Jump to content


Photo

Open uitzending gemist


  • Please log in to reply
98 replies to this topic

Re: Open uitzending gemist #61 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 March 2019 - 12:17

Er zullen ook duitse zenders plat gaan...
RTL zal de eerste zijn... (die deden zo wie zo al moeilijker)
HbbTV is HbbTV niet meer....
Online is hot en binnenkort zitten we met tich providers want Netflix of video land is zeker niet voldoende Met Disney, discovery, NPO en al die versnipperingen die gaan komen (en gaan)

HbbTV is ook on-line; er is alleen een handig linkje beschikbaar via de uitzending.

Re: Open uitzending gemist #62 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 7 March 2019 - 18:20

Ja, maar dat "handige linkje" verwijst naar een URL die vervolgens opgeroepen en uitgevoerd wordt. En bij die uitvoering gaat het mis omdat de criteria continue veranderd worden.. Pointer naar bitmap verplaatst, indexje daar verplaatst, andere renderer etc etc. Alles om het de Open Community onmogelijke (laat staan stabiel) te maken. De plugin programmeur was het zat en heeft terecht de handdoek in de ring gegooid..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Open uitzending gemist #63 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 March 2019 - 18:43

Eh, zo werkt het niet.

 

HbbTV is doodgewoon HTML, uitgevoerd door een browser, maar met HbbTV extensions, waardoor je een set javascript classes krijgt waarmee je interactie het de hardware kan doen (bediening, dingen afspelen, etc).

Die HbbTV extensie is closed source, want van een commerciele partij, en dus lastig distribueerbaar, en een kostenpost voor de fabrikant (want die moet licenties betalen).

 

Net als bij gewone web pagina's heb je te maken met incompabilitieit tussen browsers (= HbbTV implementaties) en webbouwers, waardoor er af en toe dingen niet werken.

 

HbbTV moet het afleggen omdat alle devices (vooral TV's) tegenwoordig "smart" zijn, en er dus technisch betere (en beter controleerbare) methodes zijn voor content distributie. En dat hangt weer samen met de krampachtige manier waarop content leveranciers controle willen houden op de content maar vooral hun inkomenstromen. Om te voorkomen dat het dezelfde kant op gaat als het voor audio (muziek) gegaan is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Open uitzending gemist #64 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 March 2019 - 19:52

Tsja jammer. De techniek is mooi, maar als de content het laat afweten (en dat is niet alleen hier het geval), dan heb je er niet zoveel aan.

 

Ik snap wel dat er buitenlandse zenders zijn die nog wel HbbTV hebben, we zullen even moeten afwachten wat daar de ontwikkelingen zullen zijn.

 

Hoewel ik zoals gezegd niks tegen de techniek heb, zal ik wel blij zijn als we echt/serieus kunnen stoppen met HbbTV, simpelweg omdat de support vanuit de fabrikanten gewoon beroerd is en het allemaal problemen oplevert bij het bouwen van onze images.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Open uitzending gemist #65 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 March 2019 - 19:59

Het grote verschil met b.v. duitsland is dat de meeste content in duitsland gewoon vrij beschikbaar is, net als de zenders zelf, die gewoon FTA zijn. Commercie speelt daar gewoon minder een rol.

 

En waar we ook mee zitten, is een ernstig verouderde enigma architectuur (15 jaar inmiddels?), waardoor het gewoon steeds moeilijker wordt om nieuwe zaken "in te hacken".

 

Het zou mooi zijn als iedereen in "the scene" zijn ego's eens opzij zou zetten, en samen zou komen voor een project om enigma te vervangen door een headless backend + een (bv) chromium frontend. Waain het integreren van moderne zaken (inclusief drm indien nodig) veel minder een probleem is. Een mens mag dromen, toch? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Open uitzending gemist #66 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 7 March 2019 - 20:11

Nou dan zal die "gutermine" of zoiets wel niet zo fijn vinden en jullie ook niet denk ik.

 

PS: Is dat al weleens voorgesteld dan ?


Edited by cobus, 7 March 2019 - 20:12.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Open uitzending gemist #67 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 March 2019 - 20:15

Het grote verschil met b.v. duitsland is dat de meeste content in duitsland gewoon vrij beschikbaar is, net als de zenders zelf, die gewoon FTA zijn. Commercie speelt daar gewoon minder een rol.

 

En waar we ook mee zitten, is een ernstig verouderde enigma architectuur (15 jaar inmiddels?), waardoor het gewoon steeds moeilijker wordt om nieuwe zaken "in te hacken".

 

Het zou mooi zijn als iedereen in "the scene" zijn ego's eens opzij zou zetten, en samen zou komen voor een project om enigma te vervangen door een headless backend + een (bv) chromium frontend. Waain het integreren van moderne zaken (inclusief drm indien nodig) veel minder een probleem is. Een mens mag dromen, toch? ;)

 

Dat zou ideaal zijn, een echte open source browser die we gewoon kunnen integeren. Maar die kans is "best klein". Dus we hebben het maar te doen met de spullen van zeer matige kwaliteit die we van de leveranciers krijgen. En die ben ik eerlijk gezegd liever kwijt dan rijk.Vanwege de flinke impact op het bouwproces. Als het allemaal netjes geimplementeerd zou zijn, zou het allemaal niet zo'n probleem zijn, maar dat is het dus niet.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Open uitzending gemist #68 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 7 March 2019 - 20:50

Om die reden (o.a.) heb ik ook besloten om de STB puur nog voor TV kijken in te zetten. Ook door de leeftijd (denk ik). Geen zin meer om uiteindelijk zinloze acties op de STB uit te voeren. Wat dat betreft hebben ze (deels) gewonnen. Alleen ga ik niet extra betalen voor programma's alleen maar om toch de reclamemakers te spekken. Je betaalt met je abonnement het recht om te kijken (met heel veel reclame). Wil je geen reclame dan mag je het afkopen met een extra abonnement op NLZiet. Heeft de aanbieder tóch aan je verdiend... Ik vertik het... Dan de zenders maar gewoon niet meer kijken.. Het is sowieso allemaal herhaling (heb alles toch wel gezien). Vrouwlief kijkt van 18:00 tot 20:30 al haar noodzakelijke soaps.. Ik lees lekker op de tablet. Een film die ik echt wil zien haal ik wel uit een nieuwsgroep, zo op de HDD...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Open uitzending gemist #69 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 7 March 2019 - 21:29

Heb je eens iets wat gewoon goed werkt, moet het weer stukgemaakt worden...

Re: Open uitzending gemist #70 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 7 March 2019 - 21:51

En dat uit een nieuwsgroep halen mag dus niet...!!! Dat is illegaal... en daardoor niet echt een alternatief... door deze gedachte kan niemand ooit een goed programma maken...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Open uitzending gemist #71 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 8 March 2019 - 08:08

Nee... Meerdere keren voor dezelfde content betalen... Dat is eerlijk.

Re: Open uitzending gemist #72 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 March 2019 - 08:16

Hoezo? Je betaald voor de uitzending gemist service! Het is niet anders.... ik ben er eigenlijk ook geen voorstander van hoor.... maar tv kijken gaat duurder worden als je nog ‘alles’ wilt kunnen zien.... voer voor illegale iptv providers !!!

Edited by littlesat, 8 March 2019 - 08:16.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Open uitzending gemist #73 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 8 March 2019 - 10:25

Ik ben het wel eens met de stelling dat je er reeds voor hebt betaald.
Het gaat om de NPO, die wordt gefinancieerd uit gemeenschapsgeld en vervolgens gaan ze de zaak dichtgooien om een betaalde service te promoten.
Het lukt nog wel om de zaak gratis via een npo start app te kijken maar dat lukt niet op mijn TV, en laat ik nu net deel van de groep uitmaken die nog graag TV kijkt op een TV.

Mijn TV die vorige week nog aan alle eisen voldeed is ineens gedegradeerd door de commercie.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Open uitzending gemist #74 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 March 2019 - 11:00

De overheid heeft de geldkraan naar de NPO dichtgedraaid... miljarden zijn weggesluisd... het omroep bestel is duur... en nu moeten ze noodgedwongen deze akties doen... inclusief doorgifte vergoeding zodat je ook betaald via je ziggo, KPN, of CDS abonnement... dan lopen de ster inkomsten ook nog terug dus.... de kijker blijft betalen... links of rechtsom.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Open uitzending gemist #75 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 8 March 2019 - 11:08

Dat klopt maar genoeg is genoeg en daar komen steeds meer mensen bij wie zo denken het houd een keer op de uitgaven van de gewone burger heeft een keer een limiet en dan zullen steeds meer mensen andere wegen gaan bewandelen of gewoon ergens iets laten en dus niet gaan betalen voor zulke apps of hoe je het ook noemen wilt.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Open uitzending gemist #76 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 March 2019 - 11:22

Die limiet wat betreft de po is zuiver getriggered door de politiek... willen we gratis po dan mogen we anders gaan stemmen. Ik vind het persoonlijk asociaal als een po geld gaat vragen voor service en/of we ook nog via de providers moeten betalen... inmiddels indirect is het kijk en luistergeld stiekem weer op een slinkse manier terug...

Edited by littlesat, 8 March 2019 - 11:23.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Open uitzending gemist #77 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 March 2019 - 11:23

En daarom is een Digitenne sprietje met een compatibel E2-ontvanger met opnamemogelijkheid zo gek nog niet. Alle programma's 'gratis' uit de lucht (en straks ook nog eens in redelijke kwaliteit???).

Als je tenminste binnen Nederland zit....



Re: Open uitzending gemist #78 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 March 2019 - 11:25

Totdat ook de NPO via T2 gecodeerd gaat worden (denk aan België....) als men ziggo, CDS voor doorgifte geld vraagt kan dat ook zomaar met digitenne gebeuren en als dat gebeurt gaat KPN dat signaal ook achter de decoder stoppen

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Open uitzending gemist #79 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 March 2019 - 11:41

Tsjaa, dat zien we dan wel weer. We kunnen niet op alle mogelijke rampscenario's vooruit lopen.

Voorlopig mag KPN dat niet, omdat de NPO voor de doorgifte een vergoeding betaalt.


Edited by Rob van der Does, 8 March 2019 - 11:41.


Re: Open uitzending gemist #80 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 March 2019 - 12:47

Nog betaald... bij anderen betaald de provider al een vergoeding aan de NPO! De wereld draait om.... 15 jaar geleden betaalde RTL en SBS ook nog aan CDS omdat ze anders nooit op de kabel konden komen zonder satelliet... destijds was de satelliet voor hun noodzaak!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users