Jump to content


Photo

Common Interface icm Vu+ en client


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 5 February 2018 - 12:48

Medehobbyisten,

 

Ik ben nieuwsgierig of er lieden zijn die een CI module gebruiken in een Vu+ (Uno 4k)?

 

Ik wil bijvoorbeeld mijn BISTV (v6 viaccess) kaartje in zo'n module stoppen in de hoop dat er licht blijft zonder "ingewikkelde" capriolen uit te halen om het kaartje weer tot leven te wekken, lees updates gewoon doorkomen.

Voorts ben ik benieuwd, of ik op een remote enigma2 box ( in slaapkamer ) beeld kan krijgen door op de master decoder de optie "Include ECM in http streams" aan te zetten ( daar zit de PCMCIA module immers), Of werkt dit alleen als op de remote box ook een CI-module met kaart is geinstalleerd? Werken deze settings überhaupt wel zonder tussenkomst van softcam?



Re: Common Interface icm Vu+ en client #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 February 2018 - 12:59

Als dat een CI module is, en geen CI+ module, dan gaat dat ongetwijfeld werken.

 

"include ECM in http streams" is nodig als je wilt dat niet de server box, maar de client box de decoding doet. En daaruit volgt dat de client dan inderdaad dat moet kunnen. Ik betwijfel overigens of dat dan via een CI module kan, voor zover ik weet kunnen (lang niet alle) boxen een recording of stream door de CI module routeren (dat ligt aan het hardware ontwerp).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Common Interface icm Vu+ en client #3 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 5 February 2018 - 13:12

@WanWizard - Bedankt voor jouw snelle reactie

Hmm dan wordt het een gevalletje proberen maar, zal van het weekend eens dieper op de materie induiken als ik zo'n CI VIAccess PCMCIA moduul heb, geschikt voor BISTV (v6 kaart).

Overigens is er een plugin beschibaar die op gebied van CI+ nog iets zou moeten kunnen, anyway dat mag ieder voor zich onderzoeken en het gaat mij hier om de theoretische mogelijkheid dat de master naar de client kan streamen.

In dit specifieke geval een Vu+ Uno 4k (DVB-S2) als master en de client is een Xtrend7100v2 ( DVB-C/T2 ) doos. De master moet dan dus "gedecodeerd" de boel doorstreamen naar de client zodat bijvoorbeeld TF1 ook in de slaapkamer beschikbaar is...


Edited by dolphs, 5 February 2018 - 13:13.


Re: Common Interface icm Vu+ en client #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 February 2018 - 13:15

Ja, en dat is lastig met een CI module, want die kan maar 1 tranponder tegelijk behappen. Opnames kun je nog achteraf decoderen (op veel boxen), maar met een stream wordt dat lastig.

 

Met dank aan alle illegale jopies die het voor ons hobbyisten verziekt hebben...  :angry:


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Common Interface icm Vu+ en client #5 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 5 February 2018 - 13:25

hmm ja dus die limiet heb ik dan al te pakken dat er maar 1 transponder doorkomt, in geval van TF1 HD ( 11681H ) heb ik nog 20 andere zenders om simultaan te kunnen kijken dus dat scheelt, maar dank voor heads up maar weer!



Re: Common Interface icm Vu+ en client #6 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 8 February 2018 - 17:25

Waarom gebruik je hiervoor niet een Raspberry Pi 3 (o.i.d.) in combinatie met LibreELEC (KODI)? Een RPi3 is veelzijdiger/sneller/kleiner/zuiniger dan een Xtrend ET 7100 V2. Natuurlijk is Enigma2 nog steeds de beste front-end voor STB's, maar als je de tuner functionaliteit toch niet als dusdanig gaat gebruiken, heb je daar ook geen STB voor nodig. Zeker niet als je sever (Vu+ Uno 4K) al belachelijk snel is.



Re: Common Interface icm Vu+ en client #7 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 9 February 2018 - 10:50

Dat lijkt me een kwestie van smaak: Een Raspberry Pi is alleen een stukje printplaat. Zaken als behuizing, afstandsbedieding, VFD-schermpje zijn een vanzelfsprekendheid op een ontvanger, niet op een Pi. Soms zijn ook andere aansluitingen gewenst. Enigma2 op de slaapkamer hebben is ook een andere ervaring dan Kodi. Het verschil is dus niet alleen het tunertje wat je wel of niet gebruikt.

Re: Common Interface icm Vu+ en client #8 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 9 February 2018 - 17:04

Ik typte "o.i.d." omdat er natuurlijk meer dan genoeg mogelijkheden zijn, waaronder een RPi3. Je zou natuurlijk evengoed een Amazon Fire TV Stick kunnen gebruiken. De KODI interface oogt een stuk moderner dan Enigma2 (ongeacht de skin). Ik gebruik zelf voor in de woonkamer zelf een Vu+ Uno 4K SE als STB en een Odroid C2 met KODI als universele media-player. Tegenwoordig gaat alles (audio, video, ethernet) via HDMI, dus veel meer aansluitingen heb je over het algemeen niet nodig. Op de slaapkamer maak ik gebruik van een Fire TV Stick met KODI; je wilt daar tenslotte geen lelijke STB in het zicht hebben staan. Hiermee heb je direct toegang tot je primaire STB, Netflix, Spotify, Plex, etc, zonder dat je over een Smart TV hoeft te beschikken.

 

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorkeur en is de keus zeer persoonlijk. Ik wilde de TS enkel attenderen op een andere mogelijkheid die wellicht (beter) aansluit bij hetgeen hij wil bereiken.



Re: Common Interface icm Vu+ en client #9 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 17 February 2018 - 10:05

 Ik gebruik zelf voor in de woonkamer zelf een Vu+ Uno 4K SE als STB en een Odroid C2 met KODI als universele media-player. 

 

ik wil dit ook gaan proberen met een O-C2 maar ik krijg die Vu+/Enigma2 client van Joerg niet aan de gang.

Grote kans dat ik iets verkeerd doe, of een verkeerde plugin gebruik ( ingebouwde PVR ) maar zie het dus nog even niet?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users