Jump to content

Photo

vu+ solo 4k (met openWebif) benaderen via het internet

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Tugmen

• Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2018 - 14:28

Goeden Middag allemaal,

Wie zou mij kunnen helpen met het volgende.

Ik probeer mijn VU+ solo 4k te benaderen met de app uit de appelstore Vu+ player HD.

Nu lukt het prima via mijn lokale netwerk, maar het lukt me niet om hem te benaderen via het internet.

ik heb de volgende poorten 00443 en 05555 geforward naar mijn box via mijn router. maar telkens krijg ik de fout dat geen connectie kan maken. Ik heb de poorten gecheckt via een poort checker en deze staan open. Ook heb ik geprobeerd om via mijn laptop mijn thuis ipadress met het poort nummer er achter te benaderen en dan krijg ik een melding dat ik mijn username met password moet invullen en als ik dit doet gebeurt er veder niks.

Alvast bedankt voor jullie help 

Re: vu+ solo 4k (met openWebif) benaderen via het internet #2 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,542 posts

+1,812
Excellent

Posted 4 February 2018 - 14:32

Allereerst: je box openzetten op het internet is vragen om gehackt te worden, er wordt actief gescant naar streaming poorten om vervolgens de boxen op te nemen in een illegaal IPTV netwerk.

Gebruik een VPN van je toestel naar je router thuis, en gebruik de app daardoor. Dan heb je ook geen gedoe met poort forwarding. 

Dat het nu niet werkt, heeft te maken met het feit dat zowel 443 als 5555 helemaal niet gebruikt worden.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: vu+ solo 4k (met openWebif) benaderen via het internet #3 mimisiku

• Senior Member
  • 5,518 posts

+115
Excellent

Posted 4 February 2018 - 14:32

Dat is de meest 'foute' situatie die je kunt creëren! Gebruik een VPN tunnel om extern je box te benaderen. Wat je nu doet is koren op de molen van de illegale IPTV aanbieders...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: vu+ solo 4k (met openWebif) benaderen via het internet #4 Tugmen

• Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2018 - 14:41

Ok Bedank voor jullie antwoord, duidelijk dat ik het zo niet moet doen  

Hoe doe ik een vpn tunnel opzetten, is er misschien een link waar ik kan lezen hoe ik dit moet doen.

Thanks,

Re: vu+ solo 4k (met openWebif) benaderen via het internet #5 dolphs

• Senior Member
  • 987 posts

+8
Neutral

Posted 5 February 2018 - 16:02

welke router is aanwezig , wellicht zit daar al een ingebouwde VPN in en dan is er vast wel een clientconfig?

De fritzbox heeft bijvoorbeeld zo'n functionaliteit en dat is voor video streaming ( transcoded ) naar een mobieltje prima te doen

Verder zou je het nog op je NAS kunnen regelen, of uiterste geval op de STB zelf.

Wil je het wat groffer aanpakken dan evt een nanopi2 bouwen met armbian erop en dat stukje hardware jouw VPN verkeer laten afhandelen.

portforward vanaf router dus naar de (o)vpn server en met je client ( jouw telefoon ) connecten naar een DNS entry die je hebt gemaakt.

Op een android is VPNCilla een leuk tooltje vind ik, voor de Apple is wellicht de ingebouwde client al voldoende ( ik ben even die clients kwijt, gebruik al even geen apple meer )

Anyway kies je voor zelfbouw ( op stb of nanopi ) dan Is het niet even in een uurtje gedaan wbt config incl certificaten en zo, maar als het dan draait, dan heb je ook wat ;)

Evt ook nog hier even loeren voor een eerste overview

Re: vu+ solo 4k (met openWebif) benaderen via het internet #6 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,925 posts

+486
Excellent

Posted 5 February 2018 - 18:21

Soms zit de VPN funktionaliteit in een router (bijvoorbeeld een Draytek) ingebouwd, dan heb je al die extra hardware niet nodig.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: vu+ solo 4k (met openWebif) benaderen via het internet #7 petty

• Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 6 February 2018 - 14:33

De Asus RT-AC86U heeft ook vpn en werkt goed.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users