Jump to content


Photo

EPG probleem


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 qltel

  • Senior Member
  • 131 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2017 - 22:22

Hallo,

 

De laatste tijd werkt de EPG bij History HD via Canal Digitaal bij mij niet goed. In de EPG (en in die balk die je ziet als je naar een kanaal zapt) staan heel andere programma's als er uitgezonden worden. Het vreemde is, soms zie ik eerst even het goede programma staan als ik naar het kanaal van History ga en dan na een seconde of wat ineens het verkeerde.

 

In de configuratie bij EPG staat alles aan. Wellicht is dat verkeerd en haalt hij de gegevens uit verschillende EPG's of zoiets? Of is er iets anders aan de hand? Ik weet het niet meer. Plugins die iets met de EPG doen staan niet geinstalleerd.

 

Receiver: VU+ Solo2 met OpenPLI 4.

 



Re: EPG probleem #2 jmaas1961

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 13 December 2017 - 10:53

Hallo,

 

Dit heb ik ook al een paar maanden met Nat Geo HD via Canal Digital (23.5 SID 20965), meestal kloppen de uitzendtijden van de EPG niet en vaak wordt er zelfs een compleet ander programma uitgezonden dan wat in de EPG vermeld staat. Ik ben heel nieuwsgierig wat hier de oorzaak van is, tot op nu heeft alles wat ik geprobeerd heb geen oplossing gegeven. Mogelijk heeft iemand nog tips?

 

Receiver: VU Ultimo 4k met OpenPLI 6.0



Re: EPG probleem #3 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 13 December 2017 - 18:43

Hier exact hetzelfde probleem met zowel een DM8000 op zowel OpenPLi 4 en 6 (sinds vandaag) en met mijn VU+Uno4K (OpenPLi 6). Ik verwacht dat het probleem bij Canaal Digitaal zit.



Re: EPG probleem #4 Driewerf

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2017 - 13:24

Canal Digitaal heeft meerdere kanalen waar de EPG niet klopt. Vaak na 24.00u. Ik heb eerder al diverse posts geplaatst op het forum waar CD actief is (was?). Veel reactie heb ik daar niet op gekregen.



Re: EPG probleem #5 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 14 December 2017 - 14:50

Ik wil er nog even aan toevoegen dat de originele M7 Sat 801 ook de foute EPG informatie laat zien op de genoemde zenders.



Re: EPG probleem #6 qltel

  • Senior Member
  • 131 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2017 - 16:46

Canal Digitaal heeft meerdere kanalen waar de EPG niet klopt. Vaak na 24.00u. Ik heb eerder al diverse posts geplaatst op het forum waar CD actief is (was?). Veel reactie heb ik daar niet op gekregen.

 

Het rare is alleen dat ik er vaak 2 zie, eerst even de goede, en na een seconde of wat ineens de verkeerde.



Re: EPG probleem #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 December 2017 - 16:47

Dan deugt de now/next niet. Die wordt afzonderlijk van de EPG verzonden, en die heeft een hogere prioriteit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG probleem #8 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 14 December 2017 - 16:58

Die now/next zie je toch als eerste? En daarna de meerdaagse van rytec.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: EPG probleem #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 December 2017 - 20:26

Nee, na de zap zie je de direct de EPG, de now/next pas als deze binnen komt. En als daar even tussen zit, dan zie je ze dus wisselen.

 

Het idee er achter is dat now/next actueler is dan EPG.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG probleem #10 qltel

  • Senior Member
  • 131 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2017 - 07:44

Dan deugt de now/next niet. Die wordt afzonderlijk van de EPG verzonden, en die heeft een hogere prioriteit.

 

Van de EPG klopt bij HistoryHD geen hout. Staat helemaal door elkaar en dat al wekenlang. Maar ik had geen idee dat de Now/next apart verzonden werd, ik dacht altijd dat dat gewoon de eerste 2 van de EPG waren. Duidelijk verhaal dus nu voor me, de fout ligt bij Canal digitaal (en dan te bedenken dat het in hun app wel goed staat).

Bedankt voor de info!

 

edit: er is dan trouwens toch iets raars aan de hand bij mij. Ik zie namelijk (af en toe) eerst even het goede programma en na een fractie van een seconde het verkeerde. En aangezien de EPG ook verkeerd is, moet dat uit de EPG komen en de goede tekst de now/next zijn.Nouja, hoe het ook zij, de fout ligt bij CD en kunnen jullie dus niet oplossen. Maar wat vaker in de app kijken dus.


Edited by qltel, 17 December 2017 - 07:48.


Re: EPG probleem #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 December 2017 - 14:39

Als je eerst het goede ziet, en dan direct daarna de verkeerde, dan is de EPG goed en de now/next verkeerd.

 

Is dat altijd zo, want ik zie zo direct geen problemen op HistoryHD? En het is toch niet zo dat je EPG importeert, en tegelijk EIT EPG aan hebt staan? 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG probleem #12 qltel

  • Senior Member
  • 131 posts

0
Neutral

Posted 18 December 2017 - 22:30

Was de EPG maar goed.. :( Ook als ik kijk naar de hele week dan klopt er niets van.

 

Met EPG importeren bedoel je via internet? Dat doe ik voor zover ik weet niet, ik neem aan dat hij met de satelliet mee komt. EIT staat aan bij de EPG-instellingen. Ik heb op de EPG-instellingen-pagina een tijdje geleden alles uit gezet, maar toen had ik na een week geen EPG meer.



Re: EPG probleem #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 18 December 2017 - 22:56

Die gebruik ik ook, maar mij is niet bijzonders opgevallen. Doe eens wat voorbeelden, ze lezen hier mee, dus wellicht kunnen ze er wat mee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG probleem #14 qltel

  • Senior Member
  • 131 posts

0
Neutral

Posted 19 December 2017 - 10:49

Die gebruik ik ook, maar mij is niet bijzonders opgevallen. Doe eens wat voorbeelden, ze lezen hier mee, dus wellicht kunnen ze er wat mee.

 

Op dit moment (dinsdagmorgen 10:35). American Pickers. (zie foto)

 

Volgens de EPG en de website van History zelf: Ice road truckers.

 

In de app van Canal digitaal staat het wel goed.

 

EPG/Website History     -     CD App/TV

 

11-12: Ice road truckers - Storage war

12-13 Mountain men - Big Easy motors/Car hunters

13-13.30 Shipping wars - Pawn Stars

13.30-14 Car Hunters - Pawn Stars

enz.

 

 

aV6qg0k.jpg

 

EPG/Website History     -     CD App/TV

 

11-12: Ice road truckers - Storage war

12-13 Mountain men - Big Easy motors/Car hunters

13-13.30 Shipping wars - Pawn Stars

13.30-14 Car Hunters - Pawn Stars

enz.


Edited by qltel, 19 December 2017 - 10:51.


Re: EPG probleem #15 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 25 December 2017 - 19:06

Hmm, aan deze kant is het ook niet echt optimaal. NPO1 en NPO3 komen meestal niet (goed) binnen op de EPG.

Zo af en toe is er ook bij een andere zender geen programmering zichtbaar. Een en ander gebeurt zowel in de webinterface als "rechtstreeks" op de VU+Duo2

 

Ook het handmatig instellen of wijzigen van een timer gaat lang niet altijd goed via de webinterface.

 

Daarnaast komt op de meest onverklaarbare momenten opeens de spinner te voorschijn en bevriest de hele handel.

Soms zover zelfs dat de Vu niet meer "los komt" maar dat ie met de aan uit knop hard gereset moet worden.

 

Ik ben up to date en zelfs flashen helpt niet. En dat is super balen omdat ik dan voor niets alle instellingen er weer met de hand in heb gezet wat (en dat zal wel aan mij liggen) erg veel tijd kost.

 

Al met al ben ik na best wel een poosje gebruik van het systeem (begin 2016) slechts gematigd enthousiast (om het mild te stellen).

 

Heeft er iemand tips?

 

Groet,

 

Adri


Edited by AdriO, 25 December 2017 - 19:07.

Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: EPG probleem #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 25 December 2017 - 19:17

Een spinner is een indicatie dat de mainloop van enigma (die moet zorgen dat alle processen tijd krijgen) een proces heeft gestart dat de controle niet (snel genoeg) terug geeft.

 

Daarvoor zijn de 3 meest voorkomende oorzaken:

- wachten op hardware (disk die moet opspinnen bv)

- wachten op netwerk (NAS in slaapstand, mount naar een server of PC die niet meer aan staat, etc)

- zich niet gedragende plugin

 

Enigma zoals die standaard uit de doos geleverd wordt bevat geen plugins die dit gedraag vertonen, dus moet het iets zijn dat je hebt geinstalleerd.

 

Wat precies de boosdoener is, daar zul je naar op zoek moeten gaan. Een mogelijke tool daarbij is in inloggen op de box, en dan inkloppen:

init 3
ENIGMA_DEBUG_LVL=4 enigma2

Je ziet dan de debug log voorbij lopen.

 

Als de spinner tevoorschijn komt zie je in de loop "mainloop not idle, displaying spinner!!!". Wellicht kun je dan in de regels daarvoor zien wat de box aan het doen is.

 

EPG hebben wij niet onder controle. Die wordt door de provider meegezonden, en die wordt automatisch opgehaald en opgeslagen als deze binnen komt terwijl je zit te kijken. De provider roept al jaren dat je in 5 minuten NPO1 alles binnen hebt, en ik roep al jaren dat dit onzin is. ;).  Ik zet met de EPGrefresh plugin de box elke nacht een uur op NPO1, en dan nog heb ik zenders zonder EPG, zenders met maar een paar dagen ipv een week, en soms gaten in de EPG.

 

Veel van die EPG komt overigens niet van M7, die wordt door de zenders aangeleverd. En dat kan natuurlijk ook bagger zijn, en is het voor M7 "garbage in, garbage out"...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG probleem #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2017 - 11:46

Je vergeet nog de gecrashte driver, zie dmesg.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: EPG probleem #18 AdriO

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2017 - 12:36

Bedankt.

 

@WanWizard: Het blijft echter een lastige toestand voor me.... inloggen op de box. Roest, als ik probeer op de box te komen met ssh vraagt ie naar een wachtwoord.

Ik kan me echter niet herinneren ooit een wachtwoord in te hebben gegeven laat staan dat ik me dat nu zou herinneren.

Als ik via de Mac Finder naar de box ga kan ik er zo als gast op. Wordt die logfile ergens opgeslagen? Dan kan ik hem wellicht op een andere manier uitlezen.

Of te wel... waar staat het log bestand? Of... weet iemand hoe ik het wachtwoord kan achterhalen / resetten zonder helemaal terug te moeten naar de fabrieksinstellingen?

 

Slaapstand van de Synology NAS kan het niet zijn naar mijn mening omdat het ook spontaan gebeurt tijdens Fast Forward enzo. De NAS moet dan wakker zijn.

 

Ik heb naast de standaard geïnstalleerde plugins alleen de BackUp Suite er op staan dus dat lijkt me ook niet echt een waarschijnlijke kandidaat voor problemen.

 

@Eric: Hoe zou ik iets moeten met dat driver ding?

 

Groet,

 

Adri


Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!

Vu+ Duo2 met openPli 4.0, Selfsat Snipe Pro Max (twin lnb)


Re: EPG probleem #19 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 26 December 2017 - 12:58

Inloggen op een box waar je nooit een wachtwoord ingesteld hebt: telnet <ipnr box>

Dan root als login gebruiken.

Je kunt geen ssh gebruiken als er geen wachtwoord gezet is.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: EPG probleem #20 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 27 December 2017 - 23:31

Ik krijg ook bijna geen epg binnen op de transponder waar NPO1 hd op te vinden is, een CD probleem?
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users