Jump to content


Photo

Kodi plugin?

Kodi

  • Please log in to reply
74 replies to this topic

Re: Kodi plugin? #61 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 January 2019 - 19:42

Ik heb sinds zaterdag jongstleden een Mutant HD51, Nu heb ik daar kodi opgezet, maar ik ben totaal niet bekend met kodi. De DM8000 die ik hiervoor had was zo traag hier in dat je kodi gewoon niet gebruikte. Nu heb ik er van alles opstaan maar meer troep dan wat ik wil. Mijn vraag is hoe reset ik kodi zodat ik van voor af aan kan beginnen? Met deze https://hoewerktkodi...etten-van-kodi/ kom ik niet echt verder

Kodi op de dm8000? Daar heb ik nog nooit van gehoord. In ieder geval niet in een OpenPLi image!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kodi plugin? #62 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 11 January 2019 - 09:02

 

Ik heb sinds zaterdag jongstleden een Mutant HD51, Nu heb ik daar kodi opgezet, maar ik ben totaal niet bekend met kodi. De DM8000 die ik hiervoor had was zo traag hier in dat je kodi gewoon niet gebruikte. Nu heb ik er van alles opstaan maar meer troep dan wat ik wil. Mijn vraag is hoe reset ik kodi zodat ik van voor af aan kan beginnen? Met deze https://hoewerktkodi...etten-van-kodi/ kom ik niet echt verder

Kodi op de dm8000? Daar heb ik nog nooit van gehoord. In ieder geval niet in een OpenPLi image!

 

Het werkte wel maar zo traag dat dit gewoon niet leuk meer was.



Re: Kodi plugin? #63 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 January 2019 - 10:01

Maar hoe kwam je er dan aan? Ik kan me niet herinneren dat dat ooit bij ons in de feeds heeft gestaan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kodi plugin? #64 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 11 January 2019 - 12:25

Gewoon een ipk gevonden voor E2 ontvanger en die gewoon geïnstalleerd.Maar het klopt wel wat je zegt het stond niet in de fret.

Edited by Loui (PD1LOI), 11 January 2019 - 12:27.


Re: Kodi plugin? #65 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 January 2019 - 19:35

"Gewoon ergens vandaan halen en gewoon installeren", dat betekent wel dat je garantie weg is he (vanuit ons), dat weet je?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kodi plugin? #66 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 12 January 2019 - 09:44

Ja dat weet ik! maar ik weet wel wat ik doe hoor ik los vaak zelf de problemen op, ik maak me echt niet druk als mijn box crasht. Ik begin gewoon van voor af aan en zeg dan tegen me zelf "dat was de verkeerde" en ga dan kijken wat de oorzaak hiervan was en kijk dan of ik het kan aanpassen. Zo niet dan zoeken we verder!

Ik hou van experimenteren en van uitdagingen. Ik heb bijna overal een backup van vooral voor belangrijke bestanden en mappen.



Re: Kodi plugin? #67 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 12 January 2019 - 10:00

Op een DM8000 kan Kodi alleen langzaam werken... 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kodi plugin? #68 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 January 2019 - 10:56

Dat is nogal een statement. Hoewel de bcm7400 eerder was dan de SoC van de Xtrends die jij gehad hebt, was de bcm7400 destijds de bleeding edge SoC van Broadcom. Pas de tweede generatie (zoals in de VU+ Duo2) SoC's waren echt beter/sneller.

 

@Loui, als je bij vage problemen maar eerst opnieuw flasht zonder unsupported dingen voordat je het aanmeldt....


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kodi plugin? #69 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 12 January 2019 - 16:30

Ik heb vaak plugins geprobeerd die eigenlijk niet voor de DM8000 geschikt waren vanwege de trage chip. Toch was ik soms verbaast dat ondanks het niet voor de DM8000 was het toch werkend kreeg. puur voor de kick :)  Maar je hebt wel gelijk,zulke plugins horen niet op een STB.

Neem nu Kodi staat wel in de feet ik ben er aan begonnen maar om eerlijk te zijn wat heb je eraan. De films die men gedownload heeft kun je ook zo afspelen vanuit de movieplayer. Je zet als het ware een extra movieplayer er op met veel info er om heen meer niet.


Edited by Loui (PD1LOI), 12 January 2019 - 16:34.


Re: Kodi plugin? #70 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 20 January 2019 - 14:32

Ik heb geen enkel probleem meer met kodi op een VU

In /share/kodi/systeem staan een paar config files

gstplayer installeren

advancedsettings.xml aanpassen met :

advancedsettings>
   <video>
     <defaultplayer>GstPlayer</defaultplayer>
   </video>
   <audio>
     <defaultplayer>GstPlayer</defaultplayer>
   </audio>
</advancedsettings>

in playercorefactory.xml het volgende aanpassen

   <player name="E2Player" type="ExternalPlayer" audio="true" video="true">
      <filename>kodiext</filename>
      <args>-U "{1}" -S "{3}" -P "$PPID"</args>
      <filenamemeta>/tmp/kodiextin.json</filenamemeta>
      <hidexbmc>true</hidexbmc>
      <hideconsole>true</hideconsole>
      <warpcursor>none</warpcursor>
    </player>
    <player name="gstPlayer" type="ExternalPlayer" audio="true" video="true">
      <filename>kodiext</filename>
      <args>-U "{1}" -S "{3}" -P "$PPID"</args>
      <filenamemeta>/tmp/kodiextin.json</filenamemeta>
      <hidexbmc>true</hidexbmc>
      <hideconsole>true</hideconsole>
      <warpcursor>none</warpcursor>
    </player>


 



Re: Kodi plugin? #71 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 20 January 2019 - 15:47

;)

Edited by littlesat, 20 January 2019 - 15:48.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kodi plugin? #72 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 27 January 2019 - 11:48

Ik heb geen enkel probleem meer met kodi op een VU

In /share/kodi/systeem staan een paar config files

gstplayer installeren

advancedsettings.xml aanpassen met :

advancedsettings>
   <video>
     <defaultplayer>GstPlayer</defaultplayer>
   </video>
   <audio>
     <defaultplayer>GstPlayer</defaultplayer>
   </audio>
</advancedsettings>

in playercorefactory.xml het volgende aanpassen

   <player name="E2Player" type="ExternalPlayer" audio="true" video="true">
      <filename>kodiext</filename>
      <args>-U "{1}" -S "{3}" -P "$PPID"</args>
      <filenamemeta>/tmp/kodiextin.json</filenamemeta>
      <hidexbmc>true</hidexbmc>
      <hideconsole>true</hideconsole>
      <warpcursor>none</warpcursor>
    </player>
    <player name="gstPlayer" type="ExternalPlayer" audio="true" video="true">
      <filename>kodiext</filename>
      <args>-U "{1}" -S "{3}" -P "$PPID"</args>
      <filenamemeta>/tmp/kodiextin.json</filenamemeta>
      <hidexbmc>true</hidexbmc>
      <hideconsole>true</hideconsole>
      <warpcursor>none</warpcursor>
    </player>


 

Hallo

 

Dan speelt ie dus af met de E2player.

Hoe speel je het dan af met de Paplayer van kodi die er standaard voor bedoelt is?

 

Mvg


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Kodi plugin? #73 pietpiet50

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 6 May 2019 - 16:45

In de OpenPLI 7.0 feed staat kodi.

Als ik deze installeer en opstart, komt er is een aantal seconden zwart beeld, en daarna flitst het logo van kodi even, en dan keert alles weer terug naar de begin situatie. Alsof er niets gebeurd is.

Wil deze gebruiken op een VU+ Duo 4k.

 

Moet er nog wat extra gedaan worden of dit te laten werken, kon zo snel niets vinden op forum of wiki.


Vu duo 4K (4x FBC S2X), Octagon SF8008, Wavefield T90 2x


Re: Kodi plugin? #74 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 6 May 2019 - 16:48

Ik ga er, mede a.g.v. eerdere ervaringen met Vu+, dat Kodi op de Duo 4K (nog) niet werkt. Ik heb geen Duo 4K dus moet afwachten of mijn vermoedens correct zijn. De huidige interne bezitters van een Duo 4K zouden het kunnen bevestigen of het op 7.1 wél werkt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Kodi plugin? #75 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 6 May 2019 - 17:23

Linksom of rechtsom kunnen we er vrij weinig aan doen. De fabrikant moet speciaal voor kodi zaken regelen (toegang tot video en framebuffer), meer dan compileren kunnen we niet doen.
 

Los van het feit dat een STB geen media center is. Ik ga dus op mijn Duo 4K geen kodi installeren, ik heb die in gebruik als primaire kijk en opname box.

 

Binnenkort is er een 7.1-rc, dan zullen we het wel horen... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: Kodi

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users