Jump to content


Photo

Timer conflict openpli 6.2 van gisteren


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #21 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 15 April 2018 - 13:28

Dat werkt goed. Ik ben wel iets verder. Had tuner H als voorkeurs opname tuner ingesteld. Die gedeactiveerd. Dan gaat de opname wel goed. Gebruik nooit 8 tuners voor opnames. Gelukkig werkt het nu, maar het is natuurlijk niet goed dat ik tuner H niet als voorkeur kan instellen.

Sent from my Galaxy Note 4

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 15 April 2018 - 13:51

Waarom zou je eigenlijk met een FBC kabeltuner een voorkeurstuner kiezen? Ik kan alleen maar herhalen dat ik dagelijks veel opneem en iets vertraagd ga kijken waardoor ik de reclames skip, en daarnaast ook nog zap, dus de Utlimo 4K krijgt hier echt wel flink op z’n donder. Mijn ingebouwde harddisk mist (vrijwel) nooit een opname.

V.w.b. de opmerking dat het ook moet werken als tuner H de voorkeurstuner is zou jij wel gelijk hebben. Dat moet natuurlijk gewoon werken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #23 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 15 April 2018 - 14:11

Iets met decodering?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #24 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 15 April 2018 - 14:17

Programma waar ik naar keek, was niet gecodeerd. Het opgenomen programma wel. Gebruik Oscam. Nog nooit problemen mee gehad.

Sent from my Galaxy Note 4

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 15 April 2018 - 14:23

Het was toch de opname die de mist in ging.... kan zomaar ergens een instelling zijn...

Edited by littlesat, 15 April 2018 - 14:23.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #26 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 15 April 2018 - 14:27

Zoals ik al zei, nadat ik tuner H als voorkeurs opname tuner had uitgeschakeld liepen de opnames wel goed. Ook de zelfde combinatie van programma's.

Sent from my Galaxy Note 4

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #27 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 15 April 2018 - 14:38

Misschien is je signaal net iets te zwak.. zodat de 8e tuner het net niet doet... (maar misschien een paar anderen ook) intern wordt het signaal verdeeld...

Edited by littlesat, 15 April 2018 - 14:39.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #28 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 15 April 2018 - 14:47

In 6.1 release werkt het wel. Signaal het zelfde (98%).

Sent from my Galaxy Note 4

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #29 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 15 April 2018 - 16:18

Ook op tuner h overal 98%?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #30 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 15 April 2018 - 16:34

Tuner H werkt helemaal niet en dat is geen hardware zaak omdat hij onder 6.1release wel werkt. Ik heb de overige 7 tuners getest en die werken allemaal op volle sterkte.

Sent from my Galaxy Note 4

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #31 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 April 2018 - 16:36

Als de laatste DVB-C FBC tuner niet werkt, dan is er iets mis op driver-niveau. Heeft niks met Enigma te maken. Ontvanger?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #32 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 15 April 2018 - 16:48

Ultimo 4k.

Sent from my Galaxy Note 4

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #33 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 16 April 2018 - 13:36

Na de driver update van vandaag doet tuner H het weer. Bedankt.

Sent from my Galaxy Note 4

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #34 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 1 May 2018 - 08:24

Nog wat gespeeld met de tuner instellingen.
Wanneer alleen de 1e tuner wordt ingesteld werken de overige 7 niet.
In tegenstelling wat eerder werd aangegeven.
Er staat 6.1 op van 8 april.

Gisteravond freezte de box.
Deed niks meer.
Net tijdens een aantal opnames...
Met power knop uit en aangezet.
Alleen geluid en geen beeld gevolgd door een gsod.

Zal zien dat ik deze hier later vandaag post.
Vrouw is niet happy met deze box.
Veel teveel opnames mislukken door vastlopers.
Ook nog steeds timerconflict bij 1 opname en je wilt een 2e starten.
De kennismaking met het merk vu is voor mij niet bepaald geweldig.
De xtrend was veel stabieler.
Wat de oorzaak is weet ik niet.
Wellicht dat de log daar antwoord op kan geven.

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #35 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 1 May 2018 - 10:04

Ik begrijp jouw ervaring niet. Hier staan tig autotimers ingesteld in de Ultimo 4K aangevuld met gewone timers. Ik kijk bijzonder veel vertraagd om die baggerreclame te omzeilen. Er moet dus een of andere wazige reden zijn dat het bij jou spaak loopt,

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 1 May 2018 - 10:06

Daar nog even aan toegevoegd. Ik heb een Uno 4k geleverd aan een kennis en die streamt dagelijks probleemloos naar 3-4 clients. En daar staat ook 6.1 op.

Flash 6.2 eens mocht dat nog niet gebeurd zijn. En zonder veel plugins. Geen idee wat er allemaal geinstalleerd is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #37 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 1 May 2018 - 11:53

Ook ik kan me totaal niet vinden in de omschreven problemen, ik vraag me af welke versie in de box is gezet en of er ook nog iets van oude backups in terecht zijn gekomen.
Ik neem zeer regelmatig op met de vu en er is ook nog een box elders in huis welke het beeld betrekt van de tuners uit de vu, tot nu toe geen enkele mislukte opname.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #38 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 1 May 2018 - 12:31

Dank voor je reactie.

Ben niet zo van de plugins.

Alleen oscam en de zenderlijst welke tijdens de installatie mee komen.
Voor de rest niks.

Hier staan er ook 2 fallback boxen op aangesloten.
Gister liepen er 3 opnames en waren er 2 fallback boxen in gebruik naast het reguliere live kijken.
Dit is de reden dat ik voor deze box gekozen heb.
Vertraagd kijken deed ik met de xtrend altijd via een usb stick.
Met dezelfde stick in de uno4k gaat t vaak na een paar minuten timeshiften mis en blijft ie hangen.
Enige optie is dan stoppen en live verder kijken.

6.2 heb ik al es geprobeerd tijdje terug.
Ben naar 6.1 gegaan omdat deze stable is.

Maar nogmaals ik zal zien dat ik de log hier posten kan

Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #39 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 1 May 2018 - 12:35

Heel vreemd dat je tegen beperkingen aanloopt, ik heb in de meterkast een uno4k met een FBC cable tuner erin, en kan zonder problemen 8 verschillende kanalen bekijken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Timer conflict openpli 6.2 van gisteren #40 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 1 May 2018 - 12:58

De stick zou mogelijk de beperkende factor kúnnen zijn. Kan jij dit niet eens testen met een NAS of een schijf via USB?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users