Jump to content


Photo

ABP


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

Re: ABP #21 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 May 2018 - 15:13

Op verschillende pc's en laptops en zelfs op de mobiel en middels browsen op een android boxje > allemaal hetzelfde resultaat. Zelfs een laptopje waar pas geleden een verse windows installatie op is gezet geeft hetzelfde resultaat. Ik heb overigens nergens softwarematig een maatregel voor genomen.

 

 

Attached Files



Re: ABP #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 May 2018 - 15:19

Zit er in die VPN van jou ook een proxy die van alles stript en filtert wellicht? Want dit is niet normaal.

 

Als ik op mijn smartphone naar https://forums.openpli.org ga, dan wordt ik direct naar de homepage gegooid om mijn consent te geven. Daarna kan ik wel naar het forum, en krijg ik ook gewoon de google ad's te zien (want geen filters op mijn smartphone).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ABP #23 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 May 2018 - 15:32

Ook met java gedeïnstalleerd hetzelfde resultaat.

 

 

Ik vermoed dat het de cybersec functie van de VPN aanbieder is die dit tegenhoud:

 

Wanneer de CyberSec-functie is ingeschakeld, worden verdachte websites automatisch geblokkeerd om te voorkomen dat malware of andere cyberaanvallen uw apparaat kunnen infecteren. Bovendien verschijnen er dan geen flitsende advertenties meer op uw scherm.

 

Bij mij wordt al het verkeer door de router getunneld en kan ik daarbij niet aangeven of ik cybersec wil aan- of uitschakelen. Maar ik ga ervanuit dat het dus aan staat ?


Edited by Dimmie, 6 May 2018 - 15:34.


Re: ABP #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 May 2018 - 15:39

Zoals ik al zei, die VPN van jou zal vast wel e.e.a. filteren...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ABP #25 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 6 May 2018 - 20:15

Ik denk dat dit komt doordat third party tracking gefilterd wordt.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ABP #26 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 6 May 2018 - 21:39

Maar wat is er aan te doen, lijkt me voor open pli toch inkomsten derving geen reclame. :(  


73's

PE1AQZ


Re: ABP #27 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 May 2018 - 11:26

Ik heb het bedrijf achter de VPN een mail hierover gestuurd en die geven aan dat als reclames op een veilige manier worden geïmplementeerd dat ze dan gewoon weergegeven worden.

 

Probleem volgens hun zit hem erin dat er nu gebruik wordt gemaakt van de google adsense tracker wat allerlei gegevens van de bezoeker opslaat, en wat volgens hun dus niet best is als het gaat om privacy (niet veilig).



Re: ABP #28 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 7 May 2018 - 12:36

Ik heb het bedrijf achter de VPN een mail hierover gestuurd en die geven aan dat als reclames op een veilige manier worden geïmplementeerd dat ze dan gewoon weergegeven worden.

 

Probleem volgens hun zit hem erin dat er nu gebruik wordt gemaakt van de google adsense tracker wat allerlei gegevens van de bezoeker opslaat, en wat volgens hun dus niet best is als het gaat om privacy (niet veilig).

 

Dat is wat ik bedoelde in mijn post #25 hierboven : third party tracking

 

Ik zie ook dat dat google, facebook enz allerhande tracking technieken op deze site injecteren met of zonder medewerking van OpenPLi (?)

En daar ben ik dus niet mee akkoord : dit is geen simpele overlay met publiciteit waarmee OpenPLi een akkoord heeft of zo, dit is pure inbreuk op privacy !!!!!

Ik heb mijn Chrome browser voorzien van het het nodige om dat soort dingen op alle sites te blokkeren.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ABP #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 May 2018 - 12:47

Er staan onder aan de pagina een aantal "share this with" icoonen. 

 

Een aantal daarvan (precies, Google en Facebook) hebben die functionaliteit zo in elkaar gestoken dat gebruikers vallen te tracken. Voor een publisher is het dan een afweging tussen functionaliteit en privacy, en ik vind persoonlijk dat de publisher wel de privacy van bezoekers dient te respecteren, maar niet tot in het oneindige, het is niet aan de publisher om te bepalen wat goed is voor een ieder.

 

Ik heb zelf "privacy badger" draaien (een Chrome plugin), er daarmee kun je nauwkeurig per site bepalen wat je wel en niet wilt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ABP #30 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 7 May 2018 - 12:56

Er staan onder aan de pagina een aantal "share this with" icoonen. 

 

Een aantal daarvan (precies, Google en Facebook) hebben die functionaliteit zo in elkaar gestoken dat gebruikers vallen te tracken. Voor een publisher is het dan een afweging tussen functionaliteit en privacy, en ik vind persoonlijk dat de publisher wel de privacy van bezoekers dient te respecteren, maar niet tot in het oneindige, het is niet aan de publisher om te bepalen wat goed is voor een ieder.

 

Ik heb zelf "privacy badger" draaien (een Chrome plugin), er daarmee kun je nauwkeurig per site bepalen wat je wel en niet wilt.

 

Ik gebruik die pluging dus ook, maar het is toch ver gekomen hoe een "onwetende" gevolgd wordt zonder daarvoor expliciet zijn toestemming gegeven te hebben aan een site die hij blindelings vertrouwt.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ABP #31 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 May 2018 - 15:59

Die google en facebook iconen zie ik niet onderaan de pagina.



Re: ABP #32 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 7 May 2018 - 16:44

@Dimmie

 

Ik ook niet, maar ze tracken ons wel, dat zie ik op Privacy Badger


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ABP #33 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 May 2018 - 16:50

Als ik privacy badger installeer dat detecteert dat niks op deze site. Waarschijnlijk omdat alles al gefilterd is.



Re: ABP #34 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 7 May 2018 - 16:57

@Dimmie

 

Houden zo


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ABP #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 May 2018 - 17:03

Als je ze niet ziet, zijn ze al ergens door geblokt. Prima!

 

 

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ABP #36 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 7 May 2018 - 18:01

Wat adviseren jullie mij te doen met ABP.

Voorheen had ik er geen last van.


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: ABP #37 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 7 May 2018 - 18:14

Heb ABP verwijderd van mijn computer . Logo ABP op OpenPli blijft zichtbaar.


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: ABP #38 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 May 2018 - 18:43

Als je ABP al hebt verwijdert en nog steeds die melding krijgt zou je eens kunnen proberen de instellingen van je browser te resetten. Ook even bij de invoegtoepassingen kijken of er soms nog andere adblockers geactiveerd zijn.



Re: ABP #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 May 2018 - 20:18

ff opletten dat er niet door- of langs elkaar heen gekletst wordt.

 

Als je niets aan tools hebt geinstalleerd, moet je iets zien als:

Attached File  Screenshot from 2018-05-07 20-15-32.png   114.74KB   2 downloads

 

Je heb ABP geinstalleerd staan, dan moet je iets zien als:

Attached File  Screenshot from 2018-05-07 20-12-56.png   81.95KB   3 downloads

 

Heb je andere filter tools geinstalleerd staan, dan zie je iets als:

Attached File  Screenshot from 2018-05-07 20-13-49.png   58.04KB   3 downloads

 

(afhankelijk van de tool en wat die filtert zie je wel of niet een leeg blok)

 

En heb je meerdere tools, dan hangt het er een beetje van af in welke volgorde deze hun werk doen. Ik heb zowel ABP als Privacy Badger in Chrome, maar ABP runt eerst, dus zie ik nummer 2. Zet ik ABP af, dan wordt het 3, omdat dan het hele ad-stuk gefilterd wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ABP #40 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 15 June 2018 - 08:43

Ik wil nog even terug komen op dit onderwerp.

Ik heb ABP verwijderd. ABP blijft zichtbaar. Ik heb mijn brouwser (Firefox) verwijderd.

Nu Openpli.org met Edge geinstalleerd. Nu pas is ABP weg en zie ik reclame.

Dit betekent volgens mij, dat ABP gebakken zit aan Firefox ondanks ABP niet is geïnstalleerd is.

Vreemd.


Edited by Geuze, 15 June 2018 - 08:44.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users