Jump to content


Photo

VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje

Telenet;VU+Zero4k;kaart

  • Please log in to reply
34 replies to this topic

Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #21 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 1 April 2019 - 14:14

Dat lijkt me inderdaad de juiste insteek. Mocht het certificaat ingetrokken worden dan zijn er nog tal van mogelijkheden. Allereerst moet de CI+-module een update krijgen waarin staat dat het certificaat op een zwarte lijst gezet is, het is niet gezegd dat Telenet er handel in ziet om actief zwarte lijsten te gaan bijhouden m.b.t. de firmware van hun modules. Een ingetrokken certificaat betekent dus niet alla minuut zwart beeld, mogelijk wordt er door Telenet helemaal geen gevolg aan gegeven. Anderszijds is er nu een certificaat bemachtigd en is niet uitgesloten dat zoiets nog eens zou lukken.

 

Kortom, als het met VTI werkt, installeren die hap en geen zorgen voor de dag van morgen. Angst is iets waar mensen snel hun (aankoop)gedrag door laten beïnvloeden, maar het blijft een zeer slechte raadgever.



Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #22 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 April 2019 - 16:44

Blijft het feit dat wij die oplossing niet mogen bieden omdat als wij een gestolen ci+ licentie aanbieden wij bezoek krijgen van de ‘ci+ politie’. Iets waas schijnbaar VTI (nog) geel last van heeft (gehad)... kortweg het mag niet!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #23 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 1 April 2019 - 16:50

Ik vraag me af óf er daadwerkelijk een ca-licentie 'gejat' is.. Zou het niet kunnen dat het algoritme eigenlijk bekend is bij de ontwikkelaars van de images? Of zouden ze deze uit een reversed-engineered CI+ module gelezen hebben?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #24 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 1 April 2019 - 16:57

Ik denk eerder uit een of ander apparaat want die key heb je nodig niet van een ci (+) module


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 April 2019 - 17:00

Cobus...Hammer!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 1 April 2019 - 18:02

Ik heb geen ervaring met Telenet CI+ omdat deze in Nederland eenvoudig niet bestaat... Voorts heb ik uit eigen ervaring ondervonden dat alleen de Neotion modules werken.. Andere chipsets doen het gewoonweg niet... HD+, Quantis, Freenet, Sky werkt allemaal.. SmIT bijvoorbeeld niet..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 April 2019 - 18:08

Ik vraag me af óf er daadwerkelijk een ca-licentie 'gejat' is.. Zou het niet kunnen dat het algoritme eigenlijk bekend is bij de ontwikkelaars van de images? Of zouden ze deze uit een reversed-engineered CI+ module gelezen hebben?

 

Nee.

 

Eerst een misverstand uit de weg helpen: het gaat hier niet om iets van de provider, en niet om communicatie tussen provider en CI+ module. De provider heeft met deze discussie dus helemaal niks te maken.

 

Waar het om gaat is de communicatie tussen CI+ module en gecertificeerde CI+ ontvanger, welke versleuteld is met public key encryption, op een soortgelijke manier als de TLS communicatie die tussen browser en webserver plaatsvindt (in een HTTPS sessie). Start deze versleuteling niet bij het plaatsen van de module, dan doet de module in die ontvanger helemaal niks.

 

Voor de liefhebbers, http://www.ci-plus.c...tion_v1.3.2.pdf. Het gaat in deze discussie over de AKH (authentication key host).

 

Om een AKH ongeldig te maken moet een CI+ module de AKH niet meer als geldig zien, want impliceert dat de providers van ALLE CI+ modules in omloop een software update moeten doen. En dat is nogal een operatie.

 

Wat wel kan gebeuren is dat het CI+ consortium besluit om de fabrikant die eigenaar is van de gelekte AKH te straffen door bv zijn CI+ licentie in te trekken, en rechtzaken starten tegen illegaal gebruik van de gelekte AKH. En het zou me niks verbazen dat de paniek rond het terugtrekken van CI helpers door verschillende fabrikanten van een tijd terug hier mee te maken heeft.

 

Het is ook de reden dat wij hier niks mee te maken willen hebben: in tegenstelling tot de concullega's die vanuit een zolderkamertje opereren zijn wij een publieke juridische entiteit, en dus makkelijk te vinden en juridisch aan te pakken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #28 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 1 April 2019 - 18:41

Ik snap jullie volkomen maar er is hier eens geopperd dat jullie een soort open ci+ helper zouden kunnen maken waar de gebruiker zelf een key in kan zetten en daar heb ik jammer genoeg nooit meer iets van vernomen.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 April 2019 - 18:48

Zolang niemand op staat met de kennis, de tijd en de zin om dat te maken, zal dat ook niet gebeuren vrees ik. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #30 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 1 April 2019 - 19:22

Misschien dat ik iemand ken wie dat wel zou kunnen maar moet ik eerst even navragen en hij kan toch wel bij jullie terecht als het moet?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 April 2019 - 20:19

Ik denk dat er hier wel lezers zijn die wat info kunnen aanreiken... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #32 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 1 April 2019 - 20:37

Diegene wie ik op het oog had kan helaas niet hij is erg druk dat is jammer.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 April 2019 - 21:23

Ja, dat is een bekend probleem. En "de jeugd van tegenwoordig" laat zich maar nog lastig recruteren voor een onbezoldigde klus...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #34 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 April 2019 - 23:26

En wie weer slingert wel een oplossing ergens op net www rond...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ Zero 4K DVB/C met Telenet kaartje #35 Orlandosa

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 3 April 2019 - 23:59


 

Zucht.. dan maar kaartje terug achteraan in de tv stoppen en op 1 tuner kijken..  ge weet wat ze zeggen, als het te mooi klinkt om waar te zijn.. :)

 

Affin toch bedankt voor de opheldering, ik ga de vu+ inpakken en morgen terug sturen.

 

 

Er is wél een oplossing die werkt, met name het image openHDF heeft zo'n "helper" die je kaart probleemloos decodeert.

 

Een tweede oplossing is een 2dehands Deltacam op de kop tikken, de juiste software erop zetten en voilà - je kan de basiszenders zien én opnemen. Voorwaarde is uiteraard dat je een abonnement hebt bij Telenet.


Edited by Orlandosa, 4 April 2019 - 00:02.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users