Jump to content


Photo

Zgemma H7 types ?


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 February 2018 - 18:12

Welke van de H7's van Zgemma worden nu ondersteund ?

 

Bij de andere series worden wordt er namelijk niet de serieaanduiding vermeld, maar specifiek de types apart vermeld.

 

De types die bestaan zijn:

 

H7S

H7C

H7.AC

 

 

Worden die dan alle 3 ondersteund ?

 



Re: Zgemma H7 types ? #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 3 February 2018 - 18:15

Zover ik weet alle

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Zgemma H7 types ? #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 February 2018 - 19:54

Ja, ik heb vernomen dat een de h7 image geschikt is voor h7.* etc.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Zgemma H7 types ? #4 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 February 2018 - 20:49

Ok, dus eigenlijk zouden dan die types vermeld moeten worden net zoals bij die andere types ook het geval is. Duidelijk.

Op de H7C werkt het in ieder geval, zojuist getest. Wat ik alleen niet begrijp is hoe je vanuit OpenPLI dan de 2e image kunt flashen of hoe je de multiboot die standaard aanstaat in OpenPLI, kunt uitzetten ? Wat er nu gebeurt is dat zowel boot 1 als boot 2 beiden gewoon dezelfde openpli opstart.


Edited by Dimmie, 3 February 2018 - 20:50.


Re: Zgemma H7 types ? #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 3 February 2018 - 21:04

Welke van de H7's van Zgemma worden nu ondersteund ?

 

Bij de andere series worden wordt er namelijk niet de serieaanduiding vermeld, maar specifiek de types apart vermeld.

 

Als niemand dat doorgeeft, dan gebeurt dat niet. Dus bij deze aangepast.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H7 types ? #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 February 2018 - 21:14

Goed geregeld :)

 

Alleen rest nu nog de vraag over dat multiboot. Voor de goede orde, ik flash dus niet de multiboot versie maar de gewone maar toch staat er dan in het menu dat het multiboot is.



Re: Zgemma H7 types ? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 3 February 2018 - 21:17

Multiboot en gewoon zijn twee verschillende images. Als je multiboot wilt, dan moet je multiboot flashen. Als je de gewone image flasht dan is er geen sprake van multiboot.

 

(disclaimer: ik heb geen h7, vs1500 of hd51, en dus ook geen idee over welk menu je het hebt ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H7 types ? #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 February 2018 - 00:00

Als je de gewone image flashed (dus niet de multiboot image) en je gaat naar MENU-STANDBY/HERSTART dan staat daar MULTIBOOT om de andere image te starten. Dus wat is dat dan ? Want als het geen multiboot image is dan hoort dat daar toch niet te staan ?


Edited by Dimmie, 4 February 2018 - 00:04.


Re: Zgemma H7 types ? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 4 February 2018 - 00:17

Ik vermoed dat die entry er staat puur omdat de box multiboot kan, niet omdat er images beschikbaar zijn. Maar daarvoor zou ik in de code moeten duiken, en dat kan Littlesat beter.

 

edit: 

 

Ja dus: https://github.com/O...ta/menu.xml#L96


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H7 types ? #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 February 2018 - 02:44

Dus als ik goed begrijp hoort dat er niet in te staan in het menu als je de niet-multibootversie flashed ?



Re: Zgemma H7 types ? #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 4 February 2018 - 11:45

Pin me er niet op vast, ik weet niet alle ins en outs.

 

Als een standaard image flashen betekent dat multiboot het niet doet, dan lijkt me dat inderdaad gebruik(er)svriendelijker.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H7 types ? #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 June 2018 - 01:45

Is het verhaal bij de H9 hetzelfde ? Ik zie nu alleen de H9S staan terwijl je ook een H9S Plus en een H9T hebt.



Re: Zgemma H7 types ? #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 June 2018 - 08:16

@Dimmie, ben jij soms handelaar dat je zoveel types Zgemma hebt? Ik ben nl al blij met 1 Zgemma h2h. -_-


Edited by Sagitarius, 28 June 2018 - 08:16.

73's

PE1AQZ


Re: Zgemma H7 types ? #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 28 June 2018 - 11:31

Is het verhaal bij de H9 hetzelfde ? Ik zie nu alleen de H9S staan terwijl je ook een H9S Plus en een H9T hebt.

 

Welk "verhaal"? Alle H9's zijn hetzelfde, alleen het aantal/type tuners is verschillend, net als bij de andere series...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H7 types ? #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 June 2018 - 14:37

Zie het bericht waar de topic mee wordt gestart. Vertaald voor de H9 wordt het verhaal dan:

 

Bij de andere series worden specifiek de types apart vermeld.

 

De types die bestaan zijn:

 

H9S

H9S Plus

H9T

 

 

N.a.v. het antwoord begrijp ik dat je voor een h9T ook de image van de H9S kunt gebruiken.

 

Je kunt bij Zgemma er trouwens niet vanuit gaan dat omdat dezelfde letters in een typeaanduiding voorkomen, deze allemaal onder dezelfde serie vallen. Een H2H bijvoorbeeld valt niet onder de H2 serie, maar onder de H3 serie, vandaar dit soort verwarringen en is dus een serieaanduiding niet handig omdat een cosument niet weet of een decoder wel onder de serie valt die de typeaanduiding doet vermoeden.


Edited by Dimmie, 28 June 2018 - 14:41.


Re: Zgemma H7 types ? #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 28 June 2018 - 15:09

Ja, handig is anders.

 

Je hebt de Star series, en die gebruiken allemaal een sh1 image, en je hebt de H series ( H.2H, H.S, H.2S H.2S+ en de H3.2TC, het is dus geen H2 ! ) en die gebruiken allemaal de h3 image. Vanaf de H4 wordt het allemaal wat logischer en is er een een-op-een mapping tussen type en image naam.

 

Ik zal bij gelegenheid de aliassen wel aan de download pagina toevoegen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H7 types ? #17 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 June 2018 - 15:28

Image werkt goed trouwens, alleen het PLI logo is ineens verdwenen als je de box na het flashen herstart. Dus na flashen zie je 1x dat OpenPLI bootlogo met datum en als je dan nog een keer herstart alleen nog een zwarte achtergrond. En bij de info staat er bij cpu "ondefinieerbaar". Beiden voor de werking van de box/image niet relevant, maar hierbij toch even gemeld.



Re: Zgemma H7 types ? #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 28 June 2018 - 15:36

Dan zal iemand met een H9 aan de bak moeten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma H7 types ? #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,394 posts

+394
Excellent

Posted 28 June 2018 - 18:50

Image werkt goed trouwens, alleen het PLI logo is ineens verdwenen als je de box na het flashen herstart. Dus na flashen zie je 1x dat OpenPLI bootlogo met datum en als je dan nog een keer herstart alleen nog een zwarte achtergrond. En bij de info staat er bij cpu "ondefinieerbaar". Beiden voor de werking van de box/image niet relevant, maar hierbij toch even gemeld.

Dat eerste punt heb ik zelf nooit eerder ervaren. Dat tweede puntje heb ik eerder al eens in de groep gegooid maar dat is wellicht ondergesneeuwd. Met deze temperatuur haast onmogelijk. ;)

Wat ik overigens ook bij Zgemma vermeld heb is het ontbreken van een voortgangsindicatie tijdens het flashen. Je hebt namelijk geen idee hoe ver het flashen is.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma H7 types ? #20 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 29 June 2018 - 23:12

Ik heb dat eerste nu uitgebreid getest en zal de bevindingen in een nieuw topic zetten.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users