Ik heb mijn collectie uitgebreid met een vu+ zero 4k voor op de werkkamer, uiteraard gelijk geflasht met OpenPLi en er zijn een paar dingen die me opvallen die ik niet bij de HD2400 (en voorheen ET9000 en DM8000) heb/had. Ik vermoed dat het meeste in de drivers zitten die nog volop in ontwikkeling zijn bij VU+. Wil dus even checken of jullie het herkennen (ook hebben) en misschien een oplossing weten (zo niet moet ik gewoon geduld hebben tot de nieuwe image komt met nieuwe drivers):
- De afstandsbediening herhaalt heel snel. Als ik bijvoorbeeld op menu druk gebeurt het vaak dat het menu komt en gelijk weer weg gaat (omdat de VU+ 2x een menutoets signaleert/uitvoert). Maar dit is ook met de andere toetsen zo, als ik pijltje naar beneden doe in de movielist gaat hij vaak 2 posities naar beneden, heel irritant in de bediening omdat ik er constant naast zit. Ik heb naast de standaard meegeleverde afstandsbediening ook even een Logitech Harmony ingesteld en daarbij gebeurt hetzelfde (terwijl als ik de Harmony op de HD2400 instel het niet gebeurt). Ik kan dus concluderen dat het niet aan de afstandsbediening ligt maar aan de ontvanger. De andere ontvangers hebben dit niet, ik vermoed dat daar een instelling is dat als dezelfde toets 2x heel snel binnenkomt dat de 2e genegeerd wordt door enigma/driver oid. Herkennen jullie dit en is dit driver gerelateerd? Overigens heb ik al in menu-instellingen-systeem-expert instellingen-invoerapparaten-dreambox advances remote control (native) zitten rommelen met de herhalings- en vertragingsinstellingen maar dat lost het niet op. Overigens valt me op dat bij de VU+ enkel de Dreambox advanced remote control staat terwijl op de HD2400 hier diverse invoerapparaten staan en je ook kunt configureren welke afstandsbediening je hebt. Zo kon ik in het verleden de ab op de HD2400 veranderen naar ET9000 en werkte ineens de ET ab op de HD2400 (die van de HD2400 zelf dan weer niet, maar dat is logisch)
- Het spoelen met 1, 4, 7 en 3, 6, 9 gaat met een vertraging (een seconde of 2-4) als het een MP4 bestand betreft, vaak met een kortlopend tandwieltje (bij ts bestanden reageert hij wel gelijk). Als ik dit doe op de HD2400 met dezelfde bestanden op dezelfde NAS via het netwerk (beide bedraad) neemt hij de stappen wel direct. Zou dit de driver zijn of komt het door andere hardware/processor die lastiger met MP4's om kan gaan (hoewel de ARM een hogere kloksnelheid heeft)?
- Oscam lees de smartcard (zowel CDS als Ziggo) niet via de ingebouwde lezer. Nu heb ik hier al gelezen dat dit in de driver zit, dus is gewoon afwachten. Voor mij ook niet zo erg omdat hij de smartcards in de HD2400 kan lezen via de interne share.