Jump to content


Photo

flash amiko viper combo


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 fredemmer

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2018 - 15:12

Hoe flash ik openpli  op een amiko viper combo?

 



Re: flash amiko viper combo #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 January 2018 - 15:43

Zoals de fabrikant het aangeeft in het boekje.



Re: flash amiko viper combo #3 fredemmer

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2018 - 19:24

Als het in het boekje staat dan had ik het hier niet hoeven vragen, ook niet als ik bekend was met openpli.

Probeer liever eerst zelf meer heb geen geluk, vandaar mijn vraag.

Er zit alleen een Quick installation foldertje bij en daar staat niets in behalve hoe je het ding aansluit.



Re: flash amiko viper combo #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 January 2018 - 19:35

Ja, inderdaad, meestal staat het er niet gewoon in. Dimmie is te kort door de bocht.

 

Meestal werkt het zo:

 

- USB stick (zo oud en klein mogelijk) partitioneren met 1 partitie en daar FAT file systeem op zetten (GEEN NTFS of EXFAT)

- image (zip file) downloaden

- inhoud van de zip uitpakken op deze partitie (USB stick)

- USB stick in de ontvanger

- ontvanger power cyclen

 

Sommige ontvangers hebben een bevestiging nodig, dan moet je even een knopje indrukken. Sommige ontvangers hebben geen knopjes, dus dan is dat niet aan de orde ;)

 

Dit is het dus in algemeen, de details verschillen per ontvanger.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: flash amiko viper combo #5 fredemmer

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2018 - 20:08

Dank voor je reactie.

Ik heb dit al geprobeerd en niet gelukt, zoals je al aangeeft de details verschillen per ontvanger, hij start gewoon steeds op met het oude image.

Is er iemand die precies weet hoe je de viper flasht? 



Re: flash amiko viper combo #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 January 2018 - 21:01

Zo kort door de bocht is dat niet. Ik heb die decoder hier ook door mn handen gehad en daar zat gewoon een manual bij. Dus als je die niet hebt dan heeft je leverancier die er niet bijgeleverd.

 

Het is overigens exact zoals Erik omschrijft. Als je dat knopje niet wilt indrukken dan verander je de file noforce naar force. Als dat nog niet werkt dan is je usb stick waarschijnlijk niet geschikt, dan pak je een ander merk/type usb-stick.


Edited by Dimmie, 9 January 2018 - 21:02.


Re: flash amiko viper combo #7 fredemmer

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2018 - 10:32

Nee, er zit alleen een quick guide bij, verder niets. Ik zal bij de leverancier navragen voor een volledige gebruiksaanwijzing.

Ik heb het image op een heel oude kleine stick gezet en als ik nu de stb aanschakel begint het rode lampje te knipperen, in ieder geval iets.

Als ik er nu nog achter kom op welk knopje of knopjes ik moet drukken dan zou het moeten lukken.

Alleen als ik tijdens dat knipperen op de standby knop druk gebeurt er iets, er verschijn F500 en dan 700 op het schermpje maar verder gebeurt er niets.

Ik had gehoopt dat hier iemand mij verder zou kunnen helpen, maar blijkbaar is dat niet het geval. Jammer.



Re: flash amiko viper combo #8 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 10 January 2018 - 10:40

Hallo

 

Dit staat op een ander forum.

 

- download the image
- unzip the archive and write the / vipercombo folder on a FAT32 stick
- change inside the "noforce" folder in "force"
- put the stick in Viper
- power-off followed by power-on and wait "done" !!! ready!
- then power-off and remove the stick ... and finally power-on!

 

Mvg


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: flash amiko viper combo #9 fredemmer

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2018 - 12:31

Ik kreeg vanochtend precies hetzelfde advies op mijn vraag van iemand op open atv Duitsland

De leverancier mailde vanochtend dat je de stick erin moet doen, uitzetten en na het aanzetten op de standby toets moet drukken waarna F500 op het scherm komt en de boel wordt geflashd. Ik had dit gisteravond al eens geprobeerd en na het verschijnen van F500 blijkbaar te weinig geduld, wel te begrijpen na zoveel keer proberen, .om lang te wachten of er iets zou gebeuren.Ik heb de vraag ook nog naar Amiko \zelf gestuurd, ben benieuwd of die ook nog wat laten horen.

In ieder geval nu 2 methodes om de Amiko te flashen!

Groet

Fred 



Re: flash amiko viper combo #10 hro

  • Senior Member
  • 2,548 posts

+756
Excellent

Posted 7 March 2020 - 13:37

Nog een aanvulling (tip): de software voor de ViperCombo is een andere dan voor de ViperCombo HDD.

Men zou denken dat HDD enkel de aanduiding is dat er een harddisk in kan, maar je hebt deze software nodig om de versie HDD te flashen.

 

noforce ---> force

usb er in

spanning er af, spanning er op

dan zou F500 moeten verschijnen

even later F700

heb dan minuten geduld tot er (in kromme letters...) dOnE verschijnt

spanning er af en er op

de ontvanger moet starten met het nieuwe image.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: flash amiko viper combo #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 7 March 2020 - 14:59

Nog een aanvulling (tip): de software voor de ViperCombo is een andere dan voor de ViperCombo HDD.

Men zou denken dat HDD enkel de aanduiding is dat er een harddisk in kan, maar je hebt deze software nodig om de versie HDD te flashen.

 

 

@hro wat bedoel je met "deze software"?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: flash amiko viper combo #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 7 March 2020 - 15:20

Ik begrijp het ook niet echt. Dit plaatje laat m.i. niets aan duidelijkheid te wensen over. Dat de fabrikant deze vreemde keuze gemaakt heeft, dát begrijp ik overigens ook niet. ;)

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: flash amiko viper combo #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 7 March 2020 - 15:23

Niet het enige voorbeeld, de Zgemma "H9 combo"/"H9 twin" heeft ook andere software dan de "gewone" H9 modellen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: flash amiko viper combo #14 hro

  • Senior Member
  • 2,548 posts

+756
Excellent

Posted 7 March 2020 - 16:04

 

Nog een aanvulling (tip): de software voor de ViperCombo is een andere dan voor de ViperCombo HDD.

Men zou denken dat HDD enkel de aanduiding is dat er een harddisk in kan, maar je hebt deze software nodig om de versie HDD te flashen.

 

 

@hro wat bedoel je met "deze software"?

 

heel simpel: soort 1 voor ViperCombo en soort 2 voor ViperComboHDD. Dus als je een ViperComboHDD hebt dan heb je soort 2 nodig want met soort 1 kun je niet flashen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: flash amiko viper combo #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 8 March 2020 - 10:05

Aha, verwarring, omdat met het woord HDD een andere image behoeft dus ;)

In dit geval kan ik me er wel bij voorstellen, want het enige wat een image “echt” uniek maakt zijn de drivers en dat er andere drivers nodig zijn, als de mogelijkheid van een interne HDD wordt toegevoegd, vind “ik” best plausibel.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: flash amiko viper combo #16 hro

  • Senior Member
  • 2,548 posts

+756
Excellent

Posted 8 March 2020 - 10:44

kan plausibel (achteraf) zijn maar je verwacht het niet (vooraf) als je wil flashen en het eerste kiest... instinker.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: flash amiko viper combo #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 20 March 2020 - 11:14

Heb een Amiko Viper Combo HDD voor een kennis besteld. Blijkt dat ding met OpenATV geflashed te zijn! Dus het splash logo is nu OpenATV (wat háát ik die arrogante gasten). Is er iemand die het officiële Bootlogo heeft? Terugzenden is geen optie: de firma prakt op álle Enigma2 ontvangers standaard OpenATV....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: flash amiko viper combo #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 20 March 2020 - 21:56

Wat een bagger bedrijf is dat dan ;)

 

Kan zijn dat je even de foldernaam moet wijzigen ....

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: flash amiko viper combo #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 21 March 2020 - 10:55

Dank voor het bestand. Heb ook de firma gemailed. dit is waarschijnlijk een RMA box geweest (dus ook niet echt nieuw)... Niet zo netjes dus. Het moet allemaal uit de lengte of de breedte..... Heb hem getest en hij lijkt 100% in orde....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: flash amiko viper combo #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 21 March 2020 - 15:21

https://wiki.openpli...s#Amiko_relateded


Edited by 40H3X, 21 March 2020 - 15:21.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users