

Er staat een update gepland, alleen is nog niet bekend gemaakt wanneer dat zal gaan gebeuren en of daar de desbetreffende wijziging voor het meervoudig decoderen, ook gelijk in wordt meegenomen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #3 Zeerob

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 27 November 2017 - 18:46

Maar meervoudig decoderen werkt in principe wel. Ik kan NPO1 opnemen en NPO2 bekijken. Maar ik kan daarna niet meer zappen naar andere kanalen. 

Als je een opname start kan je daarna dus één ander kanaal kiezen om naar te kijken, en die keuze kun je niet meer wijzigen totdat de opname is afgelopen.



Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 27 November 2017 - 18:48

Je kunt geen kanalen van twee verschillende transponders tegelijkertijd met een CI decoderen, dat kan een CI niet, er kan maar één transportstream doorheen.

Als je dus meer dan één kanaal tegelijk wilt opnemen en kijken, kan dat alleen als ze ook echt op dezelfde transponder zitten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #5 Zeerob

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 27 November 2017 - 19:23

Bij Joyne zitten al deze zenders op dezelfde transponder.



Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 November 2017 - 19:39

Dan is het kwestie dat de CI aan enigma moet laten weten dat die meer dan één service tegelijk kan descramblen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #7 Zeerob

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 27 November 2017 - 19:46

Dat gebeurt ook. Ik moet zelfs in het CI menu instellen 'Enable multiple services' = yes.

Stel ik kijk naar NPO1 en begin een opname.

Dan zap ik naar NPO2. Ik kan dan NPO2 zien. Dan worden dus twee kanalen tegelijk gedecodeerd.

Als ik daarna naar NPO3 zap, is het beeld zwart.

 



Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 November 2017 - 20:05

Dan zal twee het maximum zijn?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 27 November 2017 - 20:30

Nee, zolang de CI niet als multi wordt 'gezien' door enigma, zal die ook niet meer dan één kanaal gaan decoderen, daar is die update voor nodig, of die drie kanalen tegelijk kan ontcijferen weet ik eerlijk gezegd niet.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #10 Zeerob

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 27 November 2017 - 23:48

Dan zal twee het maximum zijn?

Ik wil ook niet naar 3 kanalen tegelijk kijken.

Ik kan wel NPO1 opnemen en NPO2 kijken, maar ik kan niet NPO1 opnemen en NPO3 kijken.



Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #11 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 28 November 2017 - 00:23

Je kunt geen kanalen van twee verschillende transponders tegelijkertijd met een CI decoderen, dat kan een CI niet, er kan maar één transportstream doorheen.

Als je dus meer dan één kanaal tegelijk wilt opnemen en kijken, kan dat alleen als ze ook echt op dezelfde transponder zitten.

 

Ik denk dat ik een beetje moet corrigeren omdat nu lijkt dat het niet met CI kan.
Je kan wel degelijk zenders van meerdere transponders tegelijkertijd laten decoderen door een CI. Dit is alleen (nog) niet mogelijk met enigma2.

Tegenwoordig hebben de meesten boxen remux CI en zijn krachtig genoeg om zender van verschillende transponders te combineren naar een nieuwe "TS". Het laatste zou dan moeten gebeuren in enigma2 maar dit is zeer ingewikkeld.

Proof of concept bestaat al doordat je met enkele boxen offline kan decoderen icm CI.


Edited by WTE, 28 November 2017 - 00:24.

Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 28 November 2017 - 06:43

Remux ci zit niet in enigma en dat is inderdaad een zeer complex iets.
Wat ik even niet snap is dat npo 1 en 2 wel willen decoderen en de combi npo1 en 3 niet terwijl die op dezelfde transponder zitten..het zou namelijk helemaal niet kunnen werken omdat de ci zich niet correct ‘meldt’ dat hij meerdere kanalen tegelijk kann verwerken.
Dat die optie in het ci menu staat, zegt niets. Enigma doet er niets mee.
Anyway, er staat een update gepland om meerdere kanalen binnen dezelfde transponder te kunnen decoderen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #13 Zeerob

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 28 November 2017 - 08:43

Wat ik even niet snap is dat npo 1 en 2 wel willen decoderen en de combi npo1 en 3 niet terwijl die op dezelfde transponder zitten..het zou namelijk helemaal niet kunnen werken omdat de ci zich niet correct ‘meldt’ dat hij meerdere kanalen tegelijk kann verwerken.

Lees aub post #1 en #3. Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan vertellen.



Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #14 Zeerob

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 28 November 2017 - 08:46

Dat die optie in het ci menu staat, zegt niets. Enigma doet er niets mee.

Enigma doet er wel iets mee.

Bij 'Enable multiple services' = yes kan ik npo1 opnemen en npo2 kijken.

Bij 'Enable multiple services' = no is npo2 zwart tijdens een opname van npo1.



Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #15 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 28 November 2017 - 09:35

Proof of concept bestaat al doordat je met enkele boxen offline kan decoderen icm CI.


Offline-decoderen heeft niets te maken met opnieuw multiplexen: Bij off-line decoderen heb je de transportstream op schijf staan en kun je ongewijzigd door de CI-module sturen. Het mengen van zenders van twee verschillende transponders is veel complexer omdat PID's tot diep in de DVB-protocollen doorgeseind worden en zo'n hermultiplexer daar allemaal kennis van moet hebben om conflicten te vermijden. Ik verwacht die functionaliteit niet 1-2-3 in ontvangers, of het nu open of gesloten ontvangers zijn. Het is enkel een theoretische mogelijkheid.

Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 28 November 2017 - 12:22

En het DVB protocolis ongelofelijk complex. Heb dat in de DVB-2000 tijd eens geprobeerd te volgen, maar met mijn Z80 en 80x86 programmeerkunsten kwam ik niet veel verder (wiskundig heel complex). Daar kwam bij dat de PC kaarten (toen) veel te teaag worden om real-time te volgen.. Ik denk dat je voor zo'n succesvolle truc ofwel een hele snelle SoC moet hebben (of de HW functionaliteit)zou al in de SoC aanwezig moeten zijn...

Mocht dat gaan lukken met de huidige 751Mhz en snellere SoC's dan petje af...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #17 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 28 November 2017 - 18:18

Hallo,

 

Ik heb net het laatste OpenPli image op mijn VU+ UNO 4k gezet.

Ik heb een Joyne CI Module.

De Joyne module zou twee kanalen tegelijk kunnen decoderen.

Stel ik kijk naar NPO1 en begin een opname.

Dan zap ik naar NPO2. Ik kan dan NPO2 zien.

Als ik daarna naar NPO3 zap, is het beeld zwart. 

Door te zappen kan ik alleen NPO1 en NPO2 zien.

Pas als de opname klaar is, kan ik weer naar andere kanalen zappen.

Als ik van NPO1 eerst naar NPO3 was gezapt, dan kan ik die wel zien, en NPO2 niet.

Alle zenders zitten op dezelfde transponder.

 

Heeft iemand een idee?

 

Dag Zeerob,

Om iets uit te sluiten een vraagje.

Heb je deze Joyne transponder kanalen ook eens handmatig laten zoeken met ci setting op multiple services op aan  en daarna eventueel zelfde maar dan op uit, of komen de settings via een installed freq lijst?



Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 November 2017 - 19:30

Mocht dat gaan lukken met de huidige 751Mhz en snellere SoC's dan petje af...

Heel DVB is ontwikkeld op efficiency op machine-niveau. En juist daardoor is het voor ons vaak lastig te volgen. Dat remuxen gaat qua CPU power echt wel lukken, maar om het goed te doen, is best lastig. Ik voorzie ongeveer de helft van de code van enigma erbij komen alleen voor dit. Ik denk niet dat er mensen staan te springen om zoiets complex te gaan implementeren. Ik zie meer in een provider die voor weinig wat extra CI's verstrekt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 28 November 2017 - 19:35

Probleem is dan weer dat Enigma weer niet lekker overweg kan met dezelfde CI modules en dezelfde CAID... Welke CI ga ik gebruiken voor opname en welke voor kijken?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Tegelijk opnemen en ander kanaal kijken met Joyne CI module #20 Zeerob

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2017 - 13:52

 

Hallo,

 

Ik heb net het laatste OpenPli image op mijn VU+ UNO 4k gezet.

Ik heb een Joyne CI Module.

De Joyne module zou twee kanalen tegelijk kunnen decoderen.

Stel ik kijk naar NPO1 en begin een opname.

Dan zap ik naar NPO2. Ik kan dan NPO2 zien.

Als ik daarna naar NPO3 zap, is het beeld zwart. 

Door te zappen kan ik alleen NPO1 en NPO2 zien.

Pas als de opname klaar is, kan ik weer naar andere kanalen zappen.

Als ik van NPO1 eerst naar NPO3 was gezapt, dan kan ik die wel zien, en NPO2 niet.

Alle zenders zitten op dezelfde transponder.

 

Heeft iemand een idee?

 

Dag Zeerob,

Om iets uit te sluiten een vraagje.

Heb je deze Joyne transponder kanalen ook eens handmatig laten zoeken met ci setting op multiple services op aan  en daarna eventueel zelfde maar dan op uit, of komen de settings via een installed freq lijst?

 

Hallo Jork,

 

Volgens mij heb ik alleen een automatische scan gedaan en werden de Joyne kanalen ook meteen gevonden.

Ik heb inmiddels allerlei images geprobeerd. Bij VTI en bij het originele vuplus image was een manual scan nodig. Bij OpenPli, OpenBH en OpenVix werd Joyne met de automatische scan al gevonden. Bij VTI wordt de CI module trouwens niet gezien. De andere images hebben allemaal het hier beschreven probleem. Het probleem is dus dat je wel het ene kanaal kan opnemen en het andere kijken, maar dat je daarna niet kan zappen. Er blijft dan iets hangen in de CI module, waardoor je alleen naar twee kanalen kan kijken. In het voorbeeld heb ik NPO1/2/3 genoemd, maar je kan dat vervangen door de andere gecodeerde kanalen. NPO123, RTL4 etc zijn allemaal gecodeerd en zitten op dezelfde transponder.

 

Wat zou het aan of uit staan van multiple services tijdens het scannen voor invloed kunnen hebben?

Op het moment heb ik overigens het Vix image. Maar dat heeft dus precies het zelfde probleem.


Edited by Zeerob, 30 November 2017 - 13:54.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users