Jump to content


Photo

Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk.


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 April 2018 - 20:47

Afgelopen weekend dacht ik leuk beeldmaterieel van NPO-radio2 te gaan opnemen op m'n Vu+Uno4K welke voorzien van OpenPli6.2rc.

Zodra ik maar overschakelde naar betreffende radio zender, stond de boel vast na 4 a 5 seconden. 

Oorzaak was de ingeschakelde TimeShift automatisch starten na 4 seconden.

 

Dit uitgezet hebbende, kon ik in ieder geval kijken naar de Beeldradio-stream.

Op het moment van opname starten gaat het bekende radertje draaien en kun je wachten tot je een ons weegt.

 

Snel terug naar OpenPli6.1 en alles werkt weer gewoon en goed, dus auto TimeShift en normale opname van zelfde Beeldradio-stream.

 

Ook getest op Vu+Duo2 (zonder auto TimeShift), direct problemen (draaiend radertje) bij opnamebij versie 6.2rc en prima werkend bij 6.1 (stable)

 

Kennelijk nog een aandachtspuntje, of moet de service regel worden aangepast ? Het betreft de  Beeldradio-stream NPO-radio2;

#SERVICE 4097:0:16:517E:C8B:3:0:0:0:0:http%3a//ipv4.api.nos.nl/resolve.php/livestream?url=/live/npo/visualradio/radio2/radio2.isml/radio2-audio_nld=128000-video=1400000.m3u8:NPO Radio 2 (Beeldradio)

#DESCRIPTION NPO Radio 2 (Beeldradio)


Edited by HPPli, 16 April 2018 - 20:50.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #2 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 16 April 2018 - 20:56

Wellicht is dit topic van belang? https://forums.openp...v-service-4097/


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #3 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 April 2018 - 21:03

Had ik al gelezen, maar ik heb de boel staan op "normaal" dwz ServiceApp (servicemp3 of gstplayer) niet in gebruik. Maw Enigma2 playback system op orgineel !



Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 16 April 2018 - 22:09

Afgelopen weekend dacht ik leuk beeldmaterieel van NPO-radio2 te gaan opnemen op m'n Vu+Uno4K welke voorzien van OpenPli6.2rc.

Zodra ik maar overschakelde naar betreffende radio zender, stond de boel vast na 4 a 5 seconden. 

Oorzaak was de ingeschakelde TimeShift automatisch starten na 4 seconden.

 

Dit issue is reeds bekend, een oplossing wordt momenteel in develop getest.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #5 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 April 2018 - 22:20

Okay, thanks. Wachten we geduldig af.



Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #6 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 22 April 2018 - 13:00

Dit issue is reeds bekend, een oplossing wordt momenteel in develop getest.

 

 

Tot op heden, is opname van een beeldradio-stream niet mogelijk met rc6.2 :(

 

Even een "schopje" omhoog, zijn er al resultaten en/of vorderingen bekend vanuit de develop ?



Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 22 April 2018 - 13:02

Dat kan wel, maar onder voorwaarden.

 

Probleem is dat het opnemen van een stream een tweede stream start, en als de streamserver dat niet goed vind werkt het niet. Om dat op de lossen moet half Enigma herschreven worden, de hele streaming handel zit voor opnemen volledig op de verkeerde plek in de code.

 

Ik zie dat dus niet direct opgelost worden, tenzij iemand veel zin en tijd heeft (en de kunde).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #8 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 22 April 2018 - 13:08

Probleem is dat het opnemen van een stream een tweede stream start, en als de streamserver dat niet goed vind werkt het niet. Om dat op de lossen moet half Enigma herschreven worden, de hele streaming handel zit voor opnemen volledig op de verkeerde plek in de code.

 

 

Gek is dat, het probleem/verschijnsel treedt absoluut niet op bij jullie versie OpenPli 6.1 :o

 

En dat Enigma2 helemaal is herschreven, inclusief de streaming handel voor OpenPli 6.2rc (dus andere plaats) heb ik niet kunnen ontdekken vooralsnog.

 

M.a.w. is dit het resultaat van jouw eerdere uitspraak: "Dit issue is reeds bekend, een oplossing wordt momenteel in develop getest."


Edited by HPPli, 22 April 2018 - 13:10.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 22 April 2018 - 21:46

Je moet weer eens leren lezen. 

 

De issue dat automatic timeshift inschakelt bij een stream is vorige week reeds opgelost, en dat schreef ik daar. Die aanpassingen zitten inmiddels in 6.2-rc. Als dat jou probleem niet oplost, dan was het dus niet de oorzaak van dat probleem.

 

Ik heb ook nergens gezegd dat Enigma is herschreven, ik schreef dat Enigma herschreven moet worden om het opnemen van een stream zonder een tweede stream te starten mogelijk te maken. En dat is iets heel anders.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 22 April 2018 - 22:00

Net die stream toegevoegd aan mijn RC test box, en een opname gestart. Geen enkel probleem, neemt gewoon op, beeld en geluid.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #11 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 22 April 2018 - 22:55

Je moet weer eens leren lezen. 

 

Opnieuw weer eens een leuk compliment van die aardige @Wanwizzard :P

 

Trouwens over leren lezen gesproken, wat dacht je van mijn goed bedoelde opmerking in de 1e posting !!!

 

Dit uitgezet hebbende (bedoelde dus TimeShift), kon ik in ieder geval kijken naar de Beeldradio-stream.

Op het moment van opname starten gaat het bekende radertje draaien en kun je wachten tot je een ons weegt.



Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #12 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 22 April 2018 - 23:17

 

Net die stream toegevoegd aan mijn RC test box, en een opname gestart. Geen enkel probleem, neemt gewoon op, beeld en geluid.

 

Ik heb ook nergens gezegd dat Enigma is herschreven, ik schreef dat Enigma herschreven moet worden om het opnemen van een stream zonder een tweede stream te starten mogelijk te maken. En dat is iets heel anders.

 

Wat is nu de juiste bewering ? Ofwel moet Enigma (nog) herschreven worden voor het opnemen van een stream zonder een tweede stream te starten mogelijk te maken ???

Of kunnen we er vanuit gaan dat nu al toch een stream zoals in de 1e post vermeld, kan worden opgestart voor een normale opname ???

 

Ik hoop op de laatste bewering, kunnen we dus gewoon opnemen met de laatste OpenPli 6.2rc net zoals de functie "prima opnemen" van een/de stream reeds bij de 6.1 stable voldeed.

 

Rest nog een laatste vraag, hoe kunnen we jouw OpenPli-build 6.2rc vanuit je RC test box verkrijgen ? Zojuist alle beschikbare boxen hier voorzien van een "schone" flash met enkel die eerder genoemde radiostream. Alle STB's gaven na de opdracht "Voeg een opname toe" het bekende radertje te zien. Kennelijk zit er ergens een verschil tussen jouw RC test box image-build en de latest download-builds welke beschikbaar op de Homepage van OpenPli. 


Edited by HPPli, 22 April 2018 - 23:20.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 23 April 2018 - 12:38

Nog maar een keer dan. Ik schreef:

  • Voor het opnemen van een stream ZONDER een tweede stream te starten moet een flink deel van Enigma worden herschreven (en dat impliceert dat dit nog niet is gebeurd)
  • Dit is ALLEEN EEN PROBLEEM voor servers die niet toestaan dat een tweede stream gestart wordt (veelal illegale streams, dus lekker belangrijk)
  • Ik heb jou stream uit post #1 getest met een Galaxy 4K die ik toevallig als test box voor me had staan, en daarop werkt het prima
  • Die draait gewoon met de standaard 6.2-rc, die van gisteren (zie screenshot)

Attached File  1_0_1_1841_7F3_2_11A0000_0_0_0_20180423123615.jpg   72.28KB   6 downloads

 

Moet ik het nog op een andere box testen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #14 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 24 April 2018 - 02:36

Misschien kun je iets specifieker zijn wat je hebt getest op de Galaxy 4K ? Alleen het (af)spelen van de radio-beeldstream uit post 1 of ook het OPNEMEN hiervan ?? 

 

Vroeg eerder;

 

Rest nog een laatste vraag, hoe kunnen we jouw OpenPli-build 6.2rc vanuit je RC test box verkrijgen ? Zojuist alle beschikbare boxen hier voorzien van een "schone" flash met enkel die eerder genoemde radiostream. Alle STB's gaven na de opdracht "Voeg een opname toe" het bekende radertje te zien. Kennelijk zit er ergens een verschil tussen jouw RC test box image-build en de latest download-builds welke beschikbaar op de Homepage van OpenPli. 

 

 

Blijven een beetje in een "rondje" draaien en komen niet to the point over het mislukken van een radio-beeldstream opname bij de laatste OpenPli 6.2 rc build. (ging voorheen perfect !!!)

 

  • Voor het opnemen van een stream ZONDER een tweede stream te starten moet een flink deel van Enigma worden herschreven (en dat impliceert dat dit nog niet is gebeurd)
  • Dit is ALLEEN EEN PROBLEEM voor servers die niet toestaan dat een tweede stream gestart wordt (veelal illegale streams, dus lekker belangrijk)
  • Ik heb jou stream uit post #1 getest met een Galaxy 4K die ik toevallig als test box voor me had staan, en daarop werkt het prima
  • Die draait gewoon met de standaard 6.2-rc, die van gisteren (zie screenshot)

 

Reagerend op punt 1 t/m4;

1) Geloof en begrijp ik volkomen, alleen rijst nog steeds de vraag waarom diverse modellen Vu+ voorzien van OpenPli 6.1 Stable wel keurig kunnen OPNEMEN van oa de radio-beeldstream uit post 1 en OpenPli 6.2    rc plots NIET meer ?????

2) Het gaat (nog) niet eens over het probleem dat servers niet toestaan dat er een tweede stream gestart wordt voor een OPNAME, het gaat nu over het feit dat  OpenPli 6.1 Stable wel keurig kan OPNEMEN van oa de radio-beeldstream uit post 1 en OpenPli 6.2 rc dus NIET  !!! (wel spelen, dit wordt niet meer gestopt bij inschakelen van de TimeShift zoals nog wel het geval begin vorige week)

3) Wat heb je getest, enkel spelen van de radio-beeldstream uit post 1 (dat gaat nu bij mij ook prima), maar heb je ook het OPNEMEN van die zelfde radio-beeldstream getest ??????

4) Het kiezen/afspelen en OPNEMEN van de radio-beeldstream uit post 1 op een Vu+Duo, Vu+Duo2 of Vu+Uno4K gaat allemaal perfect zolang ik deze STB's heb voorzien van OpenPli 6.1 Stable, zodra ik de OpenPli 6.2 rc image gebruik gaat het bekende radertje draaien en blijft draaien totdat ik de boel reboot indien ik de radio-beeldstream uit post 1 wil OPNEMEN.


Edited by HPPli, 24 April 2018 - 02:37.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 24 April 2018 - 11:19

Misschien kun je iets specifieker zijn wat je hebt getest op de Galaxy 4K ? Alleen het (af)spelen van de radio-beeldstream uit post 1 of ook het OPNEMEN hiervan ?? 

 

Opnemen natuurlijk, dat was toch de vraag? Dat ging dus prima hier.

 

Dus:

  • Zappen naar die entry in het bouquet
  • Instant record knop indrukken
  • Optie 3 (add recording with duration)
  • 5 minuten opnemen
  • Ok

En dan loopt de opname gewoon.

 

ZIe Attached File  4097_0_16_517E_C8B_3_0_0_0_0_20180424112212.jpg   93.62KB   1 downloads


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #16 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 25 April 2018 - 02:40

 

Misschien kun je iets specifieker zijn wat je hebt getest op de Galaxy 4K ? Alleen het (af)spelen van de radio-beeldstream uit post 1 of ook het OPNEMEN hiervan ?? 

 

Opnemen natuurlijk, dat was toch de vraag? Dat ging dus prima hier.

 

Dus:

  • Zappen naar die entry in het bouquet
  • Instant record knop indrukken
  • Optie 3 (add recording with duration)
  • 5 minuten opnemen
  • Ok

En dan loopt de opname gewoon.

 

Na de regel optie 3 krijg ik onherroepelijk het bekende radertje zoals eerder gemeld !

Getest op een Vu+Duo, Vu+Duo2 en Vu+Uno4K voorzien van een "kale" OpenPli 6.2rc flash.

Zodra ik deze modellen voorzie van een "kale" OpenPli 6.1 Stable flash kan ik prima opnemen.

 

Misschien kun je aan jouw kant ook eens testen met een Vu+ model zoals je eerder hebt aangeboden ?



Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 April 2018 - 13:33

Ik zal als ik wat tijd heb mijn Vu Duo2 even uit de kast halen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 April 2018 - 15:30

Mijn Duo2 staat inmiddels te zoemen, en geen enkel probleem, zit nu de opname te kijken.

 

Kan de box wel een opname medium vinden? Ik heb de USB laten zitten waarvan ik geflasht heb, en daar loopt nu de opname op. Geen spinner te zien.

 

Log anders eens in met telnet, en doe:

init 4
ENIGMA_DEBUG_LVL=4 /usr/bin/enigma2

en kijk eens wat er aan debug output komt op het moment dat je de spinner ziet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #19 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 25 April 2018 - 18:33

Okay, thanks voor je snelle proef/test met een Vu+Duo2 !

In de bijlage een stukje output van de Vu+Duo2 met Pil 6.2rc en direct nadat de spinner is gaan lopen.

(TimeShift wordt niet automatisch gestart)

 

Belangrijk, het beeld en geluid blijven "lopen" tijdens de oneindig aanhoudende spinner !

 

Attached File  Vu+Duo2 output.txt   8.54KB   8 downloads


Edited by HPPli, 25 April 2018 - 18:35.


Re: Radiostream met beeld (NPO-radio2) middels OpenPli6.2rc niet meer mogelijk. #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 April 2018 - 23:07

Ik mis daar een hele berg output in volgens mij.

 

De spinner wordt op het scherm gezet zodra de mainloop van enigma bezig is, dat is het proces dat alles laat lopen. De oorzaak is of een plugin die de CPU pakt en niet snel genoeg terug geeft (autotimer is daar een goed voorbeeld van, na een save), of code dat op een extern event staat te wachten, bijvoorbeeld een netwerk dat op moet komen, of een disk die op moet spinnen. Dit is in de log zichtbaar met de melding "mainloop is busy, displaying spinner!"

 

En dat mis ik in deze output.

 

Het inlezen van de streamdata en het voeden van de SoC gebeurt in de C++ core van Enigma, dat ligt onder dat hele proces. En als het gaat over DVB, dan mag zelfs dit vastlopen, dan gaat het beeld gewoon door, omdat dat geheel binnen de SoC afgehandeld wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users