Jump to content


Photo

Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k


  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#1 hoogie

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 9 April 2018 - 15:17

Hallo allemaal!

 

Ik heb sinds een paar weken een Vu+ Ultimo 4k tuner en ik gebruik hem momenteel voor kabel TV (Ziggo) met een FBC DVB-C tuner kaart. Ik heb ook plannen om DVB-S tuners te gaan gebruiken (op Astra2), maar ik wacht op de multichannel variant voor de ultimo 4k.

 

De FBC tuner heeft 8 tuners intern en door het hebben van 8 tuners zou het mogelijk moeten zijn om kanalen die voor of achter het huidige kanaal in het bouquet staan alvast vrij te schakelen en daarmee snel zappen mogelijk te maken. Ik wil eigenlijk weer ouderwets kunnen zappen als in de jaren 90 met mijn oude analoge Philips TV ;)

 

Mijn vraag is nu: Is er een plugin die dit ook mogelijk maakt op Open Pli? Ik heb er geen kunnen vinden.

 

Als deze feature niet op Open Pli mogelijk is, op welke images/build dan wel?

 

Kan ik mijn Ultimo 4k ook dubbel booten tussen Open Pli en een ander image? Hoe gaat dat in zijn werk?

 

Heeft iemand ervaring met FCC (fast channel changing)?

 

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

 

Hoogie.

 

P.S. ik weet dat de smart cards beperkingen hebben met het vrij schakelen van meerdere kanalen tegelijkertijd. Maar ik heb deze tuner specifiek gekocht voor het snel kunnen zappen (desnoods met FTA zenders (op de satelliet)). Dus ik wil het toch echt proberen dit aan de praat te krijgen.



Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 April 2018 - 18:10

Over FCC is hier al het een en ander gezegd, gebruik eventjes de zoekfunctie. Die zoekfunctie is niet helemaal lekker, dat is bekend, wat goed werkt is google misbruiken: "site:.openpli.org fcc".


Edited by Erik Slagter, 9 April 2018 - 18:10.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #3 hoogie

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 10 April 2018 - 13:49

Ok.. OpenPli gaat het dus niet snel ondersteunen als ik het zo lees. Maar weet iemand welke images wel FCC ondersteund? Welke is de te preferen image?

Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 April 2018 - 13:52

Het enige wat FCC doet is binnen de kortste keren je kaart over de zeik helpen. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #5 hoogie

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 10 April 2018 - 13:56

Ik gebruik een Ziggo card en daar zit geen beperking op las ik hier.

Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 10 April 2018 - 14:00

Klopt... maar dat wil wel zeggen dat constant 3 of 4 tuners in gebruikt zijn die energie stoken en performance van je box om iets sneller (1/2 sec of zo) te kunnen zappen als je alleen maar op/neer zapt.... Het gevoel van FCC is wel dat het lijkt op de analoge tijd als je de volgende of vorige zender zapt... Maar dat komt eigenlijk omdat die vorige en volgende zender continue getuned is... Ook dit kost performance... En zelfs met 1 onbeperkte kaart kan het zomaar zijn dat tijdens het zappen het ook ff duurt voor een kaart met antwoord komt, zeker als die 4 zenders moet doen (een ECM naar CW omzetten kan ook al 200-300 msec duren, bij 4 zenders is dat dan ook al 800-1200 msec te pakken - dus weg je 1/2 sec voordeel)

 

Het 'ergste' is dat de huidige patch die dit mogelijk maakt slecht gemaakt is wat kwaliteit van software betreft en nogal 'diep' in de E2 code ingrijpt. Dus voor PLi standaard moet dit overgedaan worden en dan weegt de tijd die erin gaat zitten niet op tegen het echte profijt...


Edited by littlesat, 10 April 2018 - 14:09.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #7 hoogie

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 10 April 2018 - 15:16

Nou ga niet zappen om het zappen. Ik ga wel even enkele seconden naar een nieuwe geschakeld kanaal kijken natuurlijk voordat ik doorzap.

Eventueel zou een tweede samrtcard kunnen helpen als oscam en de betreffende image dat met elkaar afstemmen, dus bijv. Ch1 door upper card, Ch2 door lower card, Ch3 door upper card, etc etc.

En voor FTA zenders is FCC natuurlijk helemaal tof, al is schakelen tussen FTA kanalen ook al vrij snel met de Ultimo 4k.

Edited by hoogie, 10 April 2018 - 15:16.


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 10 April 2018 - 15:39

Omdat het al snel is hoeft het niet tegen een relatief hoge prijs nog sneller.

 

Met hoge prijs bedoel ik een investering van veel tijd om het ook echt goed te doen. Wat er nu in 'andere images' zit is een veel te complexe ingrijpende patch. En het doet alleen sneller een vorige en volgende zender... Dus als je er eentje kiest of met een nummer dan is er al geen verschil.

 

Maar eigenlijk zijn alle argumenten hier op het forum al langsgekomen... Kortweg wij willen onze E2 graag zo schoon mogelijk houden en niet vervuilen met (nog) een 'spaghetti' code patch...


Edited by littlesat, 10 April 2018 - 15:41.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 April 2018 - 20:21

Ik heb al eens eerder gezegd, en de zoekopdracht zal dat ook aangeven, dat ik geen principieel probleem met FCC heb. Maar dan zal er wel iemand moeten komen die de sources van VU+ gaat uitpluizen, vergelijken met onze sources en alles fijn aanpassen op onze sources. Voor FBC was dat nog wel te doen, maar bij FCC geef ik mijn portie aan fikkie. Veel te veel werk voor wat het oplevert. Dus, als er een vrijwilliger komt die het wil uitzoeken en NETJES wil implementeren in onze enigma, dan houd ik me zeker aanbevolen.


Edited by Erik Slagter, 11 April 2018 - 18:24.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 10 April 2018 - 21:10

+1

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #11 hoogie

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 16 April 2018 - 09:17

Ik heb van het weekend VTI geïnstalleerd om toch eens met Fast Channel Change aan de gang te gaan.. En... WAUW.. Dat is echt geweldig hoor.

Op DVB-C met een ziggo kaart gaat dat als de brandweer.

 

Als ik CH+ indruk op de afstandbediening staat direct het beeld van het volgende kanaal klaar. Oude tijden met mijn analoge Philips TV herleven (die kon ook zo snel zappen). Ook channel terug werkt super snel.

 

Als ik als een dwaas naar voren blijf zappen zonder de tuner tijd te geven, dan blijven er wel kanalen op zwart, maar dat heeft met oscam en de smartcard te maken denk ik zo, dat kan hij niet bijhouden. Maar met beleid even kijken wat er op een kanaal is en daarna doorzappen werkt prima.

 

Echt jammer dat oplossing van VU+ zo brak is gedocumenteerd en daardoor OpenPLI het niet ondersteund.

 

Ik vind OpenPLI wel wat krachtiger qua gebruikers interface dan VTI, het Hotkey instellingen menu is erg sterk.



Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 April 2018 - 17:37

Het is niet brak gedocumenteerd. Het is niet gedocumenteerd. We krijgen dit soort informatie niet vaak op een presenteerblaadje, maakt niet uit welke fabrikant.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 16 April 2018 - 18:21

Dat kanalen ff op zwart blijven met coderen heeft niet met oscam te maken, maar met de brakke implementatie van vu...FCC en gecodeerde zenders gaat af en toe mis... dat zit gewoon in hoe hun de code geinplementeed hebben. Fta heeft daar geen last van...
De code is destijds klaargestoomd voor fta...
En ook je ziggo kaart is beperkt... die kan ook maar 3-4 (~300 msec ECM tijd) zenders per seconde... en met fcc en een redelijk snelle zapper loopt dat snel op.. bij elke zap komt daar eigenlijk een 5e zender bij waardoor het voordeel ook weer wegebt... allleen als je telkens ruim een seconde na 1 zender blijft kijken heeft hij weer alle 3-4 zenders getuned en gedecodeerd..

Kortweg fcc wilt ook zeggen dat je 3 of 4 zenders continue ontvangt en decodeerd... dat is best heftig... en denk dan ook aan een paar opnames erbij dan gaat het sneller mis omdat een kaart naar 3-4 zenders per seconde kan... dan houd het op...

Edited by littlesat, 16 April 2018 - 18:33.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 16 April 2018 - 18:32

Ik zie het hele nut niet in van die FCC. Wat is er nou op tegen dat het een seconde duurt voordat een zender open gaat. Bij de decoders van Ziggo zelf is dat ook niet anders.



Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 16 April 2018 - 18:35

Het is gewoon een cool gadget dat je het gevoel teruggeeft van de analoge tijd... ik begrijp het wel hoor...

Edited by littlesat, 16 April 2018 - 18:37.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 April 2018 - 18:57

Als het in een paar uurtjes toegevoegd zou kunnen worden, zou ik het zeker doen. De gebruiker zou die afweging dan voor zichzelf kunnen maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #17 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 April 2018 - 20:55

Misschien als optie voor TS; Zet in het menu bij diverse instellingen de regel Zapmodus op Stilstaand beeld.



Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #18 mrvica

  • Senior Member
  • 1,227 posts

+82
Good

Posted 4 April 2022 - 19:04

fcc patch is er niemand die het test?

Merge branch 'develop' into FCC-patch · OpenPLi/enigma2@3978ccc · GitHub

Merge pull request #3376 from Huevos/FCC-patch · OpenPLi/enigma2@fcc6762 · GitHub



Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 4 April 2022 - 19:07

Voor gelimiteerde kaarten als M7 en Irdeto Surflock is FCC dodelijk. FCC tuned een aantal kanalen tegelijk. Als dit gecodeerde kanalen betreft dan zit een M7 kaart in no-time in de straf-modus… Ver van wegblijven dus, Voor pure FTA kanalen is het een leuke gimmick…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Fast Channel Switching op Vu+ Ultimo 4k #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 4 April 2022 - 19:13

Daarom hoort er eigenlijk except for encrypted services als optie erbij of iets dergelijks…

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users