Jump to content


Photo

Amiko Viper Combo 2x DVB-C/T tuner ?

Amiko viper combo

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 jbnl

  • Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 18 December 2017 - 22:21

Goedendag,

 

Ik heb een vraag omtrent de Amiko Viper combo, deze heeft een DVB-S tuner en een DVB-C/T tuner.

Nu is mijn vraag is deze DVB-C/T tuner een twin tuner net zoals als bij de Zgemma H5.2CT ?

Ik kan het namelijk nergens terug vinden.

 



Re: Amiko Viper Combo 2x DVB-C/T tuner ? #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 19 December 2017 - 02:18

Nee dat is een enkele tuner. Je kan hem vergelijken met de Zgemma H2H



Re: Amiko Viper Combo 2x DVB-C/T tuner ? #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 19 December 2017 - 13:55

Als er één aansluiting achterop zit is het een combo tuner (C of T), als er twee aansluitingen achterop zitten is het een twin tuner (C en T).

 

Er zijn combo tuners die beiden tegelijk lijken te doen, maar wat daar het nut van is, is me onduidelijk, aangezien je er maar 1 kabel aan kunt hangen. Je hebt dus e.o.a. multiplex apparaat nodig om antenne en kabel signaal samen te voegen (als dat qua frequentie bereik al zou kunnen). DVB-T zit in het UHF gebied (470-862Mhz), DVB-C in het VHF gebied (55.25 to 403.25MHz), dus technisch moet dat kunnen. Wellicht werkt een 2-way combiner al wel (2 x coax in, 1 x uit).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Amiko Viper Combo 2x DVB-C/T tuner ? #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 19 December 2017 - 14:01

DVB-C en DVB-T zitten op de gelijke frequentie. 108-862 Mhz en stopt niet bij 403Mhz. Ziggo NIT frequentie is zelfs 474Mhz. Alleen de modulatie is anders en bij DVB-T kan ook +5V toegevoegd worden t.b.v. actieve antenne. DVB-C gebruikt (Q)PSK met QAM 64-256 en DVB-T COFDM...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Amiko Viper Combo 2x DVB-C/T tuner ? #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 19 December 2017 - 14:52

Hmm. Ja, even met mijn neus gekeken. 

 

DVB-T zit in UHF band IV en V (470-862Mhz). DVB-C kan inderdaad zowel VHF als UHF gebruiken, dus als je een kabel provider hebt die dat doet, dan houdt het inderdaad op, en ik het nut van zo'n tuner beperkt.

 

Verklaart ook wel gelijk waarom je soms grote ellende hebt als je in de buurt van een "TV toren" woont, als die met een paar honderd watt aan DVB-T en DAB staat te toeteren... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Amiko Viper Combo 2x DVB-C/T tuner ? #6 jbnl

  • Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 19 December 2017 - 22:20

Het hoeft niet altijd 2 aansluitingen te hebben om een twin tuner te zijn, want de H5.2CT heeft maar 1 aansluiting voor de C/T tuner maar heeft dus wel een twin tuner, dus 2x DVB-C of 2x DVB-T want deze zijn intern met elkaar verbonden.



Re: Amiko Viper Combo 2x DVB-C/T tuner ? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 19 December 2017 - 22:55

Ok, maar dan zijn dat twee combo tuners. Om het nog maar eens complexer te maken. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Amiko Viper Combo 2x DVB-C/T tuner ? #8 jbnl

  • Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 21 December 2017 - 17:51

Aha oke helemaal duidelijk.





Also tagged with one or more of these keywords: Amiko, viper, combo

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users