Jump to content


Photo

Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #21 Mickie

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 21 March 2018 - 10:15

Kan iemand iets vertellen over streaming, van de uno s2se ? 

via unicable heb je de beschikking over 8 tuners, betekend dit dat er via streaming 8 verschillende streams opgezet kunnen worden ??  of hoe moet ik dit zien ? 

 

alvast bedankt

( zoiezo wachtend op de s2x tuner ) 

Michael



Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 21 March 2018 - 10:34

Dat is precies wat mogelijk is, mits de tunerconfiguratie daarvoor geschikt is. Dus met een JESS opstelling gaat dat super. Met een diseqc opstelling ben je beperkt in het aantal tegelijk te bekijken transponders.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 21 March 2018 - 11:31

Het aantal gelijktijdige streams is niet gelinkt aan het aantal tuners, zelfs met 1 tuner kun je 8 streams starten, als er maar 8 zenders op de transponder zitten.

 

De limiet zit in een combinatie van beschikbare tuners, beschikbare demuxers, beschikbare bandbreedte, etc, in relatie tot de kanalen die je selecteert. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #24 Mickie

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 21 March 2018 - 12:09

ja dat laatste is van belang ! 

 

mijn plan ( en ik ben een leek, maar dat had je al door ) , de vu+ uno 4k SE ( multicable lnb ) als hoofd neerzetten en dmv goedkopere ontvangers, bv Zgemma "meekijken"/streamen op eigen kanaal., of via pc/webpagina

( of op eerdere opgenomen tv programma's )

 

 

of is dit .... niet helemaal zoals het werkt ? 



Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 21 March 2018 - 12:43

Dat werkt prima, onder voorwaarde dat je netwerk stabiel genoeg is (realtime streaming is timing gevoelig, je hebt geen buffering zoals bij internet video's en zo). 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #26 Mickie

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 21 March 2018 - 12:57

hoop het wel, allemaal cat 6, gigswitch, vlanm, we gaan het meemaken, iig vriendelijk bedankt voor de info ! !



Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 21 March 2018 - 13:08

Moet ruim voldoende zijn. Ik dacht eerder aan vage wifi verbindingen... ;)

 

Misschien nog een tip, als je op de "remote" boxen ook een NFS mount naar een shared disk maakt, en de remote timer plugin installeert, dan kunnen die boxen ook opnames plannen die dan op de centrale box lopen, en ze via de nfs share afspelen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #28 Mickie

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 21 March 2018 - 13:10

KIJK! ik had al wel het idee van een shared disk, maar dan moesten de kids, benden hun voorkeuren van opnemen daar invoeren, dit is wel een stuk luxer ! Thanks!!! 



Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 21 March 2018 - 15:45

Het wordt nog beter, er komt een optie om client boxen automatisch hun kanaallijst en EPG op te laten halen bij de server box, dan heb je daar ook geen omkijken meer naar.

Ik weet alleen niet of dat nog voor 6.2-release gaat zijn, want die staat al in de steigers...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #30 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 21 March 2018 - 16:49

Ik hoop het dat het bij 6.2 zit
Heb hier een HD2400 3xsat en 1 kabel met hanssat 4xsat heb er ook een fastscan en een kabelscan op staan en dat draait lekker met 6.1
In de keuken staat een HD11 zonder sat kabel en daar moet ik de settings lijsten van de HD2400 er met dreamset inzetten
Dan heb ik straks geen dreamset meer nodig hoop ik

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 21 March 2018 - 16:51

Dat zal afhangen van hoeveel werk het nog is, ik wil de release van 6.2 niet blijven uitstellen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #32 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 March 2018 - 11:28

Je hebt dan alleen geen signaal-informatie. Daarvoor zul je dan met een browser naar de webif van de ontvangende STB moeten gaan.

 

Maar ik zie allemaal verschillende dingen:

 

- unicable

- multicable (???)

- headless server (+ streaming naar tunerloze ontvangers)

 

Volgens mij haalt TS wat dingen door elkaar.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #33 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 22 March 2018 - 16:48

Je hebt dan alleen geen signaal-informatie. Daarvoor zul je dan met een browser naar de webif van de ontvangende STB moeten gaan.

En dat is inderdaad jammer. Waarom zou de server die info niet door kunnen geven? En op de client laten presenteren zoals het geval is bij gebruik van een lokale tuner?

Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #34 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 March 2018 - 16:57

Ik heb er wel eens aan gedacht om zoiets te bouwen, het is inderdaad wel mogelijk. De reden dat ik het niet heb gedaan is omdat het heel veel moeite kost voor een kleine verbetering. Er zijn twee struikelblokken:

 

- de server enigma zo ver krijgen dat die de signaalinformatie opvraagt en doorstuurt; iemand die goed thuis is in enigma kan dat waarschijnlijk wel een in een uurtje ofzo maken

- de informatie transparant doorgeven

 

Dat laatste is lastiger. Het moet transparant blijven, want streamen naar je tablet moet ook blijven werken. Je moet dan iets gaan doen met multiplexen van de signaal stream en de metadata stream. Je kunt iets doen met chunked http of een parallelle tcp stream, maar het blijft tricky.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #35 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 22 March 2018 - 18:08

Ik zou juist parallel UDP doen: De server stuurt eens in de paar seconden een UDP-pakketje op met daarin de ontvangstwaarden. Als de client het ondersteunt doet 'ie er iets mee, anders niet en gaat het pakketje verloren. Voordeel t.o.v. TCP is dat de client en server niet eerst elkaar moeten aftasten of ze het ondersteunen en indien ja verbindingen opstarten, verbindingen onderhouden e.d.



Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #36 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 March 2018 - 18:21

Hoor ik hier een vrijwilliger? ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #37 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 22 March 2018 - 19:51

Kan je me een beetjeop weg helpen wat de relevante broncodebestanden zijn om te bestuderen?



Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 March 2018 - 12:42

Het zit door half enigma heen. En enigma is niet echt geschreven door mensen met diepgaande kennis van software engineering, dus alles staat verspreid waarbij totaal onduidelijk is wanneer wat vanaf waar wordt aangeroepen. De beruchte spaghetti-code. Daarom ben ik zelf niet meer zo enthousiast om daar in te duiken. De laatste keer dat ik dat deed (voor de remote fallback tuner) ben ik al heel wat uurtjes kwijt geweest met alleen maar dat uitzoeken, de feitenlijke code was zo klaar.

 

En dat is dus voor de groot deel de reden dat we niet zoiets hebben. Los van het feit dus van hoe de tuner metadata doorgeven. En overigens is het ook niet de bedoeling dat je zomaar een TCP of UDP listener maakt, dat moet natuurlijk wel via (Python) twisted, anders krijg je weer allemaal spinners en vastlopers.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 March 2018 - 12:43

Dat gezegd hebbende, als iemand serieus van plan is dit te implementeren (en daar die berg tijd in de steken) dan wil ik daar graag mijn steentje aan bijdragen met mijn $0.02.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Bevindingen VU+ Uno 4k S2 SE #40 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 23 March 2018 - 16:43

Ik zal van het weekeinde wel weer eens een blik werpen of ik wat mogelijkheden in de code zie, maar als ik je verhaal zo lees, dan klinkt het niet erg hoopvol dat ik als relatieve buitenstaander daar een geschikte patch voor zal kunnen aanleveren.

De boel via Python omleiden klinkt erg complex en verkleint de kans op een hanteerbare patch, maar je motivering geeft wel een kleine hoop: Een TCP-send is potentieel blocking en kan dus de applicatie blokkeren totdat de ontvanger de boel oppakt. Een UDP-send kan altijd en zal een applicatie niet blokkeren. Eveneens kun je prima checken op een ontvangen pakketje zonder een thread te hangen, dus wellicht zit hier een mogelijkheid om de boel minder "invasief" te maken.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users