Jump to content


Photo

pli 6 op ET8000


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2017 - 13:02

Hoi Heren,

 

heb de ET8000 draaiend op PLI 4, krijg wel voor de update een melding om geen update te doen bij een pli 6 omtrent de drivers.   ik zie wel op de pli site dat er wel een stable pli 6 release aanweizig is. kan ik het nu wel upgraden naar pli 6 of kan ik beter wachten totdat de drivers fix is uitgevoerd?

 

hoor graag jullie reacties/tips?



Re: pli 6 op ET8000 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,796 posts

+1,743
Excellent

Posted 22 December 2017 - 13:14

Er is een zeer klein percentage van 8000 en 9000 gebruikers, en een iets groter percentage van 10000 gebruikers, die een probleem hebben. Dat uit zich in een OSD die niet zichtbaar is (of met erg opgeblazen letters), of met het geluid dat soms uitvalt. In beide gevallen is een herstart nodig om het probleem op te lossen.

 

Beide vervelende issues, maar niks dat dingen kapot maakt.

 

Ik zou zeggen, gebruik de backupsuite om een image backup te maken van je huidige installatie. Mocht het na de upgrade niet naar je zin zijn, dan kun je makkelijk terug naar je huidige situatie door die backup weer te flashen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pli 6 op ET8000 #3 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2017 - 13:55

moet eerlijk bekennen dat het nu op pli 4  heel soepel, nou eignelijk perfect loopt , maar zag alleen dat er minder updates komen op de pli 4 en meer de aandacht komt op de pli 6.  zal het eens uitproberen,ahah!

 

is er trouwens iets bekend of de drivers update/fix zal komen etc.?



Re: pli 6 op ET8000 #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,674 posts

+460
Excellent

Posted 22 December 2017 - 13:59

Je mag dat 'minder updates' op OpenPLi4 reduceren naar 0, alleen bugfixes en nieuwe kanalenlijsten worden daarin (nog) meegenomen, op 4 is verder alle ontwikkeling stopgezet.

 

Wat betreft de driver-update zijn we volledig afhankelijk van de fabrikant dus zou je daar je oor te luisteren moeten leggen ......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: pli 6 op ET8000 #5 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2017 - 14:13

oke...zal zoals wanwizard even een backup maken en pli 6 uitproberen en misschien valt het wel mee omtrent driver bugs.  mbt stopzetten/reduceren van de ontwikkelen...komen er dan updates mbt softcams zoals de oscam etc..

 

hopelijk reageert de fabrikant snel :)



Re: pli 6 op ET8000 #6 ceasar

  • Senior Member
  • 38 posts

+1
Neutral

Posted 22 December 2017 - 17:32

Er is een zeer klein percentage van 8000 en 9000 gebruikers, en een iets groter percentage van 10000 gebruikers, die een probleem hebben. Dat uit zich in een OSD die niet zichtbaar is (of met erg opgeblazen letters), of met het geluid dat soms uitvalt. In beide gevallen is een herstart nodig om het probleem op te lossen.

 

Beide vervelende issues, maar niks dat dingen kapot maakt.

 

Ik zou zeggen, gebruik de backupsuite om een image backup te maken van je huidige installatie. Mocht het na de upgrade niet naar je zin zijn, dan kun je makkelijk terug naar je huidige situatie door die backup weer te flashen.

ik heb op mijn et8000 een maand pli6 gehad nergens problemen mee    tot de tuner vast liep op een stream  na herstart voor het eerst vette letters kwamen ook via herstart terug  nu weer pli 4 erin 

 

Ceasar



Re: pli 6 op ET8000 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,796 posts

+1,743
Excellent

Posted 22 December 2017 - 18:26

Als je dat hebt kan het zijn dat hij echt uit en aan moet, het is een bug in de drivers waarbij memory corruptie optreed, dus we weet wat er nog meer kapot is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pli 6 op ET8000 #8 ceasar

  • Senior Member
  • 38 posts

+1
Neutral

Posted 22 December 2017 - 19:37

Als je dat hebt kan het zijn dat hij echt uit en aan moet, het is een bug in de drivers waarbij memory corruptie optreed, dus we weet wat er nog meer kapot is.

sorry WanWizard   ik zei herstart maar als mijn tuner vast loopt kom ik niet meer bij herstart   maar gebruik de  aan/uit schakelaar.



Re: pli 6 op ET8000 #9 Bram55

  • Senior Member
  • 917 posts

+13
Neutral

Posted 22 December 2017 - 20:03

@Ceasar

Zou toch best kunnen als je de box 2 minuten zonder stroom zet, en pas dan opnieuw start, dat dan PLI6 toch gewoon weer naar behoren werkt.



Re: pli 6 op ET8000 #10 ceasar

  • Senior Member
  • 38 posts

+1
Neutral

Posted 22 December 2017 - 20:24

@Ceasar

Zou toch best kunnen als je de box 2 minuten zonder stroom zet, en pas dan opnieuw start, dat dan PLI6 toch gewoon weer naar behoren werkt.

Ok Bram55    ik wil toch weer naar pli6 of pli6.1     als het dan weer voor komt zal ik hem even de tijd geven 



Re: pli 6 op ET8000 #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 22 December 2017 - 22:12

 

Als je dat hebt kan het zijn dat hij echt uit en aan moet, het is een bug in de drivers waarbij memory corruptie optreed, dus we weet wat er nog meer kapot is.

sorry WanWizard   ik zei herstart maar als mijn tuner vast loopt kom ik niet meer bij herstart   maar gebruik de  aan/uit schakelaar.

Je moet altijd proberen in te loggen en dan reboot of init 6 te doen. De aan/uit schakelaar gebruiken betekent vroeger of later problemen waar alleen een flash tegen helpt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: pli 6 op ET8000 #12 Bram55

  • Senior Member
  • 917 posts

+13
Neutral

Posted 22 December 2017 - 22:21

Jawel, maar soms helpt alleen een koude herstart. Init 6 geeft een warme herstart.



Re: pli 6 op ET8000 #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 23 December 2017 - 09:33

Dan doe je init 0 en daarna "hard" uitzetten en dan weer uitzetten. Het gaat er om dat de filesystems netjes ge-unmount zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users