Jump to content

Photo

Geluidsuitgangsniveau laag

• Please log in to reply
50 replies to this topic

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #41 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 1 March 2018 - 18:12

In elk schakel binnen een digitale audio-keten moet altijd het volume maximaal staan. Als je het volume lager zet (anders dan in de laatste, analoge stap, in de versterker), dan raak je resolutie dus geluidskwaliteit kwijt.

Edited by Erik Slagter, 1 March 2018 - 18:13.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #42 pluizebol

• Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 1 March 2018 - 19:00

Dan moet je bij de radio/stream zenders klagen die zenden harder uit dan tv zenders :o

Mag omgekeerd ook : bij TV-V en soortgelijken gaan klagen dat hun klank te zwak is ? :lol:  :lol:

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #43 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 1 March 2018 - 19:27

:D :lol:

inderdaad daarvoor heeft een tv en versterken een knopje om dat te corrigeren.

Tegenwoordig gaat het zelfs met afstand bediening vroeger moesten we naar de tv lopen

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #44 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 1 March 2018 - 20:07

Tsja, het is inderdaad nou eenmaal erg jammer dat geen enkele zender probeert z'n output precies tot 0 dB te krijgen en ook hetzelfde niveau van compressie te gebruiken. Dan hoefde je niet telkens bij te regelen. En dat moet je toch al vanwege de reclame die er altijd inknalt. Nu ze de reclame niet meer harder mogen zetten, doen ze gewoon de programma's tussendoor zachter...

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #45 pluizebol

• Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 2 March 2018 - 11:59

Tsja, het is inderdaad nou eenmaal erg jammer dat geen enkele zender probeert z'n output precies tot 0 dB te krijgen en ook hetzelfde niveau van compressie te gebruiken. Dan hoefde je niet telkens bij te regelen. En dat moet je toch al vanwege de reclame die er altijd inknalt. Nu ze de reclame niet meer harder mogen zetten, doen ze gewoon de programma's tussendoor zachter...

Nu staat mijn ET8000 volume op max tot in het rood.

Dat brengt geen oplossing : het AC3 geluid van radios blijft dik25% harder dan MPEG geluid van TV zenders.

Ik heb zitten experimenteren met de waarden in de automaticvolume plugin maar dat brengt ook geen soelaas.

En nu heb ik genoeg geprobeerd, ik hou er mee op.

Voor mij mag deze thread op slot.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #46 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,552 posts

+1,813
Excellent

Posted 2 March 2018 - 15:35

Ik had je toch al uitgelegd waarom dat zo is?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #47 pluizebol

• Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 2 March 2018 - 17:28

Dat weet ik WanWizard en daarom heb ik ook AC3 downmix aangezet. 

Dat maakt geen sikkepit verschil uit.

Een voorbeeld :

Ik kijk naar de tv zender VRTéén kijk en ik zet het geluid op een bepaalde stand

Dan ga ik naar de radiozender radio 1 (ook VRT) dan is de klank dik 25% harder

De twee zijn nochthans beide MPEG

Ga ik dan naar een streaming radio (bv Radio Arabella) die AC3 is, dan is de klank even hard als die van Radio 1 (dus ook dik 25% harder dan de klank van een TV programma).

En daar verandert niets aan na het opvolgen van alle goede raad die ik in deze thread al kreeg.

Daarom heb ik besloten om het experimenteren te stoppen en gewoon te aanvaarden dat het nu eenmaal zo is.

La Douce France

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #48 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 2 March 2018 - 17:34

Het is of dat, of het probleem oplossen bij de bron (= zender). Alleen bij dat laatste is de kans op slagen niet zo groot. Het geluid gaat overal puur en alleen door hardware, zit geen software tussen waar we op enig punt even het volume wat kunnen "opkrikken" als "te zacht" is.

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #49 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,552 posts

+1,813
Excellent

Posted 2 March 2018 - 20:11

Dat was ook niet wat ik bedoelde.

Een 5.1 (of 7.1) signaal heeft veel meer dynamiek, verspreid over de verschillende kanalen. Als je dat signaal gaat "downmixen" naar stereo, dan is het resultaat daarvan zachter dan een stereo signaal dat zo binnen komt. Je zult zien dat als je luide passages hebt waarbij alle kanalen flink tekeer gaan (flink vuurgevecht of zo), dat het volume verschil er niet is...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #50 pluizebol

• Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 2 March 2018 - 20:24

Dat was ook niet wat ik bedoelde.

Een 5.1 (of 7.1) signaal heeft veel meer dynamiek, verspreid over de verschillende kanalen. Als je dat signaal gaat "downmixen" naar stereo, dan is het resultaat daarvan zachter dan een stereo signaal dat zo binnen komt. Je zult zien dat als je luide passages hebt waarbij alle kanalen flink tekeer gaan (flink vuurgevecht of zo), dat het volume verschil er niet is...

Iets helemaal anders WanWizard

Als je dit bericht leest dan zul je zien dat er al heel wat citeer-levels zijn.
Ik heb daarvoor een enorme opdonder gekregen van de moderator via een privé message .

Maar ik weet niet hoe ik dat kan vermijden.

Jij wel ?

La Douce France

Re: Geluidsuitgangsniveau laag #51 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,552 posts

+1,813
Excellent

Posted 2 March 2018 - 20:28

Door het relevante deel er uit te knippen?

Eventueel kun je nog het "onderwaterscherm" (met WordPerfect opgegroeid ;)) openen, via het schakelaar icoontje boven-links in de editor toolbar. Dan kun je de codes zien, en wat nauwkeriger knippen.

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users