Jump to content


Photo

Mutant HD 51 Probleem ontvanger?

Mutant HD51 Arm Problemen

  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 16 March 2018 - 08:28

Hallo allemaal,

Na het vragen van een aankoopadvies vorig jaar heb ik de mutant HD51 aangeschaft een half jaar geleden. Eigenlijk heb ik vanaf de aankoop continu problemen met deze ontvanger. In eerste instantie weet ik dit aan de nieuwe architectuur maar dat zou dan ook op andere arm ontvangers moeten spelen en daar lees ik niets over..

 

De problemen zijn bijvoorbeeld vastlopen van de Oscam decodering, vertraagd reageren op de afstandsbediening, kwijtraken van de Hdd mount, en vele kleine vreemde reacties op de ab... er gebeuren dingen die je niet verwacht... ook bij het afspelen van media gebeurt het dat de Mutant de positie niet onthoudt etc... Je zou zeggen slecht netwerk maar de andere 4 ontvangers hebben geen last van vreemde hangers etc...

 

Wat ik graag wil weten voor ik de Mutant terug stuur voor reparatie is ..... of er iemand is die de Mutant HD51 werkelijk probleemloos aan de praat heeft... of juist deze kleine ergernissen herkent...?

 

Bij voorbaat dank!


Edited by Niceguy, 16 March 2018 - 08:29.


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #2 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 16 March 2018 - 09:03

ik herken niets van je problemen, de Mutant HD51 valt mij erg mee in gebruik,

 

wellicht toch nog eens goed laten flashen met de laatste versie van OpenPLi 6.1.

 

test dan eens fta en daarna bij Oscam er bij.

 

langzaam opbouwen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 16 March 2018 - 09:59

Het ligt in elk geval niet aan de 'nieuwe architecture' van de receiver, in principe wordt er namelijk geen image publiek gezet als die niet aan 'onze' eisen voldoet.

Of je hebt te maken met een 'maandagmorgen model' of het apparaat staat volledige fout ingesteld.

 

Wat betreft het vastlopen met oscam, die opmerking heb ik afgelopen week vaker voorbij zien komen, ik heb er zelf (nog) geen last van gehad maar dat kan ook komen omdat alle receivers die ik in huis heb staan, meerdere malen op de dag herstarten, ook die in de huiskamer ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #4 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 16 March 2018 - 10:15

Het niet/slecht/traag reageren op de ab heb ik al van meerdere mensen vernomen, maar de rest van de issues heb ik nog niemand over gehoord.



Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #5 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 16 March 2018 - 18:54

Ik heb hem al minstens 3 keer opnieuw geflasht met verschillende versies Pli 6.x maar de problemen blijven.... Denk toch maandagochtend product... gaat terug naar Elektrosat.. helaas...

 

fta werkt eigenlijk altijd... als ik weer eens zwart beeld had naar BVN en ... beeld... Heb op enig moment wel aanwijzingen gehad om de Ccam reader goed te laten werken, door een instelling anders te zetten maar verder wordt er niet aan gerommeld...

 

Thx voor de reacties!



Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #6 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 16 March 2018 - 19:43

onder #1 had je het over Oscam... CCcam is thans in ontwikkeling voor ARM processors zoals in de Mutant HD51.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 March 2018 - 22:02

Ik heb hem al minstens 3 keer opnieuw geflasht met verschillende versies Pli 6.x maar de problemen blijven.... Denk toch maandagochtend product... gaat terug naar Elektrosat.. helaas...

 

fta werkt eigenlijk altijd... als ik weer eens zwart beeld had naar BVN en ... beeld... Heb op enig moment wel aanwijzingen gehad om de Ccam reader goed te laten werken, door een instelling anders te zetten maar verder wordt er niet aan gerommeld...

 

Thx voor de reacties!

Dan wens ik je veel sterkte bij die firma als FTA zenders wel werken en niet met gecodeerde zenders met een softcam, garantie daarop kun je bij die dozenschuivers wel vergeten. :o


Edited by Sagitarius, 16 March 2018 - 22:04.

73's

PE1AQZ


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #8 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 17 March 2018 - 08:27

Zijn deze problemen er met de kaart in de mutant? of is de constructie nog steeds als hier? https://forums.openp...utant-hd51-arm/

 

Dit is dan geen oscam/mutant maar een instelling probleem volgens mij.

 

Dus nieuwe flash, oscam er op en kaart in de mutant, het lijkt mij sterk dat er dan problemen zijn.

 

Als dit goed gaat eventueel de mutant (is main receiver) als interne (eventueel cccam) server instellen voor je 4 andere boxen die op cccam werken.

 

Voor wat betreft de afstandsbediening, klopt, deze lijkt hier ook overgevoelig. werk hier met een harmony en dat gaat prima

 

groet.



Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #9 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 17 March 2018 - 08:37

oh ja, gebruik je cifs of nfs mounts?, cifs gaven hier ook wat problemen met kijken en opnemen te gelijk, nu op nfs geen problemen meer...



Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #10 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 17 March 2018 - 08:38

Heb 2 stuks, geen enkel probleem al jaren. Wordt ook niet steeds opnieuw opgestart. Het moeilijk mounten van elkaars harde schijven is sinds laatste versies OpenPli 4 opgetreden, zit nu ook in Openpli 6. Het lijkt dat de ene niet wacht op de andere dat die actief wordt.


Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #11 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 17 March 2018 - 12:16

Hier ook geen problemen met de HD51. Maar configuratie met interne hdd. Kaart wordt gelezen vanaf een DM500 (enigma1) met Ccam als server, op de HD51 draaid Oscam als client. AB is een Harmony. De ontvanger gaat nooit naar deepsleep want hij verzorgt tevens een soort NAS functie in mijn netwerk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #12 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 2 May 2018 - 08:15

Dank voor jullie reacties!

 

Heb hem toen ik in NL was naar de verkoper terug gestuurd (Electro Sat) die hem na een dag terugstuurde ... (Ondanks mijn verzoek om hem naar de fabrikant te sturen omdat het af en toe problemen betrof..... wat telefonisch was toegezegd...) Wat bleek men had Pli 4 i.p.v. Pli 6.1 erop gezet... Bij het aanzetten ging het direct alweer fout, na een klacht hierover kwam het antwoord stuurt u hem nog maar een keer op dan sturen wij hem na testen wel door na de fabrikant.... dat gaat wel ongeveer 6 weken duren... En zoveel tijd had ik niet meer, hoopte dat de problemen met Pli 6 wel weer over zouden gaan maar helaas... Heb Electro Sat om het adres van de fabrikant van de Mutant gevraagd zodat ik hem direct kon opsturen maar men weigerde dat te geven.... Terug in Portugal blijkt nu dat de problemen nog steeds niet opgelost zijn.. Pli 4 erop met oscam kaart in Mutant... en als ik sochtend de ontvanger aanzet start de cam niet op... zwart beeld... schakel ik over naar een andere zender dan komt er wel beeld maar geen geluid... met de > toets naar de volgende zender geeft dan vaak wel beeld en geluid...

Wordt de Mutant standby gezet en 20 minuten later weer aangezet (rode toets ab) dan herhaalt zich dit... Ook bij terugkeer uit de movieplayer gebeurt exact dit...

 

Kan iemand mij helpen aan het adres / contact van de importeur/fabrikant van de Mutant HD51 svp? Ik zou hen graag dit probleem voorleggen en hoop toch nog tot een oplossing te komen..



Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #13 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 2 May 2018 - 09:23

Probeer eens cccam 2.3.2

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #14 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 2 May 2018 - 13:09

Niet beschikbaar voor Openpli 4...



Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 2 May 2018 - 15:46

Als ik lees:

 

als ik sochtend de ontvanger aanzet start de cam niet op... zwart beeld... schakel ik over naar een andere zender dan komt er wel beeld maar geen geluid... met de > toets naar de volgende zender geeft dan vaak wel beeld en geluid...

Wordt de Mutant standby gezet en 20 minuten later weer aangezet (rode toets ab) dan herhaalt zich dit... Ook bij terugkeer uit de movieplayer gebeurt exact dit...

 

Dan draait de softcam dus wel, want die start niet magisch op als je zapt naar een andere zender.

 

Ik zou eerder zeggen dat de ontvangst marginaal is, heb je dat al gecontroleerd? Ik weet niet waar in Portugal je zit, maar in het zuiden moet je toch al een 120cm schotel hebben wil je Astra 3 een beetje lekker kunnen ontvangen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 2 May 2018 - 19:01

Probeer eens cccam 2.3.2

Wat is dat nou weer voor advies, daar los je ontvangst- en beeld problemen, echt niet mee op.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #17 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 2 May 2018 - 20:25

 

Probeer eens cccam 2.3.2

Wat is dat nou weer voor advies, daar los je ontvangst- en beeld problemen, echt niet mee op.

 

 

volgens mij lopen er een aantal zaken door elkaar en om zeker te zijn dat het niet aan de softcam ligt kan het geen kwaad om effe cccam 2.3.2 te proberen 


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 2 May 2018 - 21:55

Oscam of CCcam, leg me uit wat CCcam meer kan dan oscam...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #19 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,337 posts

+33
Good

Posted 2 May 2018 - 21:58

Niet beschikbaar voor Openpli 4...

 

Die is ook gewoon beschikbaar voor Openpli 4, je moet hem alleen ff handmatig installeren.



Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #20 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 3 May 2018 - 07:43

Oscam of CCcam, leg me uit wat CCcam meer kan dan oscam...


Iedere softcam heeft zijn voordelen en Nadelen
Maar cccam werkt in principe zonder cfg met een kaart

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users