Jump to content


Photo

Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue

timer

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 hansiepansie75

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2018 - 18:52

Hoi,

 

De vorige ontvanger was een VU+ en nu hebben we een Mutant HD1500 Twin Tuner, met de volgende OpenPLi release:

Systeem OE: PLi-OE Firmware versie: OpenPLi 6.1-release (2018-01-24-release-6.1) Kernel versie / stuurprogramma datum:

4.10.12 / 4.10.12+20170427-r0.1

 

Tuner A: dual lnb 19.2 en 23.5 en Tuner B: gelijk aan A.

 

 

Het is mij bij deze ontvanger (Box) en OpenPli release opgevallen dat het volgende lastige probleem zich voordoet bij timer opnames.

 

Je neemt bijvoorbeeld NPO1 op via een timer item. Je geeft aan dat je timer-conflicten wil voorkomen. We kiezen vaak een programma vanuit de EPG om op te nemen. Of je schakelt een opname handmatig in met record....

 

De opname staat netjes in de lijst van de timers of begint met opnemen als je op dat kanaal bent...

 

Als de receiver gaat opnemen was het in het verleden altijd zo dat kanalen uit andere transponders grijs werden in de kanalenlijst (greyed out). Je kon deze niet meer kijken. Bij deze box en OpenPLi blijft de lijst 'als normaal' tijdens de opname.

 

!! De opname mislukt als je toevallig een ander transponder kanaal bekijkt.

 

De box lijkt niet over te schakelen naar juiste kanaal voor timer opname (ook geen melding). Dat deed ie vroeger ook.

 

En andersom: als je een opname inzet op het huidige kanaal dat je kijkt neemt ie dit netjes op. Andere kanalen in de lijst zijn dan ook niet greyed out. Je kunt sommige kanalen wel kijken en bij sommigen geeft ie aan dat 'Afstemmen mislukt' is.

 

Ook met 2 timers die elkaar overlappen gaat het mis: hij begint met eerste opnemen en tweede mislukt. Conflicterende timers negeert hij.

 

Wie weet waar het probleem zit?

 

 

 

 

 

 

 



Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 5 February 2018 - 18:56

Heb je 1 of 2 kabels aangesloten? Dit suggereert dat je maar 1 kabel hebt, en tuner B doorgelust moet zijn, in plaats van gelijk aan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #3 hansiepansie75

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 7 February 2018 - 08:37

Inderdaad 1 kabel op tuner A, en in config aangegeven Tuner A: 19,2 en 23,5 en Tuner B: gelijk aan Tuner A.

 

Maar doorlus kan ik niet kiezen in het tuner menu.... bij tuner B....

 

Het zou eea verklaren. Weet iemand waar ik 'doorlus' kan vinden?



Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #4 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 7 February 2018 - 08:54

Inderdaad 1 kabel op tuner A, en in config aangegeven Tuner A: 19,2 en 23,5 en Tuner B: gelijk aan Tuner A.

Maar doorlus kan ik niet kiezen in het tuner menu.... bij tuner B....

Het zou eea verklaren. Weet iemand waar ik 'doorlus' kan vinden?


Op doorlus gaan staan en dan pijltje links rechts.

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 7 February 2018 - 09:18

Hij zegt juist dat hij ‘doorlus’ niet kan vinden. ;)
Op configuratiemodus gaan staan, daar staat nu ‘gelijk aan’ en dan met de toets Links of Rechts wijzigen naar ‘doorlus van’. Zo moet het lukken.

Maar de bedoeling van IkkeKappie was goed. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 7 February 2018 - 12:03

In de categorie lastige vragen: wat is een Mutant HD1500? Heb ik iets gemist?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 7 February 2018 - 12:24

In de categorie lastige vragen: wat is een Mutant HD1500? Heb ik iets gemist?

Misschien verward met de Vimastec?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 7 February 2018 - 12:42

Die box heeft geen interne doorlus, maar twee aparte tuners. Dus als je maar 1 kabel naar de schotel hebt, dan moet je B met een kabeltje doorlussen naar A.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 7 February 2018 - 13:15

Inderdaad :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #10 hansiepansie75

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 7 February 2018 - 18:20

Die box heeft geen interne doorlus, maar twee aparte tuners. Dus als je maar 1 kabel naar de schotel hebt, dan moet je B met een kabeltje doorlussen naar A.

 

Dit is het goede antwoord! Doorlussen intern lukt inderdaad niet bij deze box.

Bedankt voor alle antwoorden, ook verkeerde antwoorden zijn leerzaam :)

 

Als ik alleen Tuner A installeer, werkt alles zoals het moet!

Dus De Mutant HD1500 Twin Tuner moet met een Kabel worden doorgelust en niet softwarematig.

 

Hamradio Man :) 73!



Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #11 hansiepansie75

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 7 February 2018 - 18:21

 

In de categorie lastige vragen: wat is een Mutant HD1500? Heb ik iets gemist?

Misschien verward met de Vimastec?

 

 

 

Dit is een goedkopere maar prima box met ondersteuning voor OpenPLi.



Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 7 February 2018 - 23:20

Wat is "Dit"?

 

De Mutant HD51? De Vimastec VS1500? Of de mij totaal onbekende "Mutant HD1500 Twin Tuner" waar jij het over hebt? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 8 February 2018 - 09:32

Wat is "Dit"?

De Mutant HD51? De Vimastec VS1500? Of de mij totaal onbekende "Mutant HD1500 Twin Tuner" waar jij het over hebt? ;)

‘Dit’ is ongetwijfeld de HD1500. https://openpli.org/.../mutant/HD1500/ ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 8 February 2018 - 09:34

Dit is een goedkopere maar prima box met ondersteuning voor OpenPLi.

 

Sterker nog, ze zijn hardwarematig identiek aan elkaar.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 February 2018 - 13:57

‘Dit’ is ongetwijfeld de HD1500. https://openpli.org/.../mutant/HD1500/ ;)

 

Grmblll... Ik moet dringend naar de oogarts...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 8 February 2018 - 16:04

Troost je met de gedachte dat ik dan naast je kom te zitten. (bij de oogarts) ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #17 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 9 February 2018 - 13:16

 

Die box heeft geen interne doorlus, maar twee aparte tuners. Dus als je maar 1 kabel naar de schotel hebt, dan moet je B met een kabeltje doorlussen naar A.

 

Dit is het goede antwoord! Doorlussen intern lukt inderdaad niet bij deze box.

Bedankt voor alle antwoorden, ook verkeerde antwoorden zijn leerzaam :)

 

Als ik alleen Tuner A installeer, werkt alles zoals het moet!

Dus De Mutant HD1500 Twin Tuner moet met een Kabel worden doorgelust en niet softwarematig.

 

Hamradio Man :) 73!

 

bijna juist !

zelfs als je "extern" doorlust dan nog moet je in de software setup aanduiden dat tuner B een doorlus is van tuner A - anders denkt de software dat tuner B alle kanalen ter beschikking heeft, en dit is niet het geval !

tuner B 'ziet' enkel het kwadrant waar tuner A de LNB op geschakeld heeft

om die reden moet in de tunerconfiguratie van tuner B staan "doorlus van tuner A"

dan werkt alles perfect.


Edited by jeanclaude, 9 February 2018 - 13:17.

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Opnemen en Greyed out Channellist / overschakelen naar juiste kanaal issue #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 February 2018 - 19:32

En je moet een doorlusblokje gebruiken die DC blokkeert. Het zou kunnen dat de tuner dat zelf al doet, maar ik zou het er niet op wagen. Die blokjes kosten een paar euro, een nieuwe tuner een stuk meer... Het is niet hetzelfde als kabeltv waar je eindeloos alles aan elkaar kunt draaien!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: timer

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users