Jump to content


Photo

CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 17 April 2018 - 23:12

CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in de stable versie OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K. Je krijgt een error als je het probeert te installeren.

 

Dit is iets van een maand geleden ook al aan de orde geweest, maar nog steeds niet opgelost.

 

 



Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 April 2018 - 23:28

Waarom zou je die willen.... Van Oscam weten we tenminste dat er geen gekke dingen in zitten... ;)


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 April 2018 - 23:51

Een maand geleden is ook al gezegd dat we geen tijd meer steken in 6.1, omdat alle tijd daaraan besteed niet besteed wordt aan het releasen van 6.2.

 

Dus gewoon nog even geduld hebben, er is niks brandends waarom je nu perse naar 2.3.2 moet, tenzij je er eentje bent die een strakke krijgt van een hoger nummerjte... ;) 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #4 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 April 2018 - 02:27

- 2.3.2 crashed niet zoals 2.3.0 (geen prio nodig)

- met 2.3.2 kun je met meerdere tuners tegelijk werken (in tegenstelling tot 2.2.1)

- een gemiddelde gebruiker vind CCcam veel eenvoudiger in gebruik dan Oscam

 

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit maar er zijn er genoeg die zo'n box kopen en dan hier tegenaan lopen. Maargoed, dan moet men maar even geduld hebben en wachten op de 6.2 release als men een Ultimo 4K heeft.



Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 18 April 2018 - 04:23

Ik deel de mening van WW. Er is niets wat CCcam kan dat OScam niet kan. Er is totaal geen reden om nu plots naar CCcam 2.3.2 te moeten buiten een gevalletje 'luiheid'. CCcam.cfg naar /etc of /usr/keys omdat dat overal uitgekauwd staat op het i-net en we gewoon niet even door willen lezen hoe dat moet in OScam.
En dan de technische reden dat men niet weet wáár die CCcam 2.3.2 vandaan komt en wat er 'eventueel' extra inzit.
/conspirancy
Misschien wel uitgegeven door een encryptie provider om te zien wie allemaal een WAN C-lijntje hebben geïnstalleerd.
/end conspirancy
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 April 2018 - 10:21

Persoonlijk ben ik het met jullie eens, alleen de gemiddelde consument gaat ervanuit dat als zoiets in de feed staat bij een stable release image, het dan ook te installeren is. Dus dat geeft vragen/klachten als je een decoder zo in de winkel verkoopt als zijnde 'supported bij OpenPLI', dan kan het beter gewoon helemaal niet in de feed staan.

 

En verder gaan we ervanuit dat men gewoon niet aan illegale dingen als wan sharing doet  -_- dus dan maakt het ook niet uit of dat 'extraatje' erin zit.


Edited by Dimmie, 18 April 2018 - 10:22.


Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 18 April 2018 - 12:18

De gewone consument die dat niet weet/kent en maar gewoon verwacht dat de box compleet werkt (dus ook met CCcam) heeft alleen WAN schare in zijn hoofd! Die moeten qua kennis gewoon wegblijven van Enigma2 boxen.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 April 2018 - 15:07

De gewone consument die dat niet weet/kent en maar gewoon verwacht dat de box compleet werkt (dus ook met CCcam) heeft alleen WAN schare in zijn hoofd! Die moeten qua kennis gewoon wegblijven van Enigma2 boxen.

 

Velen weten niet eens wat WAN-sharing inhoud of dat dat überhaupt bestaat. Die zoeken gewoon een nieuwe box waarmee tegelijk opgenomen en gekeken kan worden en willen daar gewoon hun kaart in steken, meer niet.


Edited by Dimmie, 18 April 2018 - 15:07.


Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 18 April 2018 - 15:36

 Velen weten niet eens wat WAN-sharing inhoud of dat dat überhaupt bestaat. Die zoeken gewoon een nieuwe box waarmee tegelijk opgenomen en gekeken kan worden en willen daar gewoon hun kaart in steken, meer niet.

Zelden zo’n goede mop meegemaakt Dimmie. :) ;)
Ik denk dat het grote succes van de dit soort boxen is de creatieve mogelijkheden. Het gros van de gebruikers waar jij op doelt die kopen ‘gewoon’ een CD gecertificeerd product en geen Linux gebaseerde box.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 April 2018 - 17:08

Is geen mop, is een feit. Er zijn er zat die gewoon een 'mooie' box willen en niet zo'n ding van Ziggo, Caiway of CD. Voor de duidelijkheid, dan praten we over de 'high-end' lijn en niet over een goedkoop instapboxje. Dat het grote succes te danken is aan een andere 'creatieve' gebruikersgroep wil nog niet zeggen dat je alles buiten die 'creatieve' gebruikersgroep dan maar moet uitsluiten. Ik denk dat je die groep die niets 'creatiefs' (dus niks illegaals en/of in een grijs gebied) in gedachten heeft juist moet supporten, dat is immers ook waar het hier om gaat; 'creatieve' dingen die een grijs gebied ingaan en/of illegaal zijn daar mag niet hier over gesproken worden en kunnen hier dus niet gesupport worden dus dan blijft o.a. juist die 'niet creatieve' groep gebruikers over dus dat zou raar zijn om dan juist die uit te sluiten.

 

We kunnen hier een hele discussie over gaan voeren over maar even terug naar de basis. Feit is: men koopt een box, zet daar een 'stable release versie van OpenPLI' op en verwacht bij een release versie vanuit het applicatiemenu eenvoudig bijvoorbeeld CCcam te kunnen aantikken en dan werkt dat dus niet. Dat is waar het om gaat. Mij persoonlijk maakt het verder niet uit. Ik geef aan wat in constateer en het is aan het PLI team om daar wel of niet iets mee te doen. Als de policy is om het te laten zoals het is, dan is dat maar zo. Zoals eerder gezegd: dan moet men maar even geduld hebben en wachten op de 6.2 release als men een Ultimo 4K heeft. Het antwoord in deze is helder voor degenen die tegen dit probleem aanlopen. Er komt geen oplossing/support (meer) voor wat betreft release 6.1.


Edited by Dimmie, 18 April 2018 - 17:10.


Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 18 April 2018 - 17:13

Niet alleen als men een Ultimo 4K heeft. Dat geldt voor elke box.

 

En met het lezen en beantwoorden van dit topic heeft de 6.2 release weer minstens een kwartier vertraging opgelopen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #12 virus

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 18 April 2018 - 17:15

goeden dag heren 

 

Wat zijn de voornaamste verbeteringen in 6.2  ten opzichte van 6.1 . als jullie er straks mee  uit gestoeid zijn. ik heb zelf de uno 4k en draai nu 6.1 en valt niet tegen  :)



Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #13 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 April 2018 - 17:17

1 verbetering is dat je in 6.2 (als het goed is) wel zonder foutemeldingen CCcam 2.3.2 kunt installeren vanuit het applicatiemenu  :P  ;)



Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 18 April 2018 - 17:20

Wat zijn de voornaamste verbeteringen in 6.2  ten opzichte van 6.1 . als jullie er straks mee  uit gestoeid zijn. ik heb zelf de uno 4k en draai nu 6.1 en valt niet tegen  :)

 

Zie https://wiki.openpli...eleasenotes-6.2 (kan nog aangevuld worden). Ik heb er speciaal voor Dimmie CCcam bij gezet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2 is nog steeds niet vanuit de feed te installeren in OpenPLI 6.1 op de VU Ultimo 4K #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 April 2018 - 17:39

Toch aardig van je  ;)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users