Jump to content


Photo

Ip camera

ip-camera foscam synolog

  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 KlaasVV

  • Senior Member
  • 100 posts

+1
Neutral

Posted 22 March 2018 - 11:59

Hallo,

 

Ik heb een vraag over het gebruik van ip-camera's in Openpli.

 

Ik heb een tweetal Foscam-camera's die ik via de Dreamset-editor aan mijn persoonlijk zenderlijst heb toegevoegd.

Werkt prima.

 

Echter omdat ik onlangs een synology-nas gekocht heb, is mijn vraag het volgende:

Is er een meerwaarde om de camera's te koppelen aan de nas met behulp van de surveillance Station-applicatie en dan de betreffende streams in de zenderlijst te laten verwijzen naar de nas. Dat in plaats dat de stream rechtstreeks afkomstig is van de ipcamera.

 

Kan de synology meerdere camera's in 1 stream plaatsen? Dus dat je op de tv m.b.v.OpenPli meerdere camera's kan bekijken in een soort van spit-screen.

 

Voor de volledigheid, bewegingdetectie e.d. is voor mij niet belangrijk.

 

Alvast bedankt voor de reacties.



Re: Ip camera #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 March 2018 - 15:42

Hallo,

 

Ik heb een vraag over het gebruik van ip-camera's in Openpli.

 

Ik heb een tweetal Foscam-camera's die ik via de Dreamset-editor aan mijn persoonlijk zenderlijst heb toegevoegd.

Werkt prima.

 

Echter omdat ik onlangs een synology-nas gekocht heb, is mijn vraag het volgende:

Is er een meerwaarde om de camera's te koppelen aan de nas met behulp van de surveillance Station-applicatie en dan de betreffende streams in de zenderlijst te laten verwijzen naar de nas. Dat in plaats dat de stream rechtstreeks afkomstig is van de ipcamera.

 

Kan de synology meerdere camera's in 1 stream plaatsen? Dus dat je op de tv m.b.v.OpenPli meerdere camera's kan bekijken in een soort van spit-screen.

 

Voor de volledigheid, bewegingdetectie e.d. is voor mij niet belangrijk.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

https://wiki.openpli..._your_IP-Camera

 

Synology Diskstation
 

 

If you have camera's on the Synology Diskstation, you can easily add the streams to your receiver.

Open the Surveillance Station of your disk station.
Open IP Camera
Select a camera and press the right button of the mouse and select Streampath share.

Copy the RTSP path: e.q.: rtsp://syno:224466aabbccdd1122334455aaaabbbb@192.168.0.201:554/Sms=1.unicast

Add this URL in an user bouquet that can be found at /etc/enigma2/
The line should be:

#SERVICE 4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:rtsp%3a//syno%3a224466aabbccdd1122334455aaaabbbb@192.168.0.201%3a554/Sms=1.unicast:Frontside House

 

or use a settings editor.

Note: The camera gives only (default) a stream for one hour. To alter the time to always:

  1. Select the camera and edit the configuration
  2. Go to the 3rd item: Livesettings and select the advanced tab
  3. Enter at the streamsharepath a duration "Always"

Note: Whenever your Synology Diskstation reboots, the rtsp stream changes


Edited by Sagitarius, 22 March 2018 - 15:43.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users