Jump to content


Photo

advies nieuwe receiver afscheid ET8000


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #41 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+186
Excellent

Posted 9 May 2018 - 12:52

 

 

Hoor ik al vrijwilligers :) Maar veel staan er wel in, het is niet dat-ie jaaaaren achterloopt. En dan kun je meten=weten doen. Specifieke gegevens die in de comparison chart genoemd staan maar niet bekend zijn voor een bepaalde ontvanger (omdat-ie er nog niet in staat) kunnen we op verzoek natuurlijk wel opzoeken. In de comparison chart staan gegevens die je vaak niet terugvindt in de reclamefolders, daar staan bijna altijd dezelfde lege kreten waar je niks aan hebt.


Ik will het er wel inzetten als iemand mij de benodigde info levert.

Vrijwilligers worden altijd meteen bij de lurven gevat :)

 

Volgens mij heeft op zich iedereen toegang tot de comparison chart, in de wiki. Het meeste werk is het toevoegen van een nieuwe ontvanger, als die er eenmaal tussen staat, is het niet zoveel werk meer om de data toe te voegen. Het enige is dat het een enorme wikipedia-met-whitespace-geformatteerde pagina is. De enige manier (imho) om hem fatsoenlijk te editen is alles copy'en, paste'n in een editor op je eigen PC, en v.v. wanneer het klaar is. Er staan veel spaties tussen, die moeten daar blijven staan, niet voor het tonen, maar om alles netjes boven elkaar te houden in de source. Het is ook wel de bedoeling dat een nieuwe ontvanger, binnen een rijtje, een beetje in volgorde komt te staan van "basic" naar "premium" zeg maar.

 

De machines die we momenteel bouwen zijn:

 

#armv7ahf-neon (ARM/UHD)

vuultimo4k vusolo4k vuuno4k vuuno4kse vuzero4k revo4k galaxy4k lunix3-4k

 

#cortexa15hf-neon-vfpv4 (ARM/UHD)

hd51 vs1500 gbquad4k gbue4k e4hd h7 h9

 

# mips32el

dm8000 osmega osmini osminiplus osnino osninoplus formuler1 formuler3 formuler4 formuler4turbo et7000mini vs1000 hd11 hd1200 hd1265 hd1500 hd2400 hd530c mbmicro mbmicrov2 mbtwinplus spycat spycatmini spycatminiplus vuduo2 vuduo vusolo2 vusolo vusolose vuultimo vuuno vuzero xpeedc fusionhd fusionhdse purehd purehdse et11000 et10000 et5x00 et6x00 et7000 et7500 et8000 et8500 et9x00 h3 h4  h5 h6 i55 alphatriplehd vipercombo vipert2c vipercombohdd lunix

 

# mips32el-nf

xp1000 et4x00 hd500c hd1100 lc sh1

Allereerst de Supported Receivers up-to-date gemaakt. Nu wou ik aan de "Comparison chart" beginnen en daar is onderscheid gemaakt tussen "Current" en "End of Sale" models, logisch. Echter, waarom is de indeling van de merken niet alfabetisch, wat wel het geval is met de "Supported Receivers". Is hier een reden voor die mij niet bekend is, voordat ik dit de volgorde aanpas naar een alfabetische volgorde (met natuurlijk wel het de onderverdeling "Current" en "End-of-Sale")?


Edited by 40H3X, 9 May 2018 - 13:06.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,577 posts

+1,738
Excellent

Posted 9 May 2018 - 13:16

Het zal historisch zijn, voor zover ik weet is er geen reden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #43 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+186
Excellent

Posted 9 May 2018 - 13:48

Mooi, dan gaat de schop in de grond.... ;)


Edited by 40H3X, 9 May 2018 - 14:09.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #44 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 9 May 2018 - 14:43

Goed bezig hoor, leuk dat je dat wil doen.

Edited by cobus, 9 May 2018 - 14:43.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #45 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 9 May 2018 - 18:33

Inderdaad heel fijn dat je daar tijd/moeite in wil steken.

 

2 dingen die me opvallen (kijk maar of je er wat mee wil/kunt)

 

Bij current models zijn er voor de VU+ 2 secties (HD en UHD) terwijl ze voor de Mut@nt, Xsarius en Zgemma naast bij HD versies staan. Nu snap ik wel waarom (vu+ heeft zo veel modellen dat het toch al in 2 secties moest), maar voor iemand die op zoek is naar een nieuwe ontvanger lijkt het nu of enkel VU+ UHD modellen heeft (als ze enkel even snel op de contents scannen). Ik laat het aan jou hoor, maar is het niet beter dit consequent te houden?

 

Onder elk merk staan de letters/cijfers met toelichtingen waarbij hetzelfde cijfer bij een merk een andere betekenis kan hebben. Is het misschien een idee om onderin de pagina één grote legenda te maken ipv onder elk merk (dit houdt de pagina beknopter en dus overzichtelijker denk ik). Hoewel ik me ook kan voorstellen dat dit ook weer duidelijk is omdat je dan niet helemaal naar onderen hoeft te scrollen om op te zoeken wat het betekent (maar dat is misschien op te lossen door van de letters/cijfers een linkje te maken naar de betreffende verwijzing in de legenda).

 

Nogmaals het zijn maar gedachtenspinsels hoor, als je het niks vind dan mag je het gewoon negeren.


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #46 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+186
Excellent

Posted 9 May 2018 - 18:41

Inderdaad heel fijn dat je daar tijd/moeite in wil steken.

 

2 dingen die me opvallen (kijk maar of je er wat mee wil/kunt)

 

Bij current models zijn er voor de VU+ 2 secties (HD en UHD) terwijl ze voor de Mut@nt, Xsarius en Zgemma naast bij HD versies staan. Nu snap ik wel waarom (vu+ heeft zo veel modellen dat het toch al in 2 secties moest), maar voor iemand die op zoek is naar een nieuwe ontvanger lijkt het nu of enkel VU+ UHD modellen heeft (als ze enkel even snel op de contents scannen). Ik laat het aan jou hoor, maar is het niet beter dit consequent te houden?

 

Onder elk merk staan de letters/cijfers met toelichtingen waarbij hetzelfde cijfer bij een merk een andere betekenis kan hebben. Is het misschien een idee om onderin de pagina één grote legenda te maken ipv onder elk merk (dit houdt de pagina beknopter en dus overzichtelijker denk ik). Hoewel ik me ook kan voorstellen dat dit ook weer duidelijk is omdat je dan niet helemaal naar onderen hoeft te scrollen om op te zoeken wat het betekent (maar dat is misschien op te lossen door van de letters/cijfers een linkje te maken naar de betreffende verwijzing in de legenda).

 

Nogmaals het zijn maar gedachtenspinsels hoor, als je het niks vind dan mag je het gewoon negeren.

 

Zijn goede tips, ik neem ze mee, dank voor het meedenken!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #47 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+186
Excellent

Posted 10 May 2018 - 09:28

Het onderscheid is weggehaald, Vu heeft nu twee tabellen, net zoals de Zgemma. Als iemand het graag anders ziet, hoor ik graag de argumenten ;) https://wiki.openpli...pbox_Comparison  en https://wiki.openpli...orted_Receivers zijn op gepoetst, nu komt het invullen van de ontbrekende boxen in de "comparison chart"


Edited by 40H3X, 10 May 2018 - 09:31.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #48 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 10 May 2018 - 09:49

Mooi vergelijk, alleen viel me op dat bij de tuners van de Vu+ Solo4k "1/1" staat terwijl hier m.i. "2/1" hoort te staan.



Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #49 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,577 posts

+1,738
Excellent

Posted 10 May 2018 - 09:55

Voor zover ik weet heeft de Solo 4K maar 1 tuner, van het type FBC. De kreet "dual tuner" is commerciele blah van VU+.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #50 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 10 May 2018 - 10:01

Heel mooi en overzichtelijk.

Hoedje af.

 

PS. De XTrend 10000 ontbreekt ?


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #51 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+186
Excellent

Posted 10 May 2018 - 10:05

Nee hoor, https://wiki.openpli...mparison#XTrend onderaan staan de end-of-life model. Ik denk dat je daar hebt gekeken ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #52 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 10 May 2018 - 10:22

Nee hoor, https://wiki.openpli...mparison#XTrend onderaan staan de end-of-life model. Ik denk dat je daar hebt gekeken ;)

 

Stupid me ! 

Sorry, jou overzicht is prachtig.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: advies nieuwe receiver afscheid ET8000 #53 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+186
Excellent

Posted 10 May 2018 - 10:28

Dank, maar de echte credits horen bij Erik Slagter en WanWizard , ik heb de tabel alleen wat bijgewerkt cq. opgepoetst, het invullen van de ontbrekende boxen is nog wel ff een dingetje...;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users