Jump to content


Photo

usb dbc tuner - fall back optie


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 ikkethuis

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 6 April 2018 - 18:45

Ik heb een vraag - weet niet of mijn idee werkt kwestie.......

 

situatie:

 

Ik gebruik op de begane grond een xtrend 9200 met 2xdvbs en op de verdiepingen een xtrend 7500 dvbs en een mutant 11hd dvbs ontvanger met fall back tuner op de 9200(geen coax boven).

Allen met pli 4 of 6. en de zenderlijst Hans 13,19,23 oost daar zit een ziggo lijst bij in.

Dit werkt prima.

 

Nu wil ik graag ook dvb-c ontvangen(ziggo gratis pakket, meer voor redundancy eigenlijk)

Ik dacht hier even over een usb dvbc tuner op de 9200 ( de enige lokatie waar het kabelsignaal binnenkomt) aan te sluiten.

Dus gekeken naar dit forum en veel gelezen over losse usb dvbc tuners, maar heb er nog weinig vertrouwen in om tot aanschaf over te gaan.

 

Idee:

 

Ik kan in de meterkast een bijvoorbeeld een dvbc ontvanger plaatsen, deze installeren met pli , vervolgens daar de kabel aansluiten, en de ontvanger beneden als belangrijkste fall back voor dvbc zenders verwijzen naar de goedkope ontvanger in de meterkast.

 

Dit kost ongeveer net zoveel als een losse dvbc usb tuner!!! Maar geen gedoe met drivers enzo.......

 

Vraag;

 

werkt de fallback tuner functie wanneer je op een dvbs ontvanger een ziggo kanaal hans kiest dan door naar de dvbc geinstalleerde pli box?

 

Met vriendelijke groet,

ikkethuis.

 

 



Re: usb dbc tuner - fall back optie #2 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 6 April 2018 - 19:59

Ik denk niet dat jouw idee gaat werken. Op box3 kijken naar box1 en dat via box2. Dat is wat je bedoelt volgens mij.

Wat wél kan is met die DVB-C box een opname starten dmv de OpenWebif, van het programma dat je wilt kijken. Je kunt die opname dan op de box van boven afspelen terwijl de opname loopt.

En dan zou ik die box niet in de meterkast zetten maar gewoon ook bij de TV, je hebt daar de Ziggo kabel liggen schrijf je.

Je kunt dan op TV dmv een ander HDMI kanaal te kiezen, ook die box op TV kijken.

Maar mogelijk zijn er meer opties die werken.



Re: usb dbc tuner - fall back optie #3 ikkethuis

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 6 April 2018 - 20:37

Ik denk dat mijn uitleg te uitgebreid is gesteld.

 

Wat ik eigenlijk bedoel te vragen is.......

 

werkt de fallback tuner optie van een dvbs box naar een dvbc box voor een dvbc kanaalkeuze..........

 

Groet,

Ikkethuis.



Re: usb dbc tuner - fall back optie #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 6 April 2018 - 20:58

Als jij bedoelt of je met een DVB-S box zonder coax DVB-C van een DVB-C box kunt streamen via Fallback is het antwoord ja.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: usb dbc tuner - fall back optie #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 6 April 2018 - 21:19

Daarvoor moet je overigens wel je DVB-C lamedb entries + bouquet overbrengen naar de DVB-S box, dat kun je het best doen met een editor waarin je kunt splitsen en importeren.

 

Of je DVB-C box moet ook een DVB-S tuner hebben met dezelfde ontvangst, dan kan de hele handel zo over...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: usb dbc tuner - fall back optie #6 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 7 April 2018 - 16:33

Ik denk dat mijn uitleg te uitgebreid is gesteld.

 

Wat ik eigenlijk bedoel te vragen is.......

 

werkt de fallback tuner optie van een dvbs box naar een dvbc box voor een dvbc kanaalkeuze..........

 

Groet,

Ikkethuis.

Het is mij nooit gelukt. Ook niet op dezelfde box een DVBC naar fallback DVBS. Ik wilde dat ooit om opnames altijd te laten lukken.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: usb dbc tuner - fall back optie #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 April 2018 - 08:47

 

Ik denk dat mijn uitleg te uitgebreid is gesteld.

 

Wat ik eigenlijk bedoel te vragen is.......

 

werkt de fallback tuner optie van een dvbs box naar een dvbc box voor een dvbc kanaalkeuze..........

 

Groet,

Ikkethuis.

Het is mij nooit gelukt. Ook niet op dezelfde box een DVBC naar fallback DVBS. Ik wilde dat ooit om opnames altijd te laten lukken.

 

Nou hier wel hoor, op mijn oude ET4000 satellietontvanger daar kon ik via falback gewoon gecodeerde dvb-c kanalen van mijn ET8000 op bekijken.

Nu staat op de slaapkamer een Zgemma H2H die el een dvb-c ontvanger aan board heeft dus heb nu rechtstreeks dvb-c boven omdat ik daar al een coax naar toe had lopen.

Maar zoals WanWizard schrijft ik had de zenderlijst met DBE van de server in mijn ET4000 gezet.


73's

PE1AQZ


Re: usb dbc tuner - fall back optie #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 April 2018 - 08:55

Of de hele lamedb een keer heen-en-weer halen en tussendoor een scan doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: usb dbc tuner - fall back optie #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 April 2018 - 10:45

Of de hele lamedb een keer heen-en-weer halen en tussendoor een scan doen.

Misschien simpeler maar ik heb liever mijn boeketten en favorieten in dezelfde volgorde als op mijn hoofd ontvanger.


73's

PE1AQZ


Re: usb dbc tuner - fall back optie #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 April 2018 - 12:59

Dat kan ook op "mijn" manier, maar dan moet je even je bouquet files en alternatives ergens op een share neerzetten en dan links aanmaken in /etc/enigma2/bouquets en /etc/enigma2/alternatives daarnaartoe, dan zijn ze vanaf dat moment altijd gelijk ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: usb dbc tuner - fall back optie #11 ikkethuis

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 9 April 2018 - 14:05

Ik heb voor 7 tientjes een h2h besteld. Hier kan ik de dvbc tuner van gebruiken, dit is minimaal duurder dan een losse dvbc usb tuner.

De box ga ik in de meterkast monteren voor de rest van het huis te voorzien met een dvbc signaal op de dvbs boxen.

Ik heb bewust voor een h2h gekozen omdat mocht het allemaal niet lukken ik hem nog kan gebruiken als dvbs tuner ergens anders.

 

Ik ben heel benieuwd, zal mijn ervaringen laten weten.

Bedankt voor de tips!!



Re: usb dbc tuner - fall back optie #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 April 2018 - 21:52

Ik heb voor 7 tientjes een h2h besteld. Hier kan ik de dvbc tuner van gebruiken, dit is minimaal duurder dan een losse dvbc usb tuner.

De box ga ik in de meterkast monteren voor de rest van het huis te voorzien met een dvbc signaal op de dvbs boxen.

Ik heb bewust voor een h2h gekozen omdat mocht het allemaal niet lukken ik hem nog kan gebruiken als dvbs tuner ergens anders.

 

Ik ben heel benieuwd, zal mijn ervaringen laten weten.

Bedankt voor de tips!!

Daar zal je veel plezier aan hebben, de h2h is voor het geld een uitstekende ontvanger die nog lekker snel zapt ook.


73's

PE1AQZ


Re: usb dbc tuner - fall back optie #13 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 12 April 2018 - 08:49


Ik heb voor 7 tientjes een h2h besteld. Hier kan ik de dvbc tuner van gebruiken, dit is minimaal duurder dan een losse dvbc usb tuner.
De box ga ik in de meterkast monteren voor de rest van het huis te voorzien met een dvbc signaal op de dvbs boxen.
Ik heb bewust voor een h2h gekozen omdat mocht het allemaal niet lukken ik hem nog kan gebruiken als dvbs tuner ergens anders.

Ik ben heel benieuwd, zal mijn ervaringen laten weten.
Bedankt voor de tips!!

Daar zal je veel plezier aan hebben, de h2h is voor het geld een uitstekende ontvanger die nog lekker snel zapt ook.
Heeft deze ontvanger ook een klok in standby op het display ?

Re: usb dbc tuner - fall back optie #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 April 2018 - 17:20

De Zgemma's hebben volgens mij allemaal een 4x7 segments "display", daar zou je ook een klok op moeten kunnen zetten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: usb dbc tuner - fall back optie #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 April 2018 - 18:22

 

Heeft deze ontvanger ook een klok in standby op het display ?

 

Die zit erop, en tijdens gebruik zie je eerst het kanaal nummer en na verloop komt dan ook de klok in beeld waarvan je de helderheid hoger in kan stellen anders zie je amper verschil in helderheid bij standby, in standby zie je ook nog een rode led branden naast het display.


Edited by Sagitarius, 12 April 2018 - 18:24.

73's

PE1AQZ


Re: usb dbc tuner - fall back optie #16 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 13 April 2018 - 05:59

Dank voor de antwoorden!

Re: usb dbc tuner - fall back optie #17 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 18 April 2018 - 12:09


Heeft deze ontvanger ook een klok in standby op het display ?

Die zit erop, en tijdens gebruik zie je eerst het kanaal nummer en na verloop komt dan ook de klok in beeld waarvan je de helderheid hoger in kan stellen anders zie je amper verschil in helderheid bij standby, in standby zie je ook nog een rode led branden naast het display.
2 stuks gekocht leuke ontvangertjes voor dat geld.....

Re: usb dbc tuner - fall back optie #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 April 2018 - 21:46

 

 

Heeft deze ontvanger ook een klok in standby op het display ?

Die zit erop, en tijdens gebruik zie je eerst het kanaal nummer en na verloop komt dan ook de klok in beeld waarvan je de helderheid hoger in kan stellen anders zie je amper verschil in helderheid bij standby, in standby zie je ook nog een rode led branden naast het display.
2 stuks gekocht leuke ontvangertjes voor dat geld.....

 

Zeker, ik heb er ook nog een MMC in de zijkant gestoken, daar kun je een Auto backup op maken of timeshiften. 


73's

PE1AQZ


Re: usb dbc tuner - fall back optie #19 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 19 April 2018 - 06:30


Heeft deze ontvanger ook een klok in standby op het display ?

Die zit erop, en tijdens gebruik zie je eerst het kanaal nummer en na verloop komt dan ook de klok in beeld waarvan je de helderheid hoger in kan stellen anders zie je amper verschil in helderheid bij standby, in standby zie je ook nog een rode led branden naast het display.
2 stuks gekocht leuke ontvangertjes voor dat geld.....
Zeker, ik heb er ook nog een MMC in de zijkant gestoken, daar kun je een Auto backup op maken of timeshiften.
ahh ok had ik nog niet eens gezien,bedankt voor de tip....

Re: usb dbc tuner - fall back optie #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 April 2018 - 08:20

Ja die sleuf zie je ook bijna niet die zit aan de rechterkant, die micro sd kaart moet je niet groter nemen als 64Gb hoger accepteert hij niet, maar is voor een backup of kort timeshiften voldoende. :)

 

 

zgemma_h2s_tft_card.png


Edited by Sagitarius, 19 April 2018 - 08:21.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users