Jump to content


Photo

Meer schakelknoppen dan AV.


  • This topic is locked This topic is locked
37 replies to this topic

Re: Meer schakelknoppen dan AV. #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 14 March 2018 - 12:07

 


Wat heeft dit in hemelsnaam met Open Pli te maken, koop die ab ergens waar ze je ook uitleggen hoe hij werkt, of zoek elders op het internet please.....

 

Ik heb een reactie van dezelfde strekking HIER ook reeds gemeld, je valt wat dat betreft, in herhaling.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #22 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 14 March 2018 - 12:51

Ik snap nog steeds niet wat je met een 'Harmony HDMI switch' (of wat voor switch dan ook) wilt, alles kan direct aan de TV en je stelt gewoon een activity in van de juiste bron en HDMI ingang, meer is het niet.

 

Je snapt nog steeds niet wat je wil maar één ding is zeker, de Harmony kan het wel dus die mag en mag je het niet kwalijk nemen ;)

 

 

En hoe werkt dit dan? Want van HDMI1 naar HDMI4 is 3 naar rechts,  Van 4 naar 2 , 1 stap naar links, En van 1 naar 2, 2 stappen naar rechts.. Dus dan moet die bij hetzelfde apparaat verschillende commando's geven. afhankelijk van het apparaat/HDMI poort ie opstaat.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #23 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 14 March 2018 - 13:32

En die Philips heeft geen algemene 'source' knopje voor HDMI poorten? Lijkt me erg sterk..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Meer schakelknoppen dan AV. #24 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 March 2018 - 14:18

Waarom ga je nu niet even te rade bij de helpdesk van Logitech Harmony? Die zijn er niet voor niets en doen prima werk.



Re: Meer schakelknoppen dan AV. #25 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 14 March 2018 - 14:29

Of maak tevens een account aan bij het harmony forum, kennis zat daar aangaande de harmony.

Overigens, voor zover ik kan zien kan je bij deze tv direct naar een ingang, alleen niet met de (standaard) afstand bediening van phillips, wel met de harmony....



Re: Meer schakelknoppen dan AV. #26 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 March 2018 - 14:36

Dat is trouwens bij veel TV's (en andere apparatuur) zo: Logitech kent vele discrete codes, waar je bij de originele AB's met op/neer/links/rechts moet prutsen. En niet alleen voor de ingangen.



Re: Meer schakelknoppen dan AV. #27 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 March 2018 - 15:39

 

 


Wat heeft dit in hemelsnaam met Open Pli te maken, koop die ab ergens waar ze je ook uitleggen hoe hij werkt, of zoek elders op het internet please.....

 

Ik heb een reactie van dezelfde strekking HIER ook reeds gemeld, je valt wat dat betreft, in herhaling.

 

Die had ik echt wel gelezen hoor Tech, het viel me juist op dat je zo rustig bleef bij dit soort onzin vragen en totaal niet pli gerelateerd.  :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 14 March 2018 - 16:17

En die Philips heeft geen algemene 'source' knopje voor HDMI poorten? Lijkt me erg sterk..

 

Ik heb waar in nu ben ook een Philips, wat een ballenbak is dat. Menu werkt met picogrammen, omschakelen van TV naar de box is menu, 2 keer rechts, 1 keer naar beneden, ok. En traag als .... :( 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #29 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 14 March 2018 - 16:55

 

Ik snap nog steeds niet wat je met een 'Harmony HDMI switch' (of wat voor switch dan ook) wilt, alles kan direct aan de TV en je stelt gewoon een activity in van de juiste bron en HDMI ingang, meer is het niet.

 

Je snapt nog steeds niet wat je wil maar één ding is zeker, de Harmony kan het wel dus die mag en mag je het niet kwalijk nemen ;)

 

 

En hoe werkt dit dan? Want van HDMI1 naar HDMI4 is 3 naar rechts,  Van 4 naar 2 , 1 stap naar links, En van 1 naar 2, 2 stappen naar rechts.. Dus dan moet die bij hetzelfde apparaat verschillende commando's geven. afhankelijk van het apparaat/HDMI poort ie opstaat.

 

Je denkt toch werkelijk niet dat je die stappen ook zo in een macro moet verwerken??????

Misschien toch eens de moeite nemen de handleiding van Harmony te raadplegen, ik kan gewoon direct de betreffende HDMI ingang instellen zonder 'stapjes' naar links of naar rechts.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #30 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 14 March 2018 - 16:57

 

En die Philips heeft geen algemene 'source' knopje voor HDMI poorten? Lijkt me erg sterk..

 

Ik heb waar in nu ben ook een Philips, wat een ballenbak is dat. Menu werkt met picogrammen, omschakelen van TV naar de box is menu, 2 keer rechts, 1 keer naar beneden, ok. En traag als .... :(

 

Verschrikkelijk he? Ik heb laatst ook kennis gemaakt met zo'n 'knakenbak' ik dacht dat die stuk was maar uiteindelijk gebeurde er 'zomaar' iets na een seconde of 20, dat ben ik niet gewend met mijn Samsung.

Het doet afbreuk aan de merknaam "Philips" als Frits nog had geleefd, zou hij spontaan overlijden aan een hartverzakking als hij zag wat dat merk tegenwoordig inhoudt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #31 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 14 March 2018 - 17:16

Tsja.. Het maakt haar naam waar P roduct H opeloos I eder L ampje I s P ractisch S tuk :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Meer schakelknoppen dan AV. #32 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 March 2018 - 17:44

Tsja.. Het maakt haar naam waar P roduct H opeloos I eder L ampje I s P ractisch S tuk :)

Wat een gelul zeg, ik heb een Philips uhd van de nieuwe generatie een beter beeld kun je niet krijgen, en met echte Ambilight niet te evenaren.

Zo'n Samsung kreng komt er hier nooit in, de kijkhoek is echt waardeloos, als je er schuin voorzit wordt het beeld al vaal.

Dan heb ik het nog niet over de kleuren echt prut veel te overstraald.

Philips is niet de echte Philips meer maar die jongens van TP Vision gaan aardig met hun tijd mee.

Ik zag zondag de baas van Corendon die net het gebouw van Sony gekocht had in Badhoevedorp en er een gigantisch groot hotel van gemaakt heeft, hij had dit hotel vol gezet met Philips tv's, waarom zal je zeggen, die Corendon baas was verzot op Netflix en alleen Philips heeft Android tv's met Netflix hij wilde dat alle klanten van zijn hotel dat ook kregen. B)


73's

PE1AQZ


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #33 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 14 March 2018 - 18:33

 

 

En die Philips heeft geen algemene 'source' knopje voor HDMI poorten? Lijkt me erg sterk..

 

Ik heb waar in nu ben ook een Philips, wat een ballenbak is dat. Menu werkt met picogrammen, omschakelen van TV naar de box is menu, 2 keer rechts, 1 keer naar beneden, ok. En traag als .... :(

 

Verschrikkelijk he? Ik heb laatst ook kennis gemaakt met zo'n 'knakenbak' ik dacht dat die stuk was maar uiteindelijk gebeurde er 'zomaar' iets na een seconde of 20, dat ben ik niet gewend met mijn Samsung.

Het doet afbreuk aan de merknaam "Philips" als Frits nog had geleefd, zou hij spontaan overlijden aan een hartverzakking als hij zag wat dat merk tegenwoordig inhoudt.

 

 

Het is ook geen Philips meer maar TP Vision. Verder inderdaad bij mij ook traag als stront, maar ik wilde graag een mat scherm. En dan was dit eigenlijk de enige optie (met Moth Eye), want die oude matte schermen worden niet meer verkocht, behalve via de krinloop en Marktplaats etc. dan . Overigens mijn ouders hebben een Sonij en die gaat ook zo traag als wat.


Edited by rocco99, 14 March 2018 - 18:37.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #34 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 14 March 2018 - 18:39

Tsja.. Het maakt haar naam waar P roduct H opeloos I eder L ampje I s P ractisch S tuk :)

 

Heb je zeker uit de Donald Duck? (woutlopersnaam)


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #35 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 15 March 2018 - 09:39

Nee, van de medewerkers van Philips ooit. Stageplek..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Meer schakelknoppen dan AV. #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 March 2018 - 09:55

Goed, genoeg gelachen. Kunnen wij nu weer on topic gaan? Hoewel ik een dringende behoefte voel opkomen op dit 'geneuzel' maar af te sluiten. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #37 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 15 March 2018 - 20:14

Remote is al terug gestuurd, dus wat mij betreft mag er een slotje op.

Ook reactie van Logitec gehad, niet erg positief en kan mijn ontevreden ook niet weghalen.

 

Nee, van de medewerkers van Philips ooit. Stageplek..

 

Die had het dan denk ik uit de Donald Duck.


Edited by rocco99, 15 March 2018 - 20:15.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Meer schakelknoppen dan AV. #38 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 March 2018 - 20:18

Mooi, bij deze gaat er dan gelijk een slotje op voordat er weer allerhande onnodige respons komt. ;) :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users