Jump to content


Photo

Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn

OpenPli 4 Autobackup

  • Please log in to reply
62 replies to this topic

Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #41 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 January 2018 - 16:51

Dat haal ik uit die /etc/installed file van je. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #42 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 23 January 2018 - 17:00

Dat haal ik uit die /etc/installed file van je. ;)

Welke vroeger door autoinstall.sh gemaakt werd , hoe dat nu is weet ik niet maar dit gaat iig terug naar 2011 of 2010 zelfs ,Openpli 1 nog.

Dus het is raar als die hem nu zelf zou moet  maken.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #43 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 23 January 2018 - 17:28

Waarom staat dit er nog in?

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec

want die plugin heet, ook in 4, tegenwoordig "epgimport". Is die box wel up to date? 

 

Als dat het enige is dat je geinstalleerd hebt, deze er uit halen:

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec
enigma2-plugin-settings-hans-19e-23e-basis
enigma2-plugin-softcams-oscam

en dan een autobackup maken. Dat moet er wel een autoinstall aangemaakt worden, waarin alleen deze vier staan.

 

Zo dit zijn de resultaten

 

De gezipte etc/installed file

De gezipte backup folder

 

Ik zie nu 2 autoinstall files in de backup folder, is dat normaal ? en in die beide autoinstall files zie ik nog rare dingen :

"enigma2-plugin-settings-hans-19e-23e-basis" staan er nog in terwijl ik die in de etc/installed file gedelete had. dat ziet er no  fout uit vrees ik ?

ik zie ook nog steeds die XMLTV files staan terwijl ik EPGimport geïnstallerd heb (maar dat is mogelijkerwijs hetzelfde - het werkt in alle geval perfect)

Attached Files


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 January 2018 - 20:29

Nee, je moet dingen niet door elkaar halen.

 

in /etc/installed staan de packages die IN de image zitten (die je flasht dus), in de autoinstall zitten de packages die staan geinstalleerd maar NIET in de image zitten. Dat is dus in jou geval Oscam, EPGimport en de Hans lijst. Je backup is dus ok.

 

Wat vertelt dit je?

opkg list-installed | grep import

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 January 2018 - 20:32

Welke vroeger door autoinstall.sh gemaakt werd , hoe dat nu is weet ik niet maar dit gaat iig terug naar 2011 of 2010 zelfs ,Openpli 1 nog.

Dus het is raar als die hem nu zelf zou moet  maken.

 

OpenPLi 1 lijkt me stug. ;)

 

Maar het is inderdaad voor OpenPLi 6 gewijzigd. Probleem is dus dat er van plugins maar 1 versie bestaat, en dat zowat elke plugin bouwer (en daar zijn wij zelf dus ook schuldig aan) geen rekening houdt met backward compatibility, dus dat die plugin het ook nog op oudere versies moet blijven doen. Met de aanpassingen voor 6 is dus de werking in 4 gesloopt.

 

Ik zal dus maar eens op zoek gaan naar oudere versies van die autoinstall.sh, en kijken of ik dat voor 4 fixen kan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #46 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 23 January 2018 - 20:41

 

Nee, je moet dingen niet door elkaar halen.

 

in /etc/installed staan de packages die IN de image zitten (die je flasht dus), in de autoinstall zitten de packages die staan geinstalleerd maar NIET in de image zitten. Dat is dus in jou geval Oscam, EPGimport en de Hans lijst. Je backup is dus ok.

 

Wat vertelt dit je?

opkg list-installed | grep import

Hier is het
ik hoop dat het helemaal goed is ?

Attached Files


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #47 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 January 2018 - 20:41

Die autoinstall.sh is er in OpenPLi 4 gewoon, in /etc/init.d/autoinstall.sh (@pluizebol, klopt dat?), en daarin wordt ook gewoon nog die /etc/installed aangemaakt.

 

Dus dat mechanisme is er, maar werkt blijkbaar niet (meer).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #48 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 January 2018 - 20:57

ik hoop dat het helemaal goed is ?

 

Ja, dat is goed. Maar het deugt niet. ;) Ik zie dat ze in de feed inderdaad nog gewoon xmltvimport heten, ipv epgimport. Heb ik nog meer te doen als ik weer thuis ben... :(


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #49 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 23 January 2018 - 21:13

 

Welke vroeger door autoinstall.sh gemaakt werd , hoe dat nu is weet ik niet maar dit gaat iig terug naar 2011 of 2010 zelfs ,Openpli 1 nog.

Dus het is raar als die hem nu zelf zou moet  maken.

 

OpenPLi 1 lijkt me stug. ;)

 

Maar het is inderdaad voor OpenPLi 6 gewijzigd. Probleem is dus dat er van plugins maar 1 versie bestaat, en dat zowat elke plugin bouwer (en daar zijn wij zelf dus ook schuldig aan) geen rekening houdt met backward compatibility, dus dat die plugin het ook nog op oudere versies moet blijven doen. Met de aanpassingen voor 6 is dus de werking in 4 gesloopt.

 

Ik zal dus maar eens op zoek gaan naar oudere versies van die autoinstall.sh, en kijken of ik dat voor 4 fixen kan.

 

Ik zou het ook niet weten maar na aanleiding van dit draadje heb ik de topic waarin autoinstall werd geïntroduceerd weer een beetje na gelezen en kwam ik deze tegen https://forums.openp...ndpost&p=175993 , vandaar! :) 


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #50 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 23 January 2018 - 21:13

Die autoinstall.sh is er in OpenPLi 4 gewoon, in /etc/init.d/autoinstall.sh (@pluizebol, klopt dat?), en daarin wordt ook gewoon nog die /etc/installed aangemaakt.

 

Dus dat mechanisme is er, maar werkt blijkbaar niet (meer).

 

Yep beide kloppen

 

/etc/init.d/autoinstall.sh

/etc/installed


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #51 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 23 January 2018 - 21:17

Ik heb die /etc/installed wel (een et10k die nog wel op 4 draait) en bij mij wordt die <autobackup>/autoinstall WEL aangemaakt:

 

root@kakofonix:/media/usb/backup# ls -l                                        
-rwxrwxrwx    1 root     root        442732 Jan 23 04:00 PLi-AutoBackup.tar.gz
-rwxrwxrwx    1 root     root        442732 Jan 23 04:00 PLi-AutoBackup0016b4070a36.tar.gz                                                                    
-rwxrwxrwx    1 root     root           771 Jan 23 04:00 autoinstall           
-rwxrwxrwx    1 root     root           771 Jan 23 04:00 autoinstall0016b4070a36                                                                            

 

Stick is vfat dus symlinks worden kopieën. En daar staat nog steeds die xmlimport* in. Logisch, want ik heb geen plugins verwijderd of geïnstalleerd.

Bij een eerstvolgende flash ben ik de sjaak en moet ik die epgimport even handmatig installeren, de config staat gewoon in /etc/enigma2.

 

Alleen mijn /etc/installed lijkt uit de epoch te komen:

 

root@kakofonix:/media/usb/backup# ls -l /etc/installed
-r--r--r--    1 root     root          5911 Jan  1  1970 /etc/installed
root@kakofonix:/media/usb/backup#

 

 

Die autoinstall.sh is er in OpenPLi 4 gewoon, in /etc/init.d/autoinstall.sh (@pluizebol, klopt dat?), en daarin wordt ook gewoon nog die /etc/installed aangemaakt.

 

Dus dat mechanisme is er, maar werkt blijkbaar niet (meer).


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #52 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 23 January 2018 - 21:29

@WanWizard

 

Voor de volledigheid :

In mijn /etc/backup.cfg file staat er helemaal niks

Dat klopt toch hé


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #53 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 23 January 2018 - 21:37

Volgens mij klopt dat wel want er staat bij mij:

 

root@kakofonix:/media/usb/backup# cat /etc/backup.cfg
/etc/motd
root@kakofonix:/media/usb/backup#

 

Die /etc/motd heb ik zelf aangemaakt EN aangevinkt in de autobackup. Niets speciaals dus.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #54 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 23 January 2018 - 21:41

Dat klopt , althans daar komen de bestanden te staan die je eventueel zelf selecteert in de plugin.

Maar is over het algemeen niet nodig om te doen.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #55 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 January 2018 - 21:42

Klopt, bij mij staan daar ook alleen de zaken in die ik zelf handmatig heb toegevoegd.

 

@catastrofus,

 

Het wordt nu wel vreemder, want blijkbaar werkt het bij de een nu wel, en de ander niet. Heb jij wel epgimport, of heet het bij jou ook nog xmltvimport.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #56 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 23 January 2018 - 21:43

Ik heb dat niet in die /etc/backup.cfg gezet, blijkbaar de autobackup plugin dus wel als ik deze aanvink.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #57 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 January 2018 - 21:44

Ja, dat zeg ik, dingen die je zelf wilt backuppen ( = aanvinken in de plugin )... ;) 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #58 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 23 January 2018 - 21:46

xmlimport. Nooit (meer) geflashed na de naamverandering van deze plugin:

 

root@kakofonix:/media/usb/backup# cat autoinstall
bash
busybox-cron
ca-certificates
curl
enigma2-plugin-extensions-backupsuite
enigma2-plugin-extensions-bitrate
enigma2-plugin-extensions-historyzapselector
enigma2-plugin-extensions-netcaster
enigma2-plugin-extensions-newxtrend-hbbtv
enigma2-plugin-extensions-remotestreamconvert
enigma2-plugin-extensions-remotetimer
enigma2-plugin-extensions-webradiofs
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec

enigma2-plugin-extensions-zaphistorybrowser
enigma2-plugin-softcams-cccam
enigma2-plugin-softcams-oscam
enigma2-src
glibc-gconv-utf-16
kernel-4.0.1
kernel-image-4.0.1
libcurl4
liblzma5
liblzo2-2
libpopt0
libudfread0
mtd-utils
mtd-utils-ubifs
ofgwrite
python-ipaddress
python-lzma
python-pkgutil
python-sqlite3
softcam-support
sshpass

 

Zoals ook netcaster (volgens mij) niet meer bestaat en opgegaan is in shoutcast, of zoiets...

 

 

 

Klopt, bij mij staan daar ook alleen de zaken in die ik zelf handmatig heb toegevoegd.

 

@catastrofus,

 

Het wordt nu wel vreemder, want blijkbaar werkt het bij de een nu wel, en de ander niet. Heb jij wel epgimport, of heet het bij jou ook nog xmltvimport.


Edited by catastrofus, 23 January 2018 - 21:48.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #59 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 January 2018 - 21:49

Ok.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #60 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 24 January 2018 - 12:14

@WinWizard

@LittleSat

 

Ik heb terug een hele nieuwe flash uitgevoerd en gevolgd wat LittleSat zei : de kip en het ei vehaal.

 

Start flash met USB key
Backup/autoinstall  NIET meegenomen
Geen zenderlijst (Hans) meegenomen
Dus had ik een maagdelijk blanke PLi 4 op mijn box (dat klopt toch hé ?)

 

Nu mijn eigen zenderlijst met DreamboxEDIT erop gezet.

 

Vervolgens gedaan wat LittleSat schreef
Een Autobackup draaien vooraleer iets te installeren

Pas daarna mijn applicaties/extensions geïstalleerd
- Oscam geïnstalleerd en als softcam gekozen
- De 2 xmltv items geïnstalleerd  (EPGimport zat er niet in)

En nu terug een Autobackup gedraaid.

 

RESULTAAT :

Ik heb een /etc/installed file (zie bijlage INSTALL.ZIP)

In mijn Backup folder heb ik nu (zie bijlage BACKUP.ZIP)
In de autoinstall files staan er naast mijn Oscam  en Xmltv nog een paar andere dingen bij waarvan ik niet weet wat ze zijn:
- liblzma5
- python-lzma
- python-pkgutil
- softcam-support

Maar een autobackup doet hij niet automatisch zoals ingesteld in de Autobackup applicatie.
Een manuele autobackup werkt wel.

 

Ik hoop dat dit een beetje kan helpen in de zoektocht naar de culprit = er wordt geen Autoback uitgevoerd in PLi 4

 

 

 

 

Attached Files


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France




Also tagged with one or more of these keywords: OpenPli 4, Autobackup

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users