Jump to content


Photo

VU DUO2 Tuner configuratie


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 satjunk

  • Senior Member
  • 239 posts

+1
Neutral

Posted 6 December 2017 - 15:03

Ik heb problemen met verschillende images waaronder PLI 6 rc maar ook BH EN OBH 

Als ik de image hebt geflashed en aankom bij de tunerconfig dan beginnen de problemen..

Ingesteld op Diseqc A/B/C/D

A= 13.0E Eutelsat

B=19.2E

C=23.5E

D=28.2E

 

Bij pli 6 rc vind ie "A" niet, maar kan hem wel handmatig instellen.

Als alles geselecteerd is neem ik de lijst van Hans en wat blijkt verschillende zenders zijn "greyed out" en foutmelding iets van check tuner configuratie.

Een goede lijst die werkt in Openatv en PLI 4geeft problemen in bovengenoemde images..

 

Als ik openatv installeer totaal geen probleem en PLI 4 ook niet..

 

Zijn er tuner problemen bekend ?

 

 


VU+ Duo4K SE


Re: VU DUO2 Tuner configuratie #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 December 2017 - 16:00

Wat bedoel je met "vind A niet"?

 

Ik had toevallig een week of twee ook ellende met een Duo2. Wel een lock, maar geen beeld. Uiteindelijk kwam de box terug na een minuut of 5 stroomloos gezet te hebben (deep standby, daarna de stekker er uit).

 

Probleem trad op na het laden van een werkende sat lijst met DreamboxEdit, gevolgd door een scan. Dit was overigens wel met de laatste OpenPLi 4.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU DUO2 Tuner configuratie #3 satjunk

  • Senior Member
  • 239 posts

+1
Neutral

Posted 6 December 2017 - 18:39

Wat bedoel je met "vind A niet"?

 

Ik had toevallig een week of twee ook ellende met een Duo2. Wel een lock, maar geen beeld. Uiteindelijk kwam de box terug na een minuut of 5 stroomloos gezet te hebben (deep standby, daarna de stekker er uit).

 

Probleem trad op na het laden van een werkende sat lijst met DreamboxEdit, gevolgd door een scan. Dit was overigens wel met de laatste OpenPLi 4.

Melding dat er niks is aangesloten op A= 13.0E Eutelsat

Lijst die werkt in openatv en pli zowel met dreamboxedit als met dreamset  erin gezet maar geen verschil..

Heel random zenders die dus grijs blijven en geen beeld geven.

 

zal jouw methode eens proberen..


Edited by satjunk, 6 December 2017 - 18:43.

VU+ Duo4K SE


Re: VU DUO2 Tuner configuratie #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 December 2017 - 18:48

Wat deed je toen je die melding kreeg? En wat was de melding precies? Ik probeer het te begrijpen. ;)

 

Als je daarmee een automatische sat detectie bedoeld, daarvan kan ik me voorstellen dat die problemen oplevert als de tuner over de rooie is...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU DUO2 Tuner configuratie #5 satjunk

  • Senior Member
  • 239 posts

+1
Neutral

Posted 6 December 2017 - 21:03

Wat deed je toen je die melding kreeg? En wat was de melding precies? Ik probeer het te begrijpen. ;)

 

Als je daarmee een automatische sat detectie bedoeld, daarvan kan ik me voorstellen dat die problemen oplevert als de tuner over de rooie is...

idd auto sat detectie


VU+ Duo4K SE


Re: VU DUO2 Tuner configuratie #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 December 2017 - 18:50

Die auto sat detectie is sowieso (noodzakelijk) inderdaad "niet zo goed". Ik zou er niet vertrouwen, even twee minuutjes uittrekken om ze zelf in te vullen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users