Jump to content


Photo

Vreemde datum bij sky smartcard


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#1 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2018 - 18:25

Ik heb een tijdje de sky smartcard niet in de Dreambox gehad maar in de skybox. Op een of andere manier werkte die niet meer onder Openpli 4. na de update naar 6 was het probleem verholpen. Enige vreemde is de datum van 2006. Bij de canal digitaal smartcard gaat het wel goed. Is dit erg? Of is het beter de sky smartcard weer even in de sky box te stoppen?

Attached Files



Re: Vreemde datum bij sky smartcard #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 14 January 2018 - 20:04

Denk dat CCcam de datum van de tiers niet correct weergeeft. Overigens zou een SKY kaart niet meer kunnen werken i.c.m. OScam. Weet niet of we hier praten over een UK, DE of IT kaart. Normaal zijn de kaarten gepaired met de SKY ontvanger. In Duitsland is de AlphaCrypt Light 2.20/2.40 met de introductie van de V15 buiten spel gezet.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vreemde datum bij sky smartcard #3 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2018 - 20:35

Ik gebruik CCcam en geen OScam. Het is een SKY UK kaart. het werkt dus wel want kan gecodeerde Engelse zenders kijken. Ik heb even in mij sky ontvanger (een oude pace) gekeken maar kan daar alleen het smartcard nummer terug vinden en geen datum. Maar wat ik me dus afvraag is of de Dreambox / Cccam de datum ververst of dat hij daarvoor in de skybox moet.



Re: Vreemde datum bij sky smartcard #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 14 January 2018 - 21:20

Dat hangt van het type SKY kaart af. Normaal wordt ook in de UK de kaart gepaired met de ontvanger. Zonder die pairing geen beeld op de HD kanalen. Als je nog een oude SD Pace SKY box hebt (witte) dan zou het kunnen dat daar de pairing niet belangrijk is. V14 en V15 zijn altijd gepaired. V13 is nog zonder pairing te bedienen.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vreemde datum bij sky smartcard #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 January 2018 - 21:34

Alle SKY UK kaarten zijn altijd gepaired geweest met de box, de blauwe kaart met het huisje ook al.

 

Maar met pairing werken een heleboel transponders ook niet meer, waaronder alle HD zenders (behalve de FTA's natuurlijk), Alle SKY zenders, Alle HBO zenders, etc.

 

Ik heb 14 entitlements op de kaart, met alle data begin maart... 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde datum bij sky smartcard #6 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2018 - 21:51

Ik heb geen HD abonnement omdat mijn skybox (de oude witte inderdaad) geen HD ontvanger is. Om de smartcard die ik heb werkend te krijgen moest hij destijds gepaired worden met de skybox maar CCcam kon een geactiveerde kaart daarna gewoon lezen. Of alle zenders waar ik voor betaal het nu doen weet ik niet. De MTV zenders in ieder geval wel. Trek ik het kaartje uit de Dreambox dan doen ze het niet meer.



Re: Vreemde datum bij sky smartcard #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 15 January 2018 - 07:51

De meeste zenders van sky-UK gebruiken momenteel een andere manier om het beeld te decoderen, icas of zo iets, waardoor op de meeste zenders de Linux boxen momenteel geen beeld meer geven.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vreemde datum bij sky smartcard #8 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2018 - 19:51

De meeste zenders van sky-UK gebruiken momenteel een andere manier om het beeld te decoderen, icas of zo iets, waardoor op de meeste zenders de Linux boxen momenteel geen beeld meer geven.

 

ja zoals ik zei de mtv zenders doen het gewoon maar Eurosport UK niet meer.

 

Maar goed mijn vraag ging in eerste instantie over de datum. Verloopt de kaart zo niet na 22-2 als hij niet automatisch update?



Re: Vreemde datum bij sky smartcard #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 January 2018 - 23:35

Eurosport zit om een icas encrypted transponder, en dus kun je die niet meer ontvangen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde datum bij sky smartcard #10 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 11:56

ok op zich niet erg. maar hoe zit het nu met de datum? daar gaat mijn vraag over



Re: Vreemde datum bij sky smartcard #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 January 2018 - 14:47

Ik heb geen idee, mijn kaart zit gewoon in de reader, wordt gelezen door Oscam, en update keurig. Ik heb twee tiers op 2018-03-09, de rest op 2018-03-04.

 

Je moet de kaart wel regelmatig gebruiken, kaart updates voor SKY komen maar vrij sporadisch voorbij, dus die worden vrij snel gemist als de kaart maar af en toe in gebruik is. En je moet Oscam geen EMMs laten blokkeren natuurlijk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde datum bij sky smartcard #12 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 17 January 2018 - 20:49

ok op zich niet erg. maar hoe zit het nu met de datum? daar gaat mijn vraag over

Ook hier sinds januari no card entitlements kijk ik bij de reader  datums van vorig jaar maar kaart werkt

Ook op steamboard al aangegeven maar geen reactie


Edited by hotatomic, 17 January 2018 - 20:51.


Re: Vreemde datum bij sky smartcard #13 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 21:27

Ik heb geen idee, mijn kaart zit gewoon in de reader, wordt gelezen door Oscam, en update keurig. Ik heb twee tiers op 2018-03-09, de rest op 2018-03-04.

 

Je moet de kaart wel regelmatig gebruiken, kaart updates voor SKY komen maar vrij sporadisch voorbij, dus die worden vrij snel gemist als de kaart maar af en toe in gebruik is. En je moet Oscam geen EMMs laten blokkeren natuurlijk.

 

ik gebruik geen Oscam maar CCcam



Re: Vreemde datum bij sky smartcard #14 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2018 - 22:27

Momenteel hb ik Oscam aks softcam ingesteld naar de info functie waar ik de verval datum kan aflezen is niet meer aanwezig. waar zit dit in Oscam?



Re: Vreemde datum bij sky smartcard #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 January 2018 - 23:05

In de webif op Oscam in het menu klikken. Kies "Readers" uit het menu bovenin, en dan op het "info" ikoon achter de SKY reader.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde datum bij sky smartcard #16 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2018 - 05:34

In de webif op Oscam in het menu klikken. Kies "Readers" uit het menu bovenin, en dan op het "info" ikoon achter de SKY reader.

 

Het enige wat ik kan vinden is in de webinterface links bij Extra. Daar staat Oscam Webinterface. Als ik daar op klik komt er deze site is niet bereikbaar en dat de verbinding is geweigerd. Wat doe ik verkeerd?



Re: Vreemde datum bij sky smartcard #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 January 2018 - 08:58

Draait Oscam wel dan? Want de web interface haalt die informatie (= poort nummer) uit de Oscam configuratie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde datum bij sky smartcard #18 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2018 - 11:10

Draait Oscam wel dan? Want de web interface haalt die informatie (= poort nummer) uit de Oscam configuratie.

 

ik neem aan van wel want anders zouden de gecodeerde zenders op zwart blijven...



Re: Vreemde datum bij sky smartcard #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 January 2018 - 13:09

Ik weet niet wat je situatie is, misschien draait CCcam stiekem nog wel... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vreemde datum bij sky smartcard #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 18 January 2018 - 13:11

Momenteel hb ik Oscam aks softcam ingesteld naar de info functie waar ik de verval datum kan aflezen is niet meer aanwezig. waar zit dit in Oscam?

De vraag is hoe je dit hebt gedaan?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users