Jump to content


Photo

TeamViewer


  • Please log in to reply
67 replies to this topic

#1 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 9 February 2018 - 17:15

Hallo,

 

Een operatie noodzaakt mij om enige tijd tussen de verpleegsters te vertoeven.

 

Ik zou daar graag via mijn tablet naar mijn eigen Vu+ willen kijken.

 

Heeft iemand ervaring of dit ook via TeamViewer mogelijk is?

 

 

 

 



Re: TeamViewer #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,542 posts

+1,736
Excellent

Posted 9 February 2018 - 17:17

Nee, dat kun je vergeten. Teamviewer is een remote-desktop-takeover oplossing.

 

Wat voor tablet is dat? Daar kun je vast een VPN op starten naar je router thuis, en dan kun je daardoor via de webif streamen. Als de verbinding daarvoor stabiel (genoeg) is, of je een box hebt met een transcoder.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TeamViewer #3 redbull43

  • Senior Member
  • 161 posts

0
Neutral

Posted 9 February 2018 - 18:11

ik stream altid via een vpn verbinding tussen thuis en mijn tablet/telefoon

dat werkt op zich perfekt.

alleen in het ziekenhuis krijg ik geen verbinding met thuis.

het schijnt dat dat met de poort te maken heeft.



Re: TeamViewer #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,542 posts

+1,736
Excellent

Posted 9 February 2018 - 18:51

Dat zal dan wellicht een IPSec tunnel zijn, of wellicht PPTP. dat zijn protocollen dat vaak dicht staan. Alternatief is OpenVPN, die komt er vaak wel doorheen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TeamViewer #5 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 10 February 2018 - 11:26

Als je thuis nog een PC aan hebt staan (die in hetzelfde netwerk hangt als je Vu+) kan je wel naar de WebIf op die PC kijken met teamviewer.



Re: TeamViewer #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 10 February 2018 - 12:38

Als je thuis nog een PC aan hebt staan (die in hetzelfde netwerk hangt als je Vu+) kan je wel naar de WebIf op die PC kijken met teamviewer.

Is erg omslachtig en niet stabiel vind ik.



Re: TeamViewer #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 February 2018 - 14:03

Voor IPsec moet de internet-aansluiting compleet wagenwijd open staan. Dat zul je lang niet altijd hebben. Dat is echt het grote nadeel van IPsec. OpenVPN kun je nog door poort 80 tunnelen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: TeamViewer #8 megagert

  • Senior Member
  • 67 posts

+2
Neutral

Posted 10 February 2018 - 15:24

Dat zal dan wellicht een IPSec tunnel zijn, of wellicht PPTP. dat zijn protocollen dat vaak dicht staan. Alternatief is OpenVPN, die komt er vaak wel doorheen.

Wil jij voor mij  in jip en janneke taal uitleggen  hoe ik zo'n open vpn in moet stellen en wat ik er voor nodig heb .

Ik zou bijv. graag op een hotel kamer met een tablet tv willen kijken op mijn vu box thuis .



Re: TeamViewer #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,542 posts

+1,736
Excellent

Posted 10 February 2018 - 15:50

Daarvoor heb je thuis een OpenVPN server, of een SSL-VPN server, nodig. Sommige routers hebben die aan boord, ook op een Synology NAS kun je die installeren.

 

Lukt dat allemaal niet, dan wordt het lastiger. Je kunt wel OpenVPN in server mode op de box installeren, maar daar zijn we geen voorstander van (want niet veilig), bovendien is dat allemaal handwerk en redelijk voer voor gevorderden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TeamViewer #10 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 10 February 2018 - 18:00

 

Als je thuis nog een PC aan hebt staan (die in hetzelfde netwerk hangt als je Vu+) kan je wel naar de WebIf op die PC kijken met teamviewer.

Is erg omslachtig en niet stabiel vind ik.

 

 

omslachtig misschien wel, maar dat het niet stabiel is heb ik nog niet gemerkt. Heb het al meerdere keren vanuit het buitenland zo gedaan zonder problemen, ik kon ook gewoon de thuis gemaakte opnames bekijken..


Edited by carlo666, 10 February 2018 - 18:00.


Re: TeamViewer #11 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 10 February 2018 - 21:00

Kan ook met SSH, daar heb ik nog een gedetailleerde beschrijving van online staan. Kun je ook mee kijken (als de box snel genoeg is, maar dat geldt ook voor OpenVPN).
Real musicians never die - they just decompose

Re: TeamViewer #12 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 11 February 2018 - 09:54

Welke ziekenhuis betreft het hier? Zowel OpenVPN als IPsec worden vaak geblokkeerd. Je gaat namelijk over een proxy/gateway waar DPI op staat ingesteld. De grootste kans van slagen heb je door een SSH tunnel over 443 naar je thuis server op te zetten. Op een Windows omgeving kun je dit eenvoudig realiseren m.b.v. Cygwin en OpenSSH. Gebruik vervolgens een willekeurige SSH client op je tablet om de verbinding open te zetten en klaar is Kees/dukdalf ;)

 

Een vlugge Google search lever o.a. dit resultaat: http://www.comp.hkbu...n_WindowsXP.pdf Het betreft hier weliswaar Windows XP, maar de handelingen blijven grotendeels gelijk.



Re: TeamViewer #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,542 posts

+1,736
Excellent

Posted 11 February 2018 - 15:27

SSH over 443 kun je ook vergeten met een fatsoenlijke DPI oplossing.

 

Ik sprak er afgelopen week eentje die bezig was met een PaloAlto Networks deployment. Als ze op dat niveau opereren geef ik je weinig kans, dan kun je waarschijnlijk beter een 4G oplossing regelen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TeamViewer #14 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 11 February 2018 - 17:50

Ook dat kun je "eenvoudig" obfuscaten. Er is leuke maatsoftware beschikbaar die daar heel creatief mee om gaat; geen enkele DPI oplossing die dat door heeft. Palo Alto Networks even buiten beschouwing gelaten, want dat is een vreemde eend in de bijt (in positieve zin) die vereist dat je zowat alle lagen van het OSI model bij hun afneemt.



Re: TeamViewer #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,542 posts

+1,736
Excellent

Posted 11 February 2018 - 17:59

Elk zichzelf respecterende DPI oplossing checked of er in HTTP ook werkelijk compliant HTTP zit. HTTPS is lastiger, want dan heb je een man-in-the-middle nodig om in de datastroom te kijken, maar ook dat is voor een beetje next-gen firewall niet zo'n probleem. Implementatie heeft alleen wat meer voeten in de aarde...

 

Maar we dwalen af denk ik. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TeamViewer #16 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 11 February 2018 - 18:44

Elk zichzelf respecterende DPI oplossing checked of er in HTTP ook werkelijk compliant HTTP zit. HTTPS is lastiger, want dan heb je een man-in-the-middle nodig om in de datastroom te kijken, maar ook dat is voor een beetje next-gen firewall niet zo'n probleem. Implementatie heeft alleen wat meer voeten in de aarde...
 
Maar we dwalen af denk ik. ;)


Inderdaad, vandaar ook mijn opmerking:
 

De grootste kans van slagen heb je door een SSH tunnel over 443 naar je thuis server op te zetten.


Ik weet niet waarvoor de TS binnenkort aan het ziekenhuisbed genageld zit, maar ik denk niet dat we hem te veel stres moeten bezorgen ;)

Als hij a.d.h.v. eerder gelinkte handleiding een SSH tunnel op probeert te zetten over 443, dan heb je best eens kans dat hij in het ziekenhuis kan "genieten" van zijn STB.

Re: TeamViewer #17 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 11 February 2018 - 19:29

HTTPS is lastiger, want dan heb je een man-in-the-middle nodig om in de datastroom te kijken, maar ook dat is voor een beetje next-gen firewall niet zo'n probleem.


Dat zou niet mogen werken. Dat kan alleen als de firewall de stroom uitpakt en opnieuw inpakt met eigen certificaat, en dat merk je op de client want die gaat dan (terecht!) klagen dat er iemand mee zit te kijken. Op Windows domains kun je dat verhaspelen door het firewallcertificaat naar de workstations te pushen. Maar in zo'n omgeving is HTTPS dus al volledig om zeep geholpen en kun je geen veilige verbinding meer opzetten.
Real musicians never die - they just decompose

Re: TeamViewer #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,542 posts

+1,736
Excellent

Posted 11 February 2018 - 20:14

Daar zijn oplossingen voor, en die worden al lang in brede kring ingezet. Ik heb dat bij een regionale overheid al jaren geleden gedaan (met een uitzondering voor bepaalde categorieen, bv internet bankieren). Zie bijvoorbeeld https://live.paloalt...tion/ta-p/59719 (al uit 2010).

 

Als je daar een probleem mee hebt, dan bezoek je de gewenste sites maar thuis. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TeamViewer #19 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 13 February 2018 - 19:17

Ja, dat sowieso.
En aangezien bijna alles tegenwoordig te pas en te onpas HTTPS gebruikt, valt er weinig internet meer te bezoeken vanaf mijn werkplek. Wat waarschijnlijk betekent dat ik mijn werk niet meer kan doen vanaf het werk.
Real musicians never die - they just decompose

Re: TeamViewer #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 13 February 2018 - 19:23

:D


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users