Jump to content


Photo

Oscam in openpli 6.1


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

Re: Oscam in openpli 6.1 #21 jaouani

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2018 - 17:14

ik krijg de vu zero 4k niet werkend met canal digitaal kaart via oscam ? heeft iemand een oplossing voor ? ^_^ ^_^ ^_^



Re: Oscam in openpli 6.1 #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 February 2018 - 17:47

Oscam uit de feeds installeren, kaart er (op de juiste manier!) insteken, klaar?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam in openpli 6.1 #23 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 17 February 2018 - 18:07

Dat klopt, er is iets hardwarematigs aan de hand met de interne lezer, de kaart wordt niet lekker geïnitialiseerd, soms doet die het wel maar vaak niet.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam in openpli 6.1 #24 jaouani

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 20 February 2018 - 13:26

Dat klopt, er is iets hardwarematigs aan de hand met de interne lezer, de kaart wordt niet lekker geïnitialiseerd, soms doet die het wel maar vaak niet.

En ook als je de ci+ module gebruikt, werk die ook niet lekker. zo te zien heeft die een software.



Re: Oscam in openpli 6.1 #25 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 20 February 2018 - 17:27

CI werkt prima, maar he moet even de optie 'gebruik hoge bitrate' even 'togglen'. De CI start in de verkeerde mode en blokt dan verschrikkelijk. De update van vandaag lost het interne kaartprobleem ook weer op.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oscam in openpli 6.1 #26 jaouani

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 20 February 2018 - 17:40

Reeds verschillende images geprobeerd en oscam uit de feed zou normaal meteen out of the box moeten werken icm Canaldigitaal. Hebben meerder mensen hier last van ?



Re: Oscam in openpli 6.1 #27 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 20 February 2018 - 17:51

Dat hangt van je image af..
In VTi 13.0.3 met de laatste updates van vandaag moet hij werken. Wel uiteraard eerst de OScambutler draaien en kiezen voor Seca3 Dutch. Config bewaren en de box herstarten.
Of de lastste drivers al in OpenPli zitten weet ik niet (gebruik het niet). Een in OpenPli gedownloade OScam werkt wel meteen 'out of the box'. Doet de kaart het na een herstart niet dan zit de laatse update nog niet in de drivers van OpenPli..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oscam in openpli 6.1 #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 20 February 2018 - 18:35

Stable releases krijgen over het algemeen geen driver updates. Ik weet ook niet of dat in dit geval wel kan, want de BSP heeft nog een aantal andere aanpassingen die gelinkt zijn aan development werk.

 

Het kan dus zijn dat dit moet wachten tot de release van 6.2.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam in openpli 6.1 #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 February 2018 - 18:00

Ja ook VU+ werken we nu niet meer bij in 6.1 omdat er dependencies zijn met nieuwere staat van de OE. Dat wordt dus 6.2.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Oscam in openpli 6.1 #30 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 12 March 2018 - 22:42

Kan het zijn dat dit probleem arm gerelateerd is? Ik heb namelijk ook Oscam problemen op mijn nieuwe Mutant HD51.

 

Na een koude start of herstart werkt Oscam prima, staat ingesteld als Ccam client van een VuoDuo Ccam server intern. Na het kijken van een opgenomen programma en het verlaten van de movieplayer is er zwart beeld pas na een handmatige herstart van OSCAM middels blauwe menu komt er weer beeld. Ook indien gelijk overgeschakeld wordt naar een andere zender na opname kijken komt er beeld; het lijkt erop dat Oscam ten onrechte denkt dat de cache kopie van voor het afkijken van de opname nog geldig is.

 

Dit uitvallen van Oscam wordt steeds erger na enige tijd en treedt na enige uren gebruik ook op na het overschakelen van zenders... ook opnamen gaan de mist in vanwege niet decoderen. Een herstart van de box lost het probleem weer even op...

 

Ik gebruik release 6.1 dd 5/3/18 met Oscam uit de feed.

 

Mocht dit niet hetzelfde probleem zijn dan wil ik er wel een ander topic voor starten...



Re: Oscam in openpli 6.1 #31 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 13 March 2018 - 06:53

Waarom niet een OSCam server met een OScam client?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Oscam in openpli 6.1 #32 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 13 March 2018 - 07:29

@ 40H3X

 

Omdat ik dan 4 oscam configs moet maken (ook voor de andere 3 locaties (slaapkamers)) terwijl die nog steeds prima werken met Ccam.

 

"If it aint broken dont fix it"

 

Maar verder heb ik dus geen idee of het alleen de Vu's betreft of?


Edited by Niceguy, 13 March 2018 - 07:30.


Re: Oscam in openpli 6.1 #33 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 13 March 2018 - 08:41

Dit betrof de VU+ Zero 4K. Door een driver probleem werkte zelfs de CI én de interne kaartlezer niet meer. Met de update van 20-2-2018 en later zijn die problemen opgelost. Zowel de interne kaartlezer als de CI werken nu. De interne kaartlezer heeft nu zelfs geen speciale instellingen meer nodig.

Getest met een CDS en TVV kaart (Seca 3) en een Ziggo Irdeto kaartje. De CI getest met de witte CDS CI en de Quantis CI+ 1.3 Irdeto module..

OScam en gBox 8.11K als softcam allemaal prima in orde.
Met één been in het graf..... Helaas


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users