Heren,
Vandaag m'n nieuwe MutantHD51 ontvangen maar ik krijg de oscam en/of de oscam status niet aan de praat.
Oscamstatus geeft : Errno 111 connection refused.
Wie heeft de verlossende tip?
Posted 5 December 2017 - 07:48
Lijkt me toch duidelijk dat dat een kwestie van het invullen van de server credentials is....?
Wat kan het anders zijn dan dat
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Posted 4 March 2018 - 09:51
Oei, dat is geen goede binnenkomer, je eerste posting en dan reageren op een topic van meer dan twee maanden geleden, en dan ook nog lopen zeuren omdat het antwoord niet duidelijk genoeg is?
Klaarblijkelijk heb je in die twee maanden niet eens de moeite genomen om even dat menu op te roepen, dan zie je gelijk wat ik bedoel, duidelijker kan niet.
Servercredentials, dat slaat denk ik toch echt op wat zaken die ergens ingevuld moeten worden, als je dan de moeite neemt om even te zoeken op welke poort de webif van oscam babbelt....
Buiten dat is deze vraag meerdere malen voorbij gekomen, maar zelf iets opzoeken is teveel moeite?
Heb ik het toch weer voorgekauwd.
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Posted 4 March 2018 - 12:46
Excuses van mijn kant, en terecht uiteraard. Maar ik word soms een beetje narrig als topicstarters niet zelf hun oplossingen delen met anderen.
Ik heb me (ik denk jaren geleden) aangemeld na aanschaf van twee Dreamboxen 800SE (DVB-S) en een hoop info terugvond op dit forum.
Sinds kort zijn we van glasvezel voorzien met als gevolg: omschakeling naar DVB-C.
Vanwege onbetrouwbaarheid (groene schermen) door gestopte ondersteuning van Openpli en vele vastlopers met Openatv werd het ook tijd voor een andere ontvanger.
Vandaar de aanschaf van de Mutant HD51, nu twee dagen geleden.
Voor mijn beroep heb ik jaren achter de soldeerbout doorgebracht, maar achter het toetsenbord ben ik vooral een leek wanneer het Linux betreft.
Het lijkt me evident dat ik heel wat zoek- en leeswerk moet verrichten om oplossingen te vinden van de problemen die ik ervaar en dat doe ik ook.
Binnen amateurkringen heb ik in het verleden ook deelgenomen aan fora waar problemen aan elkaar werden voorgelegd.
Zelf heb ik me aangewend (en zo heb ik dat ook van anderen ervaren) om, wanneer een topic eindigde in een oplossing, deze ter afronding ook volledig te
omschrijven opdat ook mensen met minder ervaring snappen hoe naar welke oplossing is toegewerkt. Niet iedereen heeft immers het niveau van de topicstarter.
De Dreambox 800SE decodeert na flashen met zowel Enigma2, Openpli als OpenATV en het laden van de Oscam app meteen de gecodeerde zenders.
Bij deze ontvanger lijkt dat niet te werken. Toen bleek dat na plaatsen van een CI module met kaart in de tweede gleuf wel gedecodeerd beeld opleverde
ben ik gaan zoeken of de kaartlezer compatible zou kunnen zijn of misschien wel defect is.
U hoeft voor mij niets voor te kauwen, ik heb er nu toch van opgestoken dat hetgeen ik ervaar met instellingen valt op te lossen dus zoek verder.
En als ik er niet aan uit blijf komen dan kan ik altijd nog uitwijken naar de CI module.
Met vriendelijke groet,
Thuur
Posted 4 March 2018 - 13:31
Sinds kort zijn we van glasvezel voorzien met als gevolg: omschakeling naar DVB-C.
Vanwege onbetrouwbaarheid (groene schermen) door gestopte ondersteuning van Openpli en vele vastlopers met Openatv werd het ook tijd voor een andere ontvanger.
Vandaar de aanschaf van de Mutant HD51, nu twee dagen geleden.
De Dreambox 800SE decodeert na flashen met zowel Enigma2, Openpli als OpenATV en het laden van de Oscam app meteen de gecodeerde zenders.
Bij deze ontvanger lijkt dat niet te werken. Toen bleek dat na plaatsen van een CI module met kaart in de tweede gleuf wel gedecodeerd beeld opleverde
ben ik gaan zoeken of de kaartlezer compatible zou kunnen zijn of misschien wel defect is.
Lijkt me stug dat je op glasvezel nog dvb-c hebt, alles is iptv, het zou nog wel kunnen als je bv Telfort hebt dat is nog een van de weinige providers die dvb-c aanbieden net als ondergetekende, ik heb nog dvb-c op mijn glasvezel modem zitten, en daar ben ik zeer zuinig op want als ik mijn abo ophoog ben ik het gelijk kwijt.
Daar komt nog bij dat die zenders niet gecodeerd zijn daar heb je dus geen oscam voor nodig.
Als jij nu een ci module met kaart erin gebruikt dan moet je bij een andere kabelaar ook nog een (coax) aansluiting hebben, anders werkt een ci module niet.
Vertel ons eerst maar eens wat je nu precies wilt, welke kabelaar heb je en welke ci module met welke kaart erin en welk codeer systeem gebruiken ze, Irdeto of Nagra, als het deze laatste Nagra codering is kun je oscam wel vergeten.
73's
PE1AQZ
Posted 4 March 2018 - 13:39
Er zijn genoeg glasvezel leveranciers die DVB-C aanleveren, bijvoorbeeld alle lokale initiatieven.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Posted 4 March 2018 - 13:49
Er zijn genoeg glasvezel leveranciers die DVB-C aanleveren, bijvoorbeeld alle lokale initiatieven.
Klopt helemaal. We hebben Brabantglas met als provider: Trined. Zeer tevreden mee.
Basispakket is vrij te ontvangen, maar de extra zenders lopen natuurlijk via de Irdetokaart.
Posted 4 March 2018 - 14:02
Voor Sagitarius:
Configuatie is: Ontvanger is Mutant HD51 met 2 DVB-C tuners en harddisk.
Aansluiting: doorgelust basebandsignaal (beide tuners) en door naar de TV.
Bij plaatsen van kaart in kaartlezer: geen gedecodeerd signaal met foutmelding zoals topicstarter meldde.
Na plaatsen van CI module met kaart in de gleuf eronder: gedecodeerd beeld.
Doel van de totale configuratie is om de ontvanger te programmeren "dagelijkse" uitzendingen op te laten
nemen op een NAS schijf die vervolgens vanuit meerdere tv's kunnen worden weergegeven.
En eigenlijk is het decoderen nu niet eens echt belangrijk, maar het is wel een prettig idee als ik 'm wel aan de gang krijg...
Edited by ad337, 4 March 2018 - 14:05.
Posted 4 March 2018 - 22:50
Voor Sagitarius:
Configuatie is: Ontvanger is Mutant HD51 met 2 DVB-C tuners en harddisk.
Aansluiting: doorgelust basebandsignaal (beide tuners) en door naar de TV.
Bij plaatsen van kaart in kaartlezer: geen gedecodeerd signaal met foutmelding zoals topicstarter meldde.
Na plaatsen van CI module met kaart in de gleuf eronder: gedecodeerd beeld.
Doel van de totale configuratie is om de ontvanger te programmeren "dagelijkse" uitzendingen op te laten
nemen op een NAS schijf die vervolgens vanuit meerdere tv's kunnen worden weergegeven.
En eigenlijk is het decoderen nu niet eens echt belangrijk, maar het is wel een prettig idee als ik 'm wel aan de gang krijg...
Aha duidelijk, maar heb je wel een softcam geïnstalleerd b.v.OSCAM en staat die wel aan? Als dat zo is zal je voor Irdeto een extra reader moeten aanmaken met de nodige instellingen zoals een RSA key voor jouw provider, er wordt een standaard reader bijgeleverd maar die is voor dvb-s met name voor CDS/TVV.
Daarom werkt je kaart niet in de interne reader, een CI module gaat buiten een softcam om vandaar dat die wel werkt, die kun je ook verder niet delen met een andere ontvanger.
Edited by Sagitarius, 4 March 2018 - 22:50.
73's
PE1AQZ
Posted 4 March 2018 - 23:51
Ah, daar kan ik iets mee...
Zoals ik al stelde had ik al wel wat ervaring met de Dreamboxen opgedaan, maar dat was slechts op het niveau van aapje-truukje op basis wat ik erover op het net kon vinden.
De meeste parameters in configbestanden zeggen me namelijk helemaal niets en nodigen ook niet echt uit om op die basis te experimenteren.
Dat er verschil bestaat in CI modules werd me al wel duidelijk bij aanschaf ervan, de Quantis 1.3 module blijkt geschikt te zijn voor TV en ook te werken in de Mutant ontvanger.
Met deze kennis weet ik ten minste in welke hoek ik het moet zoeken en als ik er verder niet aan uit kom dan kan ik altijd nog terugvallen op de aanschaf van een extra module.
Bij de Dreamboxen kreeg ik de decoder aan de praat door Oscam als app te laden en te activeren en ik hoopte dat met de Mutant ontvanger ook te bereiken.
Ik gaf de voorkeur aan Openpli en probeerde daarna de image van OpenATV en Openvix, maar ook nu hetzelfde resultaat.
Meldingen van "Oscam status view" in de orde van "geen kaart gevonden" en "connection refused" (errorcode 111) gaven mij de indruk dat er niet sprake
was van het ontbreken van een parameter die kennelijk voor mijn provider bedoeld is maar eerder leek op hardware die niet "gezien" of geactiveerd werd.
Middels uw info is me nu duidelijk in welke richting ik verder moet zoeken, waarvoor dank.
En als het me te lastig wordt dan kan ik, zoals eerder gesteld, altijd nog terugvallen op de aanschaf van een extra CI module.
Als dat ervoor kan zorgen dat ik als vanouds heel gemakkelijk van image kan wisselen dan lijkt me dat toch de moeite waard.
Tot nu toe heb ik namelijk nog niets gevonden over Trined in combinatie met RSA key.
Nogmaals dank voor uw tip, ik heb weer een draadje om naar te speuren.
Met vriendelijke groet,
Thuur
Edited by ad337, 4 March 2018 - 23:52.
Posted 5 March 2018 - 08:56
@Thuur, een extra ci+module is natuurlijk een beetje zonde van je geld, een ci+ module kun je maar voor 1 tuner gebruiken, jij hebt er 2 las ik.
Ik zou gewoon een oscam reader aanmaken die is dan gelijk voor 2 tuners, als je inlogt bij b.v. sat4all of gewoon leest, staan daar diverse voorbeelden van hoe je dat moet doen, het voert op dit forum te ver om allerlei configs te plaatsen.
Je gebruikt nu een 1.3 module die heb je alleen nodig voor interactieve tv, met een enigma2 ontvanger heb je daar niets aan, ik heb zelf geen interactieve tv van Ziggo dus gebruik in mijn UHD tv de veel goedkopere 1.2 @Smid module MET EEN Irdeto kaart.
Dus mocht je ondanks dat och een extra module willen kopen koop dan een 1.2 versie die worden bij bossen aangeboden op Marktplaats, ik kocht hem daar ooit voor 20 euro.
Edited by Sagitarius, 5 March 2018 - 08:58.
73's
PE1AQZ
Posted 5 March 2018 - 11:41
Oriëntatie voor aanschaf van de CI+ module leverde mij op dat niet iedere module geschikt is en tevens (klein) verschil kan zijn in zapsnelheden.
En omdat het toch een artikel betreft voor relatief lage prijs (53 euro incl. verz.) vond ik de interactieve optie de moeite waard en risico van defect, lagere snelheid en kans op malafide adverteerder uit te sluiten.
Over dat laatste: Ook ik ben daar ooit gefopt voor 25 euro door, wat later bleek, een veelpleger... ;-)
Veelvuldig gebruik zal ik waarschijnlijk niet maken van de decoder. Het basispakket is ongecodeerd op 3 pikante zenders na en daarnaast maken we gebruik van het gratis aanbod om een jaar
lang het pluspakket te ontvangen. Die zenders zijn wel gecodeerd maar de kans dat we ervan opnemen is nihil. Toch beschouw ik het als "hebbedingetje", als het er is wil ik het ook kunnen.
Uw eerdere opmerking
"Als dat zo is zal je voor Irdeto een extra reader moeten aanmaken met de nodige instellingen zoals een RSA key voor jouw provider,"
zette me vanochtend tijdens de boswandeling met onze honden aan het denken. Een RSA key voor mijn provider zegt me niet zoveel, en ik vermoed dat ik het ook niet zo ver hoef te zoeken.
Ik heb op dit moment een Humax 5300 ontvanger in bruikleen die oorspronkelijk geleverd is door Ziggo. Dat valt op te maken uit scherm-meldingen bij ontvangst van zenders buiten mijn pakket.
De interne kaartlezer decodeert via de Irdeto kaarten die ik van mijn provider heb ontvangen. Daaruit concludeer ik dat mijn provider compatible moet zijn aan Ziggo.
Met de kennis van nu ga ik zoeken of mensen die deze ontvanger (Mutant HD51) in combinatie met Openpli en Ziggo misschien ook dezelfde problemen hebben ervaren.
Wederom bedankt voor het meedenken, ik zet mijn lees-sessie cq zoektocht vanavond weer voort...
Met vriendelijke groet,
Thuur
Posted 5 March 2018 - 13:09
De kans is aanwezig dat je mogelijk geen RSA key nodig hebt of misschien de RSA gelijk is aan degene welke nu ook voor Ziggo benodigd is.
In dat geval is het geen probleem die key te bemachtigen, een zoektocht op 'RSA Ziggo' levert denk ik meer dan genoeg hits op, deze key invullen bij de reader waaronder je je kaart geconfigureerd hebt, en het zou moeten werken.
Posted 5 March 2018 - 13:19
Dat weten we als we weten wie de provider is denk ik. Delta bv levert ook een Irdeto 0604 kaartje, en daarvoor werkt dezelfde RSA key.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Posted 5 March 2018 - 22:01
Ik heb vandaag nog enkele uren gezocht naar oplossingen die met name betrekking hadden op Ziggo, Oscam en RSA key.
Wat ik erover vond leverde mij steeds meer vraagtekens op dan verrijking van kennis over deze materie.
Zo las ik ergens dat een logfile werd vrijgegeven waarbij een deel van de RSAkey werd vervangen voor sterretjes.
Daarbij werd gesteld dat de RSAkey voor iedereen uniek is en dubbel gebruik risico oplevert voor de rechtmatige eigenaar.
Elders werd weer geopperd dat bij die code tevens het juiste kaartnummer en type (?) moest worden aangegeven.
En weer een ander topic ging over gebrekkige werking omdat niet alle parameters optimaal waren ingesteld waardoor updates niet werden uitgevoerd.
Op nog weer een andere site bevatte configuratiebestanden die klakkeloos in de mappen /usr/bin en /etc/init.d moesten worden geplaatst om de Ziggo
kaart te laten functioneren. (dropbear) En als laatste vond ik een hint om middels het programma Putty een paar commandoregels richting de ontvanger te dirigeren.
Echter: niets van dat alles leidde tot enige verandering van het zwarte scherm en bij Oscamstatus de foutmelding 111: "connection refused".
Ondertussen had ik voor alle zekerheid de image weer veranderd van Openvix naar Openpli.
Tijden het laden van de softcam (Oscam) merkte ik nu ook ineens dat na installatie ook heel even de melding "no such directory" door het beeld flitste.
Wellicht valt dat weer terug te vinden in een of ander logbestand, maar ook dat wordt met mijn staat van dienst weer langdurig zoeken.
Ook dit leek me ook al een goede reden voor Oscamstatus om de melding "error 111, connection refused" te genereren.
Kortom: ik zag door de bomen het bos niet meer. En ineens zag ik het licht: Waar ben ik in allah's naam mee bezig....
Ik begrijp vrijwel niets van al die parameters en een heleboel probeersels richting ontvanger sturen in de hoop
dat ik hetzelfde bereik als een module van een paar tientjes waar ik verder helemaal niets aan hoef te doen.
Voor iemand met mijn gebrekkige niveau aan kennis van Linux: Waanzin! Het is tijd om te erkennen dat dit probleem mij boven de pet gaat.
Ik heb zojuist nog twee CI+ modules bijbesteld, een voor deze ontvanger en nog eentje voor de nog aan te schaffen televisie.
Daarom sluit ik nu dit hoofdstuk af.
Straks kan ik, zoals ik gewend was met m'n Dreambox ontvangers, eenvoudig een Image naar keuze laden, eventueel Oscam starten en .... Klaar!
Wie te dom is om de materie te begrijpen kan de oplossing voor een hobbel als deze beter gewoon kopen.
Kan ik me weer richten op de fijnafstemming van de ontvanger zoals zenders rangschikken, streams toevoegen, toetsen van de zapper definiëren,
opnemen en verschoven weergeven via de NAS drive, via thuisnetwerk of Partnerbox kijken, app's uitproberen etc. Dat lukt me veel beter!
En verder niet te vergeten hardware: voeden middels een gestabiliseerde voeding met conventionele trafo vanaf de meterkast.
Zo sluit ik weer een tijdbommetje uit (zo pleeg ik de huidige geschakelde voedingen namelijk te noemen).
Daarom wil ik iedereen bedanken voor het meedenken, ik ben er in ieder geval mee opgeschoten dat niets mis is met de interne kaartlezer
(dat wilde ik in eerste instantie vooral uitsluiten) en met de ontvanger zelf ben ik, door het geen ik tot nu toe heb gezien, zeer tevreden.
Met vriendelijke groet,
Thuur
Edited by ad337, 5 March 2018 - 22:02.
Posted 5 March 2018 - 22:10
Weet wel dat je met een CI module niet gedecodeerd kunt opnemen, tenzij de zender in een complex zit dat al door de CI heen loopt. En je dus een box moet hebben die ongedecodeerde opnames achteraf via de CI module kan afspelen (en dat zijn er niet zo veel).
Er staat blijkbaar veel onzin op het internet. Iets in /etc/init.d gooien waarvan je niet weet wat het is, is al levensgevaarlijk, voor je het weet staat je box open en bloot op het internet.
De RSA key is generiek, en is voor alle Irdeto kaarten met CAID 0604 dezelfde. Al die flauwekul daar rond is dus ook fake news. En een boxkey heb je voor een Irdeto kaart niet nodig.
Posted 6 March 2018 - 09:50
Dat weten we als we weten wie de provider is denk ik. Delta bv levert ook een Irdeto 0604 kaartje, en daarvoor werkt dezelfde RSA key.
ts schreef dit: We hebben Brabantglas met als provider: Trined. Zeer tevreden mee.
Basispakket is vrij te ontvangen, maar de extra zenders lopen natuurlijk via de Irdetokaart''
Op Tweakers schreven ze dit: .Irdeto 2 (0610) zelfde als (oud) Ziggo''
Dan is het heel eenvoudig even een caid 610 reader aan te maken, en die erin te zetten met een Ziggo RSA key.
Edited by Sagitarius, 6 March 2018 - 09:50.
73's
PE1AQZ
0 members, 1 guests, 0 anonymous users