Jump to content


Photo

Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 4 February 2018 - 15:28

All,

Ik heb een VU Ultimo waarop nu openpli 4.0 draait. Welk upgrade path kan ik het beste inzetten als ik richting versie 6.0 of 6.1 wil met behoudt van mijn instellingen en opnames? Graag hoor ik jullie advies voordat ik alles de soep in draai.

Al vast bedankt,
Groet
ERonny

Re: Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 4 February 2018 - 15:38

Menu - Plugins - Autobackup.

 

Configureren en zorgen dat deze automatisch een backup maakt, hetzij naar de interne harddisk, hetzij naar een USB stick. Als je verder niks handmatig geinstalleerd hebt (plugins buiten onze feeds om) dan is dat genoeg.

 

Als je een backup hebt, en en je daarna een nieuwe release image (6.1, 6.0 bestaat niet meer) flasht, dan krijg je automatisch de vraag of je backup teruggezet wordt. Dat zet zowel je config, je instellingen als je geinstalleerde plugins terug. Alleen als je "xmltvimport" geinstalleerd hebt moet je daarna nog iets handmatig doen, want die plugin heet nu "epgimport".

 

Opnames staan niet in flash memory, dus die worden niet aangeraakt. En dat is zo voor alle zaken die op een harddisk of USB device staan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1 #3 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 4 February 2018 - 15:44

"6.1, 6.0 bestaat niet meer"

 

Waarom staan 6.0 en 4.0 eigenlijk nog wel in de download sectie voor ontvangers waar 6.1 voor beschikbaar is? Is het niet duidelijker voor gebruikers als enkel de laatste stable (en eventueel een RC) ter download staan (nieuwe gebruikers zullen zich nu afvragen waarom er verschillende versies zijn en welke ze dan moeten hebben).


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1 #4 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 4 February 2018 - 18:11

Dank voor jullie reacties ik ga het morgen even proberen.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar onder de download sectie voor de VU+ Ultimo staat nog zowel 6.0 als 6.1 vermeldt. Dit is inderdaad zoals Dream1975 aangeeft niet helemaal duidelijk voor de beginner zoals ik.

Maar goed ik ga even opzoek naar een oude usb disk die FAT geformateerd is waarmee ik kan flashen.

Laat jullie de uitkomst wel even weten.

Re: Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1 #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 4 February 2018 - 18:35

Dat klopt. Maar als je 6.0 zou flashen, en dan een software update zou doen, dan wordt het automatisch 6.1.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1 #6 overlast

  • Senior Member
  • 68 posts

0
Neutral

Posted 6 February 2018 - 15:59

Even verder borduren op de Back up op een usb stick. Kan ik diezelfde usb stick gebruiken om mee te flashen? Of geeft dat een conflict?

En als dat nu niet kan, dien ik de usb met Back up in de ontvanger te laten zitten tijdens het flashen?



Re: Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 February 2018 - 16:59

Even verder borduren op de Back up op een usb stick. Kan ik diezelfde usb stick gebruiken om mee te flashen? 

 

Ja, dat kan prima. Je moet dan alleen zorgen dat de stick FAT is geformateerd, en niet een ander formaat. Enige nadeel is dat de box wat trager opstart, omdat je na de detectie van de image op de stick moet wachten op de bootloader timeout.

 

En als dat nu niet kan, dien ik de usb met Back up in de ontvanger te laten zitten tijdens het flashen?

 

Dat ligt aan het type box.

 

De meeste bootloaders controleren alleen het eerst gedetecteerde USB device op de aanwezigheid van een image, hetgeen betekent dat alle andere devices tijdelijk losgekoppeld moeten worden. Zodra de box start met het flashen kun je die weer aansluiten. Een aantal hebben een apart USB slot voorop achter de klep (bv de ET10000 en de HD2400) en daar speelt dat probleem niet.

 

Een ander punt van aandacht is dat de volgorde van mounten afhankelijk is van detectie. Dus als de boot bij het booten twee USB sticks ziet (eentje met de backup, eentje met de image), dan is het een beetje gokken welke op /media/usb terecht komt. Dan kun je wel weer aanpassen door de stick een label te geven, maar dan komen we al weer in voer-voor-gevorderen terecht.

 

Dus beide op 1 stick is veruit het makkelijkst voor de meeste gebruikers. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1 #8 overlast

  • Senior Member
  • 68 posts

0
Neutral

Posted 6 February 2018 - 18:24

@WanWizard: Bedankt, duidelijk!



Re: Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1 #9 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 18 February 2018 - 19:40

All,

Helaas vandaag pas de upgrade kunnen doen, de zaken die mij opvielen.

Menu structuur is anders geworden maar nog steeds logisch en alles is nog wel te vinden.

Oscam werdt niet automatisch geinstaleerd, maar al mijn andere plugins en addons wel. Na handmatige install van oscam pikte hij wel mn config weer op.

Wat me opvalt bij Openpli 6 maar ookal bij 4 is dat er nu een standaard opstart scherm is gekomen. Ik vondt persoonlijk die verschillende achtergronden best mooi! Komen die nog terug? Zijn ze toevallig ook ergens te downloaden?

Verder draait hij weer als een zonnetje! Dank aan het hele pli team.


Nu de volgensde stap twee ultimos aan elkaar koppelen (ander topic al voor)

Groet,
ERonny

Re: Upgrade Openpli 4.0 (latest release) to 6.0 or 6.1 #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 18 February 2018 - 21:49

De bedoeling is dat elke versie een eigen achtergrond kijgt. Die voor 4 was een haastklus, daarom daar ook maar die van 6 gebruikt. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users