Jump to content

Photo

VUSolo 4K starten

VUSolo 4k

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Frank47

• Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2018 - 10:02

Ik heb mijn Solo 4k met de laatste update(feb 2018) bijgewerkt.
Nu start de ontvanger wel op maar krijg ik geen zender die automatisch als eerste aanloopt niet te zien.

Ik zie geen enkele zender.

Via RC schakel ik tussen bouquet van leeg naar Nederlands en kies dan een zender.

Even later wordt die zender actief.

Wat kan ik doen om weer een normale opstart volgorde te krijgen.

Ik heb van alles geprobeerd, ook oude zender lijst terug gezet maar probleem van zwart scherm blijft bij een lege bouquet.

Graag nhulp.

Re: VUSolo 4K starten #2 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 1 March 2018 - 11:39

In een bouqet op de gewenste zender gaan staan en dan op <menu> drukken. Vervolgens kiezen voor "kanaal kiezen bij opstarten".

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: VUSolo 4K starten #3 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 1 March 2018 - 11:40

Start die in het lege boeket? In dat geval moet je het lege boeket even verwijderen of verplaatsen, dat kan door de verplaatsmodus te aktiveren met behulp van de menu-knop terwijl je in de boeketlijst staat.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: VUSolo 4K starten #4 Frank47

• Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 5 March 2018 - 11:48

In een bouqet op de gewenste zender gaan staan en dan op <menu> drukken. Vervolgens kiezen voor "kanaal kiezen bij opstarten".

Dit doe ik altijd maar na laatste update blijft na het starten alles zwart en staat op een leeg bouquet.

Re: VUSolo 4K starten #5 Frank47

• Member
  • 19 posts

0
Neutral

Posted 5 March 2018 - 13:50

Opgelost door fabrieksinstellingen te activeren en van daaruit weer alles opgebouwd. Nu alles weer normaal.

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users