Jump to content


Photo

wlan download problemen


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 satgebruiker

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2017 - 14:17

beste gebruikers ik ben zeer nieuw op dit forum, er is volgens mij geen zoekfunctie dus stel ik mijn eerste vraag maar.

Ik heb sinds zaterdag 9-12-2017 een Mutant hd51 4k met openpli 4. enigma 2017-11-22-release 4

gebruik nu DreamBoxEDIT voor de kanalenlijst, heb op dit moment dubbele kanaallijsten door mijn experimenten.

Mijn probleem:

Ik heb verbinding met internet en dit ook via de box gestest met testprogramma en ik kan zoeken naar updates via de Mutant, downloaden en installeren.

Via dreamEDIT kan ik wel gegevens van de box laden maar kan geen gegevens naar de box sturen, dus slechts een richting op (simplex) verbinding.

Nu staat het IPadres wel goed en ik gebruik geen beveiliging, niet in de box en niet in de setup van dreamboxEDIT.

FTP port in dreamboxEDIT staat op 21, maar de FTP port kan ik niet terug vinden in de Mutant. HTTP port staat op 80 en dat vind ik wel terug in de Mutant.

Ik heb ontdekt dat alle commando's die ik naar de Mutant stuur via DB EDIT deze niet worden uitgevoerd, ik wel alles lezen, maar geen zap of stream naar de Mutant uitvoeren.

wie kan mij helpen om mijn kanalenlijst in de mutant te krijgen en wlan volledig te laten werken via dreamboxEDIT?

 

Uiteindelijk heb ik nu wel een lijst kunnen laden in de mutant, maar daarvoor moest ik handmatig een Reboot uitvoeren omdat dit niet via het normale wlan protocol kon.

Zie hiervoor de log in de bijlage (heb alleen het laatste deel van het IPadres voorzien van xxx.

  

Attached Files



Re: wlan download problemen #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 December 2017 - 16:24

De zoekfunctie staat rechts boven, in de titel balk, een wit vakje met "search" er in. Maar google "zoekterm-hier site:forums.openpli.org" werkt nog veel beter.

 

Als je kunt laden werkt DreamboxEdit. Als je niet kunt opslaan, dan moet je DreamboxEdit vertellen dat het een Enigma2 box is in de settings, zo niet dan staan de paden verkeerd.

 

Zap en Stream loopt via de web interface. Als je in je browser op je PC het IP van de box in tikt, krijg je dan de web interface, of wordt er gevraagd om een wachtwoord? Wellicht kan DreamboxEdit daar niet mee om gaan (ik gebruik dat nooit moet ik zeggen).

 

Dit staat allemaal los van welk medium je gebruikt. Het zal Windows en de box de spreekwoordelijke worst zijn of dat via WLAN of een kabel gebeurd. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: wlan download problemen #3 satgebruiker

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2017 - 17:29

 

 

Als je kunt laden werkt DreamboxEdit. Als je niet kunt opslaan, dan moet je DreamboxEdit vertellen dat het een Enigma2 box is in de settings, zo niet dan staan de paden verkeerd.

De paden staan ingesteld op /etc/enigma2 satelliet op /etc/tuxbox/ en de picons op /media/usb/picons/

Hartelijk dan voor de reactie.

de DBEDIT kan vanuit het programma zappen en streamen, de HTTP port en IP adres binnen het programma zorgen daarvoor, maar ik geef toe dat ik na 2 dagen stoeien nog lang niet alles begrijp.

voor mij is openpli zo wie zo nieuw. Heb ervaring met de oude Humax 5400 en daarna wat andere ontvangers gehad die geen emulaties konden dus ben er weer helemaal uit.



Re: wlan download problemen #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 11 December 2017 - 18:27

Ach.. Die goede oude Humax IRCI-5400. Jaren plezier van gehad. Mijn eerste bak waar een goldcard ooit vloeibaar uitliep... Nooit eerder meegemaakt..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: wlan download problemen #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 12 December 2017 - 08:44

Ik heb het altijd een slechte kopie van de Nokia mediamaster 9500 gevonden.
Ze hebben er indertijd zelfs de moeite voor genomen om dat ding op de Nokia te laten lijken. ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: wlan download problemen #6 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 12 December 2017 - 08:54

Zo op het oog kloppen je instellingen (ik ben nu ff niet bij de box). Maar vij het instellingen menu van DBEdit zitten ook wat tests op IP, Poort en wachtwoord. Lukt dat allemaal wel?

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: wlan download problemen #7 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 12 December 2017 - 08:56

Bij DBEdit alrijd eerst je file opslaan in je pc en daarna pas oversturen naar je reciever.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: wlan download problemen #8 satgebruiker

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2017 - 22:05

Hartelijk voor alle reacties.

Uiteindelijk was het door al het geëxperimenteer een corrupte setting, 

Ik kan overigens nergens in de plugins de kodi plugin vinden, weten jullie hoe ik daar aan kom? heb nu een light versie gevonden en op USB gezet, maar hoe zet ik die plugin in de HD51?

Fijne avond nog.



Re: wlan download problemen #9 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 19 December 2017 - 06:11

Kodi is meer iets voor een android kastje dan voor de HD51 ik verwacht dat de kodilight je niet zal brengen wat je zoekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users