Jump to content


Photo

Slecht startende ET5000,ook met andere voeding


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 25 April 2018 - 05:20

Heb hier een ET5000 die als ie van de stroom geweest is,heel moeilijk weer opstart.
De rode en groene led branden dan heel zwak..bijna niet zichtbaar.
Als je een tijdje blijft prutsen met aan en uitzetten geb je soms geluk dat ie doorstart.
Hij deed dit met de oude 4.0 maar ook met de 6.1 van een paar weken oud.
Ook met een andere voeding doet ie dit.
Is dit het beruchte SB probleem?
Vanuit het menu herstarten gaat wel goed.

Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #2 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 25 April 2018 - 05:41

Onder De processor zijn de solderingen hoogstwaarschijnlijk slecht/geworden

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 25 April 2018 - 07:00

@GvdP

Ik heb dit ooit ook weleens ervaren met een et5000. De betreffende box werkt na jaren overigens nog steeds bij zijn baasje.
En nee, dit heeft niets met het SB issue te maken. Dan zie je enkel maar het splashscreen omdat de drivers niet geladen kunnen worden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 25 April 2018 - 08:11

Ik heb ook slechte ervaringen met die boxen wat betreft het opstarten op het moment dat ze volledig van de spanning af geweest zijn.

Meestal start hij weer door als je de box een tijdje aan de adapter laat hangen en vervolgens kortstondig losneemt, ik heb het vermoeden dat dat aan de interne spanningsregeling(en) ligt in het apparaat zelf, en niet direct aan de gebruikte adapters.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #5 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 25 April 2018 - 09:37

Er zit nog een oudere zwaardere adapter bij die box..meen 3 ampere met zo'n dikke omvormer ertussen.
Geen gewone adapter zoals met de meeste ontvangers.

Het is feen software gerelateerd probleem maar idd puur hardwarematig.

Fijn dat ik niet de enige ben die dit kent.
Benieuwd of dit te verhelpen is met een soldeerbout.

Edited by GvdP, 25 April 2018 - 09:39.


Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 25 April 2018 - 10:26

Of dat te verhelpen is met een ‘pook’ waag ik voorzichtig te betwijfelen. Ik neem aan dat de box waarmee ik dit eerder ervaren heb het anders wel eerder begeven zou hebben. Nu is het in Zweden vaak wat koeler, maar binnen in de box is het zeker ‘lekker warm’. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #7 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 25 April 2018 - 12:43

Zou kunnen.
Box staat wel vrij op een kinderkamer als fallback

Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #8 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 25 April 2018 - 12:55

Onder De processor zijn de solderingen hoogstwaarschijnlijk slecht/geworden

www.sat4all.com/forums/topic/349779-et5000-start-problemen/

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 25 April 2018 - 13:33

 

Onder De processor zijn de solderingen hoogstwaarschijnlijk slecht/geworden

www.sat4all.com/forums/topic/349779-et5000-start-problemen/

 

Ja ja, en omdat één iemand op sat4all dat roept is het nu ineens een slechte verbinding onder de processor geworden, iets wat overigens voor de ET9x00 modellen inderdaad zeer incidenteel het geval geweest is.

Om dat nu dan direct ook maar te roepen dat dat dan ook voor de ET5000 opgaat, gaat wel erg ver.

Misschien is het een slechte verbinding maar tot nu toe heeft nog niemand het bewijs daarvoor geleverd.

Verwarm de linkerzijde van de print (met front naar voren) maar eens, dan zal je zien dat die ineens veel sneller wil doorstarten.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #10 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 26 April 2018 - 05:18

En dat ga ik dan ook proberen.
Zet m vandaag uit en pak de föhn erbij.
Es kijken of ie dan wel in 1x start.

Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #11 ceasar

  • Senior Member
  • 38 posts

+1
Neutral

Posted 26 April 2018 - 09:46

Kheb hier nog 3 x et4000 liggen met  processor problemen  slechte soldering .   had ook een paar et 6500 met opstart problemen  je moest dan de spanning erop zetten paar minuten wachten schakelaartje uit en weer aan  en de 6500 starte op  

 

gr.  ceasar



Re: Slecht startende ET5000,ook met andere voeding #12 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 1 May 2018 - 08:12

Box dag vd spanning en opnieuw starten lumt dan niet direkt.
Halve minuut met de föhn erbij en het ding start direkt op.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users